Gode "musikalske" Kvalitetshøyttalere,tips?

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
JK,i VR4ene har du stående kanskje de beste suber jeg har hørt ivertfall :) Og toppene har du selv hørt spiller fantastisk.
Av egen erfaring kan jeg si at jeg ofte har gitt opp ting for lett,det krever jobbing å finmatche et oppsett utstyr seg i mellom og ikke minst jobbe med rommet.Liker ikke å gi råd om hva andre skal kjøpe,men har fortsatt tro på at kanskje den analoge Behringer EQen jeg linket til kan hjelpe mye.Den gir deg stor fleksibilitet,du kan justere gain på bassen,kanskje dra ned litt på de laveste problem frekvenser og du har muligheten til å legge på morropukler i området 60-200Hz hvor mye av den virkelig godbassen ligger og som kler en god del "dårlige" innspillinger.
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.598
Antall liker
766
Torget vurderinger
8
Rune S skrev:
JK,i VR4ene har du stående kanskje de beste suber jeg har hørt ivertfall :) Og toppene har du selv hørt spiller fantastisk.
Av egen erfaring kan jeg si at jeg ofte har gitt opp ting for lett,det krever jobbing å finmatche et oppsett utstyr seg i mellom og ikke minst jobbe med rommet.Liker ikke å gi råd om hva andre skal kjøpe,men har fortsatt tro på at kanskje den analoge Behringer EQen jeg linket til kan hjelpe mye.Den gir deg stor fleksibilitet,du kan justere gain på bassen,kanskje dra ned litt på de laveste problem frekvenser og du har muligheten til å legge på morropukler i området 60-200Hz hvor mye av den virkelig godbassen ligger og som kler en god del "dårlige" innspillinger.
Ja det er ikke tvil om kvalitetene til VR4, det er sikkert. Måten den fremfører vokal realistisk i rommet er uten sidestykke! Dynamikk og pondus og kontroll det samme, men det er rommet mitt som ødelegger alt. Har ikke tatt noen beslutning enda, men sitter uti havet på jobb og funderer ;D
Er nok sikkert enkleste løsning (billigeste) å prøve med EQ i bassområdet, mulig dette også løser problemet til en viss grad.
Noe "lydstudio" blir jo rommet aldri alikevel!
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
orso skrev:
Jeg har ikke lyst til å gå inn i noe debatt, men jeg håper virkelig ikke du får tilslag på budet du har lagt inn på Parc EQuen. Jeg mener du kjøper katta i sekka i forhold til pris og hva den gjør (eller ikke gjør).
Du har ingen ønsker om å gå inn i noen debatt sier du, men allikevel utaler du deg ganske bastant om et produkt som du aldri har hørt (og sikkert ikke sett engang) ::)
Unnskyld meg, men slik kaller jeg direkte useriøst :eek:
 
R

Rojoh

Gjest
JK skrev:
Rune S skrev:
JK,i VR4ene har du stående kanskje de beste suber jeg har hørt ivertfall :) Og toppene har du selv hørt spiller fantastisk.
Av egen erfaring kan jeg si at jeg ofte har gitt opp ting for lett,det krever jobbing å finmatche et oppsett utstyr seg i mellom og ikke minst jobbe med rommet.Liker ikke å gi råd om hva andre skal kjøpe,men har fortsatt tro på at kanskje den analoge Behringer EQen jeg linket til kan hjelpe mye.Den gir deg stor fleksibilitet,du kan justere gain på bassen,kanskje dra ned litt på de laveste problem frekvenser og du har muligheten til å legge på morropukler i området 60-200Hz hvor mye av den virkelig godbassen ligger og som kler en god del "dårlige" innspillinger.
Ja det er ikke tvil om kvalitetene til VR4, det er sikkert. Måten den fremfører vokal realistisk i rommet er uten sidestykke! Dynamikk og pondus og kontroll det samme, men det er rommet mitt som ødelegger alt. Har ikke tatt noen beslutning enda, men sitter uti havet på jobb og funderer ;D
Er nok sikkert enkleste løsning (billigeste) å prøve med EQ i bassområdet, mulig dette også løser problemet til en viss grad.
Noe "lydstudio" blir jo rommet aldri alikevel!
Jeg tenker at det er nær umulig å si noe om hva som er den ultimate løsningen på problemet, men hvis jeg skulle bedrive litt høyttenking: Det ligger en Crown-sak på brukten til 6kkr. Den har innebygget dsp (EQ + delefilter) + "noen hundre watt". Hvis alt klaffer kan du kjøre toppseksjonen som før + flikke litt på bassen under 190Hz.

