Godt valg!

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Samme hva du har tenkt til å stemme idag eller om du har forhåndsstemt. Det viktigste er at DU bruker din stemme.
Ha et godt valg og lykke til.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
Som å høre Stoltenberg det der, vel vitende om at sofavelgerne egentlig ville stemt AP.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.793
Torget vurderinger
12
Enig med trådstarter. Og hvis du ikke vil stemme på noen av partiene er det lov å levere tom konvolutt. Da har man hvertfall stemt. Om enn på ingen.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Borgerplikten utført ved Hersleb skole for en halvtime siden. :)

Nå er det bare å forberede seg til å tre inn i manesjen for å observere valgvaka ringside. Kjenner det kribler litt. Er alltid morsomt, slitsomt og ekstremt utfordrende, rotteracet som venter ikveld. Glær mæ!

T

TT.

Gjest
Stemme er allerede avgitt, men det var ingen blitzregn da stemmeseddelen ble sluppet i urnen....

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Antall liker
1.598
Seddelen ble sluppet for 1 time siden.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.793
Torget vurderinger
12
Gleder meg og. Og valgvinen ble forutseende nok innkjøpt på lørdag. Glemmer aldri tabben fra 87-valget da vi til slutt ble sittende å drikke lettøl etter 7 butikkbesøk, forsøk på bestikkelser etc etc.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Stemme er avgitt. Litt tannegebesøk følelse over det som vanlig

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
wotg skrev:
Samme hva du har tenkt til å stemme idag eller om du har forhåndsstemt. Det viktigste er at DU bruker din stemme.
Takk det samme!

Mvh
Sniff

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.304
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Valgvin må vi ha til valgflesk.
Det blir litt ekstra stas og spenning hos oss idag, med hyperaktive politikere i nær familie. Veldig spennende faktisk....
Ikke sitt hjemme, folkens, stem!
Godt valg til alle.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
32.301
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Stem, ja. For svarte svingende!

Og husk:
Det går til helvete, men vi reiser på første klasse.

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.738
Tja, får vel stemme på de jeg har minst imot.

Men noe valgvake gidder jeg ikke se på.
Holder lenge å lese overskriftene i avisene i morra.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
7.089
Torget vurderinger
36
Jeg skal jobbe i kveld/natt. Følger Sjømannsforbundets valgvake som starter i ettermiddag på Maritimt Hus i Oslo og fortsetter til Folkets Hus og valgvaken der i kveld.

Skal bli både morsomt og slitsomt.

Roy

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.502
Torget vurderinger
0
wotg skrev:
Mener du det? Foretrekker du at jeg går og stemmer Vigrid fremfor å sove middag?

Til alle V enstrefolk: Ut og stem!
Til dere A ndre SV ært Sp esielle, H øylydte, Kr ampeaktige, ånds Fr aværende medlemmer: Har dere ikke annet å gjøre i finværet enn å stå i kø i et fotsvett valglokale?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
R.E.S. skrev:
Jeg skal jobbe i kveld/natt. Følger Sjømannsforbundets valgvake som starter i ettermiddag på Maritimt Hus i Oslo og fortsetter til Folkets Hus og valgvaken der i kveld.

Roy
Kanskje vi dumper borti hverandre. ;)

Vet ikke hvilket parti jeg skal følge. For fire år siden satt jeg i forsetet til Jens på vei hjem valgnatta.

Har alltid prestasjonsangst før sånn store jobber som ikveld. Selv om rutinen sitter inne, så tror jeg det bare er positivt og sundt i forhold til å prestere ekstra.
For oss pressefotografene er det her nesten som et lite NM i pressefotografi. ;D

God valgkveld/vake til dere som er interessert og følger med.

Iskald pils står i kjøleskapet og skal smake ekstra godt når jeg kommer hjem rundt 3 inatt.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
ErosLoveking skrev:
R.E.S. skrev:

Roy

Vet ikke hvilket parti jeg skal følge. For fire år siden satt jeg i forsetet til Jens på vei hjem valgnatta.

Har alltid prestasjonsangst før sånn store jobber som ikveld. Selv om rutinen sitter inne, så tror jeg det bare er positivt og sundt i forhold til å prestere ekstra.
For oss pressefotografene er det her nesten som et lite NM i pressefotografi. ;D

Iskald pils står i kjøleskapet og skal smake ekstra godt når jeg kommer hjem rundt 3 inatt.
lykke til med bildene :)

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
7.089
Torget vurderinger
36
ErosLoveking skrev:
R.E.S. skrev:

Roy

Godt mulig, selv om jeg ikke aner hvordan du ser ut. Ser du meg, så får du gi beskjed...

Roy

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
R.E.S. skrev:
ErosLoveking skrev:
R.E.S. skrev:

Roy

Godt mulig, selv om jeg ikke aner hvordan du ser ut. Ser du meg, så får du gi beskjed...

