Godt valg!

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Jeg har sagt og mener at dersom Siv holder nyttårstale for folket ved kommende årsskifte, ja så blir det uten meg forran et tv-apparat som utløser norsk kringkastningsavgift. Da har jeg flyttet til et lite torp i de svenske skoger. Der skal jeg høre på Sofia Karlsson i sitt rette element, drikke mariastads eksport og late som om alt er fryd og gammen.

(Om Siv skulle vinne, så ville vel kanskje lisensen være noe av det første som ryker, men det er jammen en mager trøst)

Mvh
Sniff

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
9.036
Torget vurderinger
0
La meg først få korrigere Valentino og Jøgga. Vi reiser på ren klasse "A" gutter ;D Og framkomstmiddelet er nok "T"banen, the Tube, eller for de meget tungnemme, gjester som bare leser her og ikke har eget "nick" på HFS, RØR ! ;D

For egen del ble valget avsluttet klokken 19:00 ( lokal Finnmarkstid ;) ) da vi stengte valglokalet. Har sittet i stemmestyret i min lokale krets og tatt i mot stemmer både i går og i dag. Som ved ganske mange valg tidligere også.

Valgresultatet ser jeg nok på nettet i morgen tidlig. Har aldri vært så totalt uengasjert i et valg noen gang tidligere. Men stemmen har jeg avgitt, det gjorde jeg da vi åpnet valglokalet i går. Det gir meg rett til å kritisere og slenge dritt om politikere og deres partier de fire neste år også! De som sitter hjemme uten å bruke stemmeretten kan faktisk holde kjeften sin om de er uenige i den politikken som føres! ;)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ser at sauegjeteren og deffern nå er nede på 3,9%. Er ikke det hyggelig da? ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
9.036
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
Ser at sauegjeteren og deffern nå er nede på 3,9%. Er ikke det hyggelig da? ;D
Måtte det holde seg utover natten. ;D

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Jeg noterer meg at valgdelktagelsen er skuffende lav. Ca 72% er ikke et demokrati verdig. Valgdeltagelsen nord i landet er jo rett og slett pinlig, bare noe over 50% - skamme seg!

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.793
Torget vurderinger
12
wotg skrev:
Jeg noterer meg at valgdelktagelsen er skuffende lav. Ca 72% er ikke et demokrati verdig. Valgdeltagelsen nord i landet er jo rett og slett pinlig, bare noe over 50% - skamme seg!
+1

Men det er tydelig at man er fornøyd med eksisterende politikk i og med at man ikke gidder å stemme en gang. Eller er det slik at man tror en stemme ikke betyr noe? Med den holdningen er jeg faktisk glad man bare har en stemme av 3 millioner eller deromkring. Stemte jeg, men det virket ikke.

G

Gjestemedlem

Gjest
wotg skrev:
Jeg er ikke mye bekymret over dette. Det finnes nok mennesker som er så dårlig orientert at de ikke er i stand til å treffe et valg på tilstrekkelig grunnlag uansett. Folk som mer eller mindre ikke aner forskjellen på partiene, mennesker som aldri ha lest en bok i hele sitt liv, eller som ser noen grunn til å befatte seg med politikk de ikke forstår noe av uansett, eller er rimelig likegyldig til om Stoltenberg eller Solberg blir minister.

Der er bare en fordel at de finner på noe annet på valgdagen. Det er nok tomsinger som finner veien til urnene uansett. 3/4 oppslutning høres helt greit ut i mine ører. Tilnærmet 100% ville vært en katastrofe for demokratiet.

Noen som burde holdt seg hjemme:

http://www.dagbladet.no/2009/09/13/nyheter/innenriks/valg/8093397/

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
wotg skrev:
Ja, her blir vi vel også slått av den demokratiske staten Irak.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
For ordens skyld:

Valgdeltakelsen var på drøyt 75 %. Men at nesten 1 av 4 ikke stemmer er en skam.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.502
Torget vurderinger
0
wotg skrev:
Men med vektingen av stemmene der nord så kommer de ut godt over 100% allikevel, og det er jo flott.

V

vredensgnag

Gjest
totte skrev:
wotg skrev:
Men med vektingen av stemmene der nord så kommer de ut godt over 100% allikevel, og det er jo flott.
Nja, som Aarebrot sa i radioen i går, så er det ingen som ønsker 100% oppslutning i valg, med unntak av diktatorer. Det å ikke delta er også et valg. "Demokratiet er som potetkoking - det skal hverken fosskoke eller såvidt boble ..."

N

nb

Gjest
Når Irland hadde folkeavstemning om Nice-traktaten svarte halvparten av de spurte som kom ut fra stemmelokalene at de ikke skjønte hva de hadde stemt over. Andre halvdelen løy.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.315
Torget vurderinger
1
Det som er så fint med hjemmesitterne, er at de lar oss andre velge for dem.

Topp Bunn