Ikke sikkert at dette er helklaff, men muligens verdt å forsøke før nye høyttalere og synergidjevler inntar lytterommet?

Mvh. Johan
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Jens skrev:
orso skrev:
Jeg har ikke lyst til å gå inn i noe debatt, men jeg håper virkelig ikke du får tilslag på budet du har lagt inn på Parc EQuen. Jeg mener du kjøper katta i sekka i forhold til pris og hva den gjør (eller ikke gjør).
Du har ingen ønsker om å gå inn i noen debatt sier du, men allikevel utaler du deg ganske bastant om et produkt som du aldri har hørt (og sikkert ikke sett engang) ::)
Unnskyld meg, men slik kaller jeg direkte useriøst :eek:
Det blir vel omtrent som om det også skulle kalles useriøst å si at Goldmund sin Blu-ray spiller er overpriset når man ikke har prøvd den. Til tross for at man vet at det sitter en Panasonic Blu-ray spiller på innsiden. (Tenker da først og fremst på bildedelen.)

Selvfølgelig vil en EQ som kan senke 3 peaker gjør solid forskjell, men man får det samme i langt rimeligere produkter som i tillegg kan gjøre mye mer. Prøvde du uten den innebyggete DACen når du testet en Behringer? Og prøve du utelukkende å senke 3 peaker med tilsvarende Q-verdier som du bruker i Parc?
Heller ikke sikkert at tre bånd er nok for JK. Det er fryktelig lite i en equalizer i 2010.
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.598
Antall liker
766
Torget vurderinger
8
Rojoh skrev:
JK skrev:
Rune S skrev:
JK,i VR4ene har du stående kanskje de beste suber jeg har hørt ivertfall :) Og toppene har du selv hørt spiller fantastisk.
Av egen erfaring kan jeg si at jeg ofte har gitt opp ting for lett,det krever jobbing å finmatche et oppsett utstyr seg i mellom og ikke minst jobbe med rommet.Liker ikke å gi råd om hva andre skal kjøpe,men har fortsatt tro på at kanskje den analoge Behringer EQen jeg linket til kan hjelpe mye.Den gir deg stor fleksibilitet,du kan justere gain på bassen,kanskje dra ned litt på de laveste problem frekvenser og du har muligheten til å legge på morropukler i området 60-200Hz hvor mye av den virkelig godbassen ligger og som kler en god del "dårlige" innspillinger.
Jeg tenker at det er nær umulig å si noe om hva som er den ultimate løsningen på problemet, men hvis jeg skulle bedrive litt høyttenking: Det ligger en Crown-sak på brukten til 6kkr. Den har innebygget dsp (EQ + delefilter) + "noen hundre watt". Hvis alt klaffer kan du kjøre toppseksjonen som før + flikke litt på bassen under 190Hz.

Ikke sikkert at dette er helklaff, men muligens verdt å forsøke før nye høyttalere og synergidjevler inntar lytterommet?

Mvh. Johan

Ja det er ikke tvil om kvalitetene til VR4, det er sikkert. Måten den fremfører vokal realistisk i rommet er uten sidestykke! Dynamikk og pondus og kontroll det samme, men det er rommet mitt som ødelegger alt. Har ikke tatt noen beslutning enda, men sitter uti havet på jobb og funderer ;D
Er nok sikkert enkleste løsning (billigeste) å prøve med EQ i bassområdet, mulig dette også løser problemet til en viss grad.
Noe "lydstudio" blir jo rommet aldri alikevel!
Det er jo mulig, men det er jo enda billigere å gå for en Behringer da denne bare koster ca.3000.- Egne forsterkere på bassene har jeg jo allerede! Der bruker jeg Midgard Oberon 6,1, så med 600W er det ikke problem å drive bassen ;D
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
orso skrev:
Jens skrev:
orso skrev:
Jeg har ikke lyst til å gå inn i noe debatt, men jeg håper virkelig ikke du får tilslag på budet du har lagt inn på Parc EQuen. Jeg mener du kjøper katta i sekka i forhold til pris og hva den gjør (eller ikke gjør).
Du har ingen ønsker om å gå inn i noen debatt sier du, men allikevel utaler du deg ganske bastant om et produkt som du aldri har hørt (og sikkert ikke sett engang) ::)
Unnskyld meg, men slik kaller jeg direkte useriøst :eek:
Det blir vel omtrent som om det også skulle kalles useriøst å si at Goldmund sin Blu-ray spiller er overpriset når man ikke har prøvd den. Til tross for at man vet at det sitter en Panasonic Blu-ray spiller på innsiden. (Tenker da først og fremst på bildedelen.)

