Noen her som spiller med dette røret ? Bruker selv dette, og er spent på hva andre brukere sitter med av erfaringer. Motron har visstnok solgt mange, så tilbakemeldinger her inne hadde vært kjekt å få.
mvh
mvh
Hva er "Trustworthy" rør ? Jeg kjøpte for et år siden alle rørene hos Motron, til mine McIntosh 275, blant dem noen 12ax7 men vet ikke om jeg fikk de "vanlige" eller disse "trustworthy", er det noen fisisk/æstetrisk forjkell? koster de mye mer? Mvh Guillermomusicman skrev:Enig i dine + punkt. De du har gitt minus er hos meg + ;D
Mine Mc-275 amper blomstrer med dette røret kontra "vanlige" Golden Dragon. Spesiellt mellomtonen og det som skjer i toppen er MYE bedre.
mvh
Trustworthy røra er uten noen merking, helt anonyme. Du har sikkert kjøpt Golden Dragon sine vanlige, men det er jo bare å se på røra det så finner du fort ut hva du har. Trustworthy koster 3x så mye som de ordinære GD.Mener jeg betalte 310.- + mva pr stk. Siden du har samme amp som meg vil jeg sterkt anbefale deg disse nye ( i mine ører ) superrøra. Mc 275 spiller adskillig bedre, med mye klarere mellomtone, mer detaljert og oppløst lydbilde.MusikkGal skrev:Hva er "Trustworthy" rør ? Jeg kjøpte for et år siden alle rørene hos Motron, til mine McIntosh 275, blant dem noen 12ax7 men vet ikke om jeg fikk de "vanlige" eller disse "trustworthy", er det noen fisisk/æstetrisk forjkell? koster de mye mer? Mvh Guillermomusicman skrev:Enig i dine + punkt. De du har gitt minus er hos meg + ;D
Mine Mc-275 amper blomstrer med dette røret kontra "vanlige" Golden Dragon. Spesiellt mellomtonen og det som skjer i toppen er MYE bedre.
mvh
Yes Finn. løyp og kjøyp ;DFinn M skrev:Jeg har de "vanlige" Golden Dragon signalrøra og de spiller mye klarere, renere og med større lydbilde enn original McIntosh røra som ble levert med min MC275r. McIntosh original røra spiller i forhold diffust og avrundet i topp og bunn og er i tillegg er de noe varmere i klangen.
Det virker som om det er mye å hente på rør, Musicman. Disse GD Trustworthy røra virker meget interessant!
mvh
Finn M
Bare 12ax7, eller rettere sagt Ecc 83. 12at7 lages ikke enda som Trustworthy, men det vil nok komme og da står jeg langt fremme i køen. 8)Finn M skrev:Er det bare 12AX7 signalrøra du har byttet ut.... du har vel tatt 12AT7 signalrørene også vel?
Enig der.BerntJ skrev:En god ting kan ikke gjentas for ofte... BJ.
Da har jeg fått testet litt, og i mitt oppsett er dette røret en oppgradering.
Jeg har byttet ut de originale Shuguang i cd-spilleren Advance Acoustics MCD203. Resten av oppsettet består av Parasound NC2100, Parasound Halo A23 og Xavian Duetto eller DIY-høyttalere.
Golden Dragon gir muligens en noe fastere bass, men den største forskjellen ligger i mellomtonen som er blitt mindre ullen. Vokal er bedre definert, og det er noe bedre oppløsning oppover i frekvens uten tendenser til skarphet (nå er heller ikke forsterkersettet mitt kjent for å låte "spisst", så akkurat det var heller ikke problem med Shuguang).
Anbefales!