Roy
Skal gi deg et lite vink jeg ;)

U

utgatt60135

Gjest
ErosLoveking skrev:
R.E.S. skrev:

Roy

Jeg er faktisk glad jeg ikke skal jobbe i dag. Har så godt som sluttet i NRK grunnet store kutt i lønninger og brøkansettelser som ikke gjør det levelig lengre. I tillegg er det altfor lite givende oppdrag innen nyheter. Hoder, to hoder, tre hoder, kontor, PC og papirer. Og ikke minst folk som går og for å ikke snakke om folk som løper etter en ball.

Apropos NM i pressefotografi så husker jeg valglokalet til SV for noen år siden. Vi hadde trekameraprodukjson og en innpåsliten fotograf stilte seg gjentatte ganger foran kameraet mitt rett før direktesendig med Kristin. Til slutt tok jeg et godt grep rundt livet og bar han ned et stykke unna. Da kom han ikke igjen ;D. Var det deg Eros ;). Er glad jeg slipper å kjempe med stillsfotografer som jobber som gale for å få det ene bildet mens vi må ha "alt". Ok - jeg har vel blitt kjeftet på jeg også noen ganger med rette. Hører vel litt med det.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
7.089
Torget vurderinger
36
Lyngen skrev:
ErosLoveking skrev:
R.E.S. skrev:

Roy

Jeg er faktisk glad jeg ikke skal jobbe i dag. Har så godt som sluttet i NRK grunnet store kutt i lønninger og brøkansettelser som ikke gjør det levelig lengre. I tillegg er det altfor lite givende oppdrag innen nyheter. Hoder, to hoder, tre hoder, kontor, PC og papirer. Og ikke minst folk som går og for å ikke snakke om folk som løper etter en ball.

Apropos NM i pressefotografi så husker jeg valglokalet til SV for noen år siden. Vi hadde trekameraprodukjson og en innpåsliten fotograf stilte seg gjentatte ganger foran kameraet mitt rett før direktesendig med Kristin. Til slutt tok jeg et godt grep rundt livet og bar han ned et stykke unna. Da kom han ikke igjen ;D. Var det deg Eros ;). Er glad jeg slipper å kjempe med stillsfotografer som jobber som gale for å få det ene bildet mens vi må ha "alt". Ok - jeg har vel blitt kjeftet på jeg også noen ganger med rette. Hører vel litt med det.
Det var i hvert fall ikke meg. Da hadde du hatt kink i ryggen enda ;D

Roy

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Var nok ikke meg Lyngen. Er stort sett snill og grei. Selvsagt går det en kule varmt i ny og ne, det hører med. Det jeg hater mest med dere som driver med levende bilder, er de helvetes blå eller svarte pikkene dere stikker opp i trynet på folk hele tida.

Komme seg på jobb nå.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
totte skrev:
Mener du det? Foretrekker du at jeg går og stemmer Vigrid fremfor å sove middag?
Det er et fritt valg, jeg dikterer ikke hva du skal stemme. Hvis mener Vigrid er rett for deg så må du da få lov til å stemme det.
Jeg skjønner selvfølgelig at du prøver å kverrulere, men jeg lar meg ikke vippe av pinnen av slik infantil argumentasjon.

U

utgatt60135

Gjest
ErosLoveking skrev:
. Det jeg hater mest med dere som driver med levende bilder, er de helvetes blå eller svarte pikkene dere stikker opp i trynet på folk hele tida.

Hehe, ække vi som stikker dem opp. Lydfolk med bom var tider det...

Komme seg på jobb nå.
Hvem jobber du for?

U

utgatt60135

Gjest
Er dere utskjelte? Aftenposten og NRK er jo bestevenner ;). Grunnet seriøsitet ::).

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Lyngen skrev:
Er dere utskjelte? Aftenposten og NRK er jo bestevenner ;). Grunnet seriøsitet ::).
Jeg hadde da valgt NRK og Aftenposten fremfor Dagbladet, VG og TV2 any day.

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
89
Torget vurderinger
1
Lyngen skrev:
Har du ikke fått med deg at db har flyttet inn i havnelageret?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Spot on Wergeland. Aftenposten ligger jo milevis unna Operaen i forhold til oss :)

Men gutter, nå var jo det her egentlig en valg-tråd da............ ;)

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
7.089
Torget vurderinger
36
ErosLoveking skrev:
Spot on Wergeland. Aftenposten ligger jo milevis unna Operaen i forhold til oss ;)
Jeg husker jeg var på desken i DB for fire-fem år siden. Da jobbet jeg som vaktsjef i Finnmark Dagblad. Etter å ha vært der noen timer, kunne jeg glatt konstatere at bortsett fra typografene, så gjorde jeg den samme jobben som alle på desken i DB gjorde.