Selvfølgelig vil en EQ som kan senke 3 peaker gjør solid forskjell, men man får det samme i langt rimeligere produkter som i tillegg kan gjøre mye mer. Prøvde du uten den innebyggete DACen når du testet en Behringer? Og prøve du utelukkende å senke 3 peaker med tilsvarende Q-verdier som du bruker i Parc?
Heller ikke sikkert at tre bånd er nok for JK. Det er fryktelig lite i en equalizer i 2010.
Det hadde vært utrolig enkelt hvis man bare kunne sammenlignet funksjoner på en "hifi-dings" og utifra dette valgt hva som gav mest for pengene.
Egentlig kan man da legge ned hele den såkalte "high-end" industrien :eek:

Undertegnede er dog en av dem som mener at det finnes lydkvaliteter i produkter som ikke uten videre kan bedømmes ved å lese spesifikasjoner............ ::)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Jens skrev:
orso skrev:
Jens skrev:
orso skrev:
Jeg har ikke lyst til å gå inn i noe debatt, men jeg håper virkelig ikke du får tilslag på budet du har lagt inn på Parc EQuen. Jeg mener du kjøper katta i sekka i forhold til pris og hva den gjør (eller ikke gjør).
Du har ingen ønsker om å gå inn i noen debatt sier du, men allikevel utaler du deg ganske bastant om et produkt som du aldri har hørt (og sikkert ikke sett engang) ::)
Unnskyld meg, men slik kaller jeg direkte useriøst :eek:
Det blir vel omtrent som om det også skulle kalles useriøst å si at Goldmund sin Blu-ray spiller er overpriset når man ikke har prøvd den. Til tross for at man vet at det sitter en Panasonic Blu-ray spiller på innsiden. (Tenker da først og fremst på bildedelen.)

Selvfølgelig vil en EQ som kan senke 3 peaker gjør solid forskjell, men man får det samme i langt rimeligere produkter som i tillegg kan gjøre mye mer. Prøvde du uten den innebyggete DACen når du testet en Behringer? Og prøve du utelukkende å senke 3 peaker med tilsvarende Q-verdier som du bruker i Parc?
Heller ikke sikkert at tre bånd er nok for JK. Det er fryktelig lite i en equalizer i 2010.
Det hadde vært utrolig enkelt hvis man bare kunne sammenlignet funksjoner på en "hifi-dings" og utifra dette valgt hva som gav mest for pengene.
Egentlig kan man da legge ned hele den såkalte "high-end" industrien :eek:

Undertegnede er dog en av dem som mener at det finnes lydkvaliteter i produkter som ikke uten videre kan bedømmes ved å lese spesifikasjoner............ ::)
+1
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
Kjivast ikkje ;)
Det er meget sannsynlig at Parcen er litt mer transparent enn en fornuftig Behringer,det bør den også vere til den prisen,men poenget her er hva eventuellt vil hjelpe JK på best mulig måte,og viss Parcen ikke har volumjustering eller mulighet til å heve litt noen eventuelle dipper,så er jeg enig med Orso at en grei Behringer vil tjene JK bedre i utgangspunktet.
Viss dette ser ut til å fungere for JK,og poenget mitt er at det vil vere billigere enn å starte en ny hifiballett med nye høytalere og dertil nye utfordringer,den perfekte høytaler finnes ikke,så kan det da eventuellt letes etter dyrere EQer med minst mulig egenkarakter. Men selv synes jeg Behringer lager MEGET vellydende produkter.Personlig gjekk jeg vekk fra de digitale duppedittene deres og over til de analoge,men jeg hadde muligens oppfattet ting annerledes viss de kun skulle jobbe fra 200Hz og ned...... I de digitale ligger det inne den fine muligheten til å få målt responsen med Behringers egen måle mikrofon.
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
JK:
En Behringer koster "nesten ingenting" og det er sikkert ikke dumt å prøve en slik, men pass deg vel for ikke å gå i den vanlige fella med å justere deg opp og ned i mente og ende opp med fem plusser og fire minuser.

