Mat, drikke og røyk Gode restauranter i Oslo?

olisn

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
688
Antall liker
624
Sted
Larvik
Torget vurderinger
4
Skal til Oslo 2. Juli, kona og jeg, med overnatting. Kvelden tenker vi å bruke bl a til å innta en god middag, 3,4,5, retters - alt ettersom. Og høyt på ønskelisten står en god restaurant, med god service. Gode forslag mottas med glede og hjertelig takk! 😊

mvh. Ole G
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.656
Antall liker
1.718
Torget vurderinger
1
Mye bra, Stock og Vaaghals i bortenfor Oslo S er jo 2 kandidater som kan anbefales, samt Coyo på Sørenga.
 

hogen

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.12.2003
Innlegg
2.800
Antall liker
2.358
Torget vurderinger
2
Var på Katla igår, veldig bra synes vi!
 

Lydbildeja

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.11.2017
Innlegg
226
Antall liker
369
Så har man Bislett Kebab dersom man skulle bli lysten på fast food,ta en såkalt BK som det kalles,det hadde nok vært min plass hehehe. :)
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.290
Torget vurderinger
2
Feinschmecker klassisk topprestaurant , Nella gikk inn pga Corina desverre
 

Svullo

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2017
Innlegg
3.461
Antall liker
2.417
Sted
vest
McDonalds Karl Johan om porsjonene ble får små
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.002
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1


dr kneipps
 
Sist redigert:

olisn

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
688
Antall liker
624
Sted
Larvik
Torget vurderinger
4
Takk for svar. Er nok litt tradisjonell: en god biff eller fiskerett med passende vin, så blir det bra. Litt å velge i her, ja.

mvh. Ole G
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.290
Torget vurderinger
2
Trancher for langsomstekt etrecote med tilvalgt tilbehør. Kun biff på menyen men skikkelig godt ikke overpriser
Lille Herbern er en idyll med god mat om været er bra er det en herlig plass
Klosteret for romantisk klassisk toppmat i en stemningsfull kjeller
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.631
Antall liker
5.276
Sted
Holmestrand
Ser at det er lenge siden vi har spist noe særlg i Oslo.
Mange spennende forslag her!
 

svart-hvitt

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.01.2015
Innlegg
6.377
Antall liker
4.024
Torget vurderinger
0
Takk for svar. Er nok litt tradisjonell: en god biff eller fiskerett med passende vin, så blir det bra. Litt å velge i her, ja.

mvh. Ole G
Høres ut som Theatercaféen 👍🏻
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Det blir vel litt meningsløst å skulle anbefale noe siden jeg ikke har besøkt Oslo på mange år, men om jeg skulle gjøre det så er The Tea Room et sted som står høyt opp på ønskelisten min. Den ser ut til å være helt der oppe med de aller beste.

 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.561
Antall liker
13.025
Takk for svar. Er nok litt tradisjonell: en god biff eller fiskerett med passende vin, så blir det bra. Litt å velge i her, ja.

mvh. Ole G
Da ville jeg gått til St. Lars. på Bislet. Koslig sted og de kan å håndtere sin grill. Menyen er liten, men alt er godt og porsjonene rause. Om du liker det enkelt, men godt tror jeg ikke du blir skuffet der.

Om dere vil prøve noe mer fine dining så er det lite i Oslo som slår Arakataka på value for money. Der får dere 5 retter for en drøy sekshundrelapp og kvaliteten der er stabilt høy.

Vil dere slå på den større tromma så er Bon Lio veldig bra - norskinspirerert tapassted.

Vil dere slå enda mer på den store tromma og bli fullstendig pære dritings samtidig så er det ingen vei utenom Palace Grill.
 
Sist redigert:

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.556
Antall liker
15.589
Torget vurderinger
2
Vil du ha en god biff, en virkelig god biff, tar du turen til St. Lars. Enig med Weld der.

Vil du ha veldig god fisk, tar du en tur til Plah.
 

sbf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.06.2009
Innlegg
178
Antall liker
214
Torget vurderinger
1
Takk for svar. Er nok litt tradisjonell: en god biff eller fiskerett med passende vin, så blir det bra. Litt å velge i her, ja.

mvh. Ole G
Le Benjamin, Brasserie France, Hansken eller Chez Colin. Alle har godt kjøtt og god fisk
 
Topp Bunn