men tror du det hjalp på lønna ;D

Roy

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.304
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Riktig en festdag på jobb for presse og media, ser det ut til.
Jeg skal selvfølgelig stemme, men kan ikke la være å tenke mer på hva slags musikk jeg skal spille til en sånn anledning enn på partipolitikk.
Opeth, kanskje, til ære for politisk engasjert neste generasjon?

traum6

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
28
Sted
mo i rana
Har nettopp stemt. Ble tvunget til å velge det nest "beste" ?, da jeg ikke fant valgseddelen til hifipartiet. :'(

U

utgatt60135

Gjest
Wergeland skrev:
Lyngen skrev:
Har du ikke fått med deg at db har flyttet inn i havnelageret?
Faktisk ikke. Dagbladet er best på musikk av avisene da. Eller er det Aftenposten? I allefall ikke VG.

Sorry for OT..

Ble SV som vanlig, selv om jeg frykter at regjeringen glipper for dem.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
7.089
Torget vurderinger
36
Jøgga skrev:
Jeg skal selvfølgelig stemme, men kan ikke la være å tenke mer på hva slags musikk jeg skal spille til en sånn anledning enn på partipolitikk.
Hvis FrP vinner valget, setter jeg på REM "It's the end of the world (as we know it)" ;D

Roy

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.502
Torget vurderinger
0
wotg skrev:
totte skrev:
Det er et fritt valg, jeg dikterer ikke hva du skal stemme. Hvis mener Vigrid er rett for deg så må du da få lov til å stemme det.
Jeg skjønner selvfølgelig at du prøver å kverrulere, men jeg lar meg ikke vippe av pinnen av slik infantil argumentasjon.
Neida, jeg prøver ikke å kverulere og selvsagt får jeg lov til å stemme Vigrid, men jeg er ikke enig i at det er infantilt å forsøke å faktisk forholde seg til flosklene som drysser ned rundt en ("Det viktigste er at du stemmer", "Kvinnerepresentasjon i styrer er viktig", "Alle mennesker er like mye verd", etc, etc). Jeg synes det er berde at bitre nynazister som synes Vigrid har "mange saklige meninger" (som 10% av undommen i Ål mener) holder seg hjemme enn at de stemmer. Du er uenig og deg om det. Men det er fint at du beholder fatningen og ikke faller av vaglen.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
totte skrev:
wotg skrev:
totte skrev:
Neida, jeg prøver ikke å kverulere og selvsagt får jeg lov til å stemme Vigrid, men jeg er ikke enig i at det er infantilt å forsøke å faktisk forholde seg til flosklene som drysser ned rundt en ("Det viktigste er at du stemmer", "Kvinnerepresentasjon i styrer er viktig", "Alle mennesker er like mye verd", etc, etc). Jeg synes det er berde at bitre nynazister som synes Vigrid har "mange saklige meninger" (som 10% av undommen i Ål mener) holder seg hjemme enn at de stemmer. Du er uenig og deg om det. Men det er fint at du beholder fatningen og ikke faller av vaglen.
Men kjære Totte da :)
Du må jo gjærne kalle det en floskel, men et av grunnprinsippene i et demokrati er at vi velger de som skal representere oss.
Det blir derfor flertallet som bestemmer. Jeg håper og tror at flertallet - på tross av hva ca. 10% av ungdommen i Ål mener er litt mere fornuftige og ser ting i litt større perspektiv og stemmer deretter. Men om folk stemmer kun pga. Innvandringspolitikk, veipolitikk, alkoholpolitikk osv spiller egentlig ingen rolle, det viktige er at alle bidrar. Såklart er det mye symbolpolitikk ute å går, at man skal tvinge likestilling inn i styrerommene, mens ingen snakker om at det stort sett bare er jenter som jobber på Lindex eller H&M er et paradoks.
Men det blir selvfølgelig også å ta ting ut a kontekst. Valget i år er og blir et verdivalg. Selv om AP har hatt en klar vridning til høyre de siste tredve årene så er det fortsatt et klart skille mellom de to politiske blokkene i hvordan man ser for at Norge skal være satt sammen. Man må jo bare velge det partiet man føler man har mest til felles med.
På landsbasis er de ekstreme partiene til høyre og venstre for de ettablerte partiene bare en fotnote og slik vil det forbli, folk flest er for intelligente til å la seg lure av dårlig retorikk fra samfunnstapere.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
R.E.S. skrev:
Jøgga skrev:
Hvis FrP vinner valget, setter jeg på REM "It's the end of the world (as we know it)" ;D

Roy
Fordi du ikke liker Highway To Hell?

larsggu

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.07.2007
Antall liker
21
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
BT skrev:
R.E.S. skrev:
Jøgga skrev:

Roy
Fordi du ikke liker Highway To Hell?
Jeg foretrekker i så tilfelle Aphrodite's Child sin ;D

Topp Bunn