Prøv ihvertfall å KUN trekke fra med en EQ-dings og ikke la deg friste til å samtidig plusse på andre steder ettersom man da ender opp med alle mulige slags faseskift noe som IMHO er årsaken til at EQ har fått det dårlige ryktet som det har ::)

Hvis det så skulle vise seg at en Behringer kan rette opp de klangmessige "skavankene", men du føler at du allikevel har mistet (eller ønsker) enda mere dynamikk i bassen så vet du at det finnes en annen boks som har disse egenskapene også :)
 

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
359
Antall liker
1
Når det gjelder Velodyne subber, vil jeg tro du kommer langt på vei med SPL serien 800R, 1000R eller 1200R.
Disse er små og lekre, går dypt, er lynraske og har også autooppsett med medfølgende microfon, og selvsagt fjernkontroll. Integrerte seg med en gang her, og er ypperlig til musikkbruk.
1000W rms/2000max, og en pris på 15 000; for 1000R. Jeg har 1000R i en stor L-stue, og den har nada problem her. Heller deler av huset som begynner å vibrere når jeg guffer på litt, anbefales :)
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.598
Antall liker
766
Torget vurderinger
8
Begynner å få følelse for to alternative løsninger etter innspill her. Det ene er å prøve EQ på bassene og beholde høyttalerene jeg har. Det andre er å gå for KEF 201/2 (som jeg har fått dilla på) + en god sub. Har faktisk mest tro på sistnevnte løsning, mens føstnevnte er enklest og muligens billigest! Mulig jeg ender opp med å kjøre begge løsningene.... ;D
 

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
886
Det du også kunne prøve var forskjellige type dempeføtter for å høre om det utgjør noen forskjell. Hør om det er mulig å få låne Finite Element Cerabase av Roald og sett dem under bassene. I tillegg kunne du prøvd med Cerapuc mellom bassmodulene og toppmodulene.
Disse føttene er jo ganske dyre, men de ville kunne gi deg en indikasjon på om for dårlig demping av høyttalerne er en del av problemstillingen óg.
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.598
Antall liker
766
Torget vurderinger
8
Ketil skrev:
Det du også kunne prøve var forskjellige type dempeføtter for å høre om det utgjør noen forskjell. Hør om det er mulig å få låne Finite Element Cerabase av Roald og sett dem under bassene. I tillegg kunne du prøvd med Cerapuc mellom bassmodulene og toppmodulene.
Disse føttene er jo ganske dyre, men de ville kunne gi deg en indikasjon på om for dårlig demping av høyttalerne er en del av problemstillingen óg.
Har "flytende" gulv på bjelkelag i en 2 et. så dette har nor vert tema ja! Har prøvd en del både spikes og myke dempeanordninger.
Har endt opp med Black Diamond koner mot Herbie audiolab avkoblingsføtter noe som fungerer svært bra. Problemet er nok av en helt annen art enn slike tweaks i mitt tilfelle! Høyttalerene mine er oppgitt til å gå flatt ned til 20Hz, så dette skaper nok noen problemer som en ikke får med høyttalere som ruller av lenge før! Dette detekterer jeg lett med med å kjøre testtoner, og ved ca.25Hz så rister hele huset, og jeg mener HELE huset ;D
 

tottla

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.10.2006
Innlegg
80
Antall liker
2
JK skrev:
Ketil skrev:
Det du også kunne prøve var forskjellige type dempeføtter for å høre om det utgjør noen forskjell. Hør om det er mulig å få låne Finite Element Cerabase av Roald og sett dem under bassene. I tillegg kunne du prøvd med Cerapuc mellom bassmodulene og toppmodulene.
Disse føttene er jo ganske dyre, men de ville kunne gi deg en indikasjon på om for dårlig demping av høyttalerne er en del av problemstillingen óg.
Har "flytende" gulv på bjelkelag i en 2 et. så dette har nor vert tema ja! Har prøvd en del både spikes og myke dempeanordninger.
Har endt opp med Black Diamond koner mot Herbie audiolab avkoblingsføtter noe som fungerer svært bra. Problemet er nok av en helt annen art enn slike tweaks i mitt tilfelle! Høyttalerene mine er oppgitt til å gå flatt ned til 20Hz, så dette skaper nok noen problemer som en ikke får med høyttalere som ruller av lenge før! Dette detekterer jeg lett med med å kjøre testtoner, og ved ca.25Hz så rister hele huset, og jeg mener HELE huset ;D
Høh.. Tenker nabo'n blir imponert da jeg ;D ;D
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.032
Antall liker
545
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Jens skrev:
Undertegnede er dog en av dem som mener at det finnes lydkvaliteter i produkter som ikke uten videre kan bedømmes ved å lese spesifikasjoner............ ::)
Du er gal - tenke seg til å lytte på ting før man gjør seg opp en mening ;D

Jeg tror du får en mer musikalsk klang av å velge alternativet med KEF og REL - det jeg har hørt av denne komboen har spilt meget overbevisende!
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.598
Antall liker
766
Torget vurderinger
8
tottla skrev:
JK skrev:
Ketil skrev:
Det du også kunne prøve var forskjellige type dempeføtter for å høre om det utgjør noen forskjell. Hør om det er mulig å få låne Finite Element Cerabase av Roald og sett dem under bassene. I tillegg kunne du prøvd med Cerapuc mellom bassmodulene og toppmodulene.
Disse føttene er jo ganske dyre, men de ville kunne gi deg en indikasjon på om for dårlig demping av høyttalerne er en del av problemstillingen óg.
Har "flytende" gulv på bjelkelag i en 2 et. så dette har nor vert tema ja! Har prøvd en del både spikes og myke dempeanordninger.
Har endt opp med Black Diamond koner mot Herbie audiolab avkoblingsføtter noe som fungerer svært bra. Problemet er nok av en helt annen art enn slike tweaks i mitt tilfelle! Høyttalerene mine er oppgitt til å gå flatt ned til 20Hz, så dette skaper nok noen problemer som en ikke får med høyttalere som ruller av lenge før! Dette detekterer jeg lett med med å kjøre testtoner, og ved ca.25Hz så rister hele huset, og jeg mener HELE huset ;D
Høh.. Tenker nabo'n blir imponert da jeg ;D ;D
Han blir vel heller småsur ;D Er heldivis ikke så lytt da det er en tomannsbolig med brannvegg/rom mellom oss! Men jeg er mer bekymret over den reduserte lydkvaliteten. Har nok en stygg "pukkel" på den frekvensen!
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.598
Antall liker
766
Torget vurderinger
8
Ludo skrev:
Jens skrev:
Undertegnede er dog en av dem som mener at det finnes lydkvaliteter i produkter som ikke uten videre kan bedømmes ved å lese spesifikasjoner............ ::)
Du er gal - tenke seg til å lytte på ting før man gjør seg opp en mening ;D

Jeg tror du får en mer musikalsk klang av å velge alternativet med KEF og REL - det jeg har hørt av denne komboen har spilt meget overbevisende!
REL har vel også et godt rykte når det gjelde subber, men det er vel Velodyne som er det store for tiden?
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.032
Antall liker
545
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Har overhodet ingen erfaring med Velodyne så der er ikke mitt bidrag stort verdt. Har hørt mye bra om dem, men har lagt merke til at noen mener de er mer til film enn musikk. Men som sagt; det har jeg ingen personlig erfaring med. Du kan jo prøve begge dersom du får muligheten :)
 

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
359
Antall liker
1
Nei, Velodyne sine er stort sett ganske små ;D Jeg gikk fra en Focal SW700S 11" med 300w digital Bash forsterker, og til Velodyne SPL1000R.
Må bare si jeg ble "blown away" på alle måter, trodde jo faktisk den jeg hadde ikke var så halvgærn.. Så feil kan man ta :eek: Endel skyldes sikkert romkorreksjonen, men uansett helt rått. Banker også min 13" Focal SW800S ned i støvlene på alle måter med god margin.. Såvidt jeg husker fant jeg ingen REL med både romkorreksjon/eq, fjernkontroll og snerten størrelse.

JK skrev:
Ludo skrev:
Jens skrev:
Undertegnede er dog en av dem som mener at det finnes lydkvaliteter i produkter som ikke uten videre kan bedømmes ved å lese spesifikasjoner............ ::)
Du er gal - tenke seg til å lytte på ting før man gjør seg opp en mening ;D

Jeg tror du får en mer musikalsk klang av å velge alternativet med KEF og REL - det jeg har hørt av denne komboen har spilt meget overbevisende!
REL har vel også et godt rykte når det gjelde subber, men det er vel Velodyne som er det store for tiden?
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.856
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
JK skrev:
REL har vel også et godt rykte når det gjelde subber, men det er vel Velodyne som er det store for tiden?
Jeg hadde en kort periode en REL stadium III - skulle vel i grunn være en bra sub, men jeg ble ikke imponert.

Mvh
OMF
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
Kom over dette intervjuet med Albert og Kevin; http://www.stereotimes.com/011904cesinterviewavs.shtml ,og da ser det faktisk ut som Rives PARC står for den aktive forsterkning/rom-tilpassning i VR11 ! Dette var nytt for meg,men bør ivertfall bety en god match med VS høytalere 8)
The active room correction device included with the VR-11 is made by Rives Audio and is called the PARC. Rives Audio was also responsible for bringing in not only Chris Huston, but also the professional recording equipment and the RPG room tuning equipment, into the most elaborately planned demo room I've ever seen.
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.598
Antall liker
766
Torget vurderinger
8
Rune S skrev:
Kom over dette intervjuet med Albert og Kevin; http://www.stereotimes.com/011904cesinterviewavs.shtml ,og da ser det faktisk ut som Rives PARC står for den aktive forsterkning/rom-tilpassning i VR11 ! Dette var nytt for meg,men bør ivertfall bety en god match med VS høytalere 8)
The active room correction device included with the VR-11 is made by Rives Audio and is called the PARC. Rives Audio was also responsible for bringing in not only Chris Huston, but also the professional recording equipment and the RPG room tuning equipment, into the most elaborately planned demo room I've ever seen.
Ser ikke ut som det blir noe av Parken. Har ikke hørt noe mer fra selger! Har kommet meg hjem og fått liv i anlegget igjen. Har montert noe mer demping (DAAD) så det spiller greitt nå, men har gått i forhandlinger med en selger av et par KEF Reference 201/2. Har vel ikke hørt så mye til ekstreme stativ høyttalere så det hadde vert artig å prøve!
Var og sekunder fra å bestille en Behringer med utstyr, men er litt redd for å starte på EQ-bølgen. Har ikke tålmodighet til å bruke en haug med tid å lese manualer og testig,testing,testing ;D
Kan også se ut som jeg har svært dårlig strøm her i nabolaget, har fått fjernet hovedkilden til problemene jeg hadde men det kan se ut som anlegget spiller dårligere når det har stått på lenge. Blir strømmen koblet fra en stund så spiller det mye bedre, merkelig..............
Kan se ut som Von Schweikertene blir stående en stund til.... Forhåpentlig med nye mindre lekekamerater til å kjempe mot!
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Jeg har hørt KEF Reference 201/2 hos Soundgarden med dyr McIntosh. Det låt ikke bra, men rommet må nok ta den store skylden. Tviler ikke på at det er gode høyttalere.

Du kan også vurdere Usher Dancer Mini One som Roald selger. Veldig bra høyttalere, og de finnes også i en større versjon (Two) med et ekstra basselement. En av disse sammen med godt integrerte subwoofere tror jeg blir fugl.
http://www.usheraudiousa.com/products/loudspeakers/dancer-series/dancer_mini_one
Dancer Mini One koster 30k, tror jeg.
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.598
Antall liker
766
Torget vurderinger
8
har hort mini dancer hos roald og den er bra den, men tror det var i Stereofile disse to var sammenlignet og der var KEF en god del bedre etter hva testeren mente. Har vel ellers hort mye bra fra Usher, men... syntes det mangler noe... Blir liksom aldri helt fot, litt klinisk og hifi korrekt, blir liksom ikke engaskjert!
Har hort fra selger saa det blir vel til at jeg sender penger i morgen, saa faar vi se om det dukker opp hoyttalere til slutt!
 

Bowerman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.12.2009
Innlegg
98
Antall liker
0
Audiovector S3-serie.
Det er 5 modeller/pris nivåer og velge i, kan oppgraderes i ettertid om man begynner forsiktig.
S3 standard, Super, Signature, Avantgarde og Avantgarde Arrete.

Tar lite plass, lette og plassere og har imponerende bass og musikalsk utstråling.
 
Topp Bunn