Gode minner om 70-tallet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.330
    Antall liker
    9.692
    Var i militæret med en kar fra Kyrksæterøra som kjørte amazon med godt med ekstralys og radioantenner. Han spilte stort sett Ole Ivars og Vikingarna.
    Og det var liksom riktig på en måte
    I min bil var det totalforbud for Vikingarne/Flamingokvintetten og lignende. Totalforbud.
     

    jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    1.110
    Sted
    '
    Energinivået var i alle fall høyt på 70-tallet, blir nesten svett av å se på. Tenker ikke bare på utøverne, Chinn & Chapman skrev jo hitlåter i samme tempo som folk flest gikk på do. Det måtte være noe i vannet på den tiden.

     

    jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    1.110
    Sted
    '
    70-tallet var jo så mye. For eksempel Ekseption med van der Linden som jazzet og poppet opp klassiske låter, som lå på hitlistene i Norge på den tiden.
    Jeg mener å huske at en versjon Peace Planet med Zodaz (hei Lars) gikk til topps i Trønders mesterskap i Rock også.

    Edit: Legg forøvrig merke til venstrehånda til van der Linden. Ganske imponerende.
    Edit2: Hele opptaket virker å være fake.
    Edit3: Hun 70-tallsdama fra 2:40 og utover, hun ville jeg snakket med.

     
    Sist redigert:

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.072
    Antall liker
    4.495
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Energinivået var i alle fall høyt på 70-tallet, blir nesten svett av å se på. Tenker ikke bare på utøverne, Chinn & Chapman skrev jo hitlåter i samme tempo som folk flest gikk på do. Det måtte være noe i vannet på den tiden.

    Eg repeterar frå ein anna tråd:
    Husker Chapman fra Familys opptreden i Hamarhallen på 70 tallet,mellotronens storhetstid.
    Dette var en dobbeltkonsert med Spencer Davies Group.
    Chapman veltet med omhu mikrofonstativet i hue på en fotograf ned ved scenekanten.
    Under konserten fulgte han opp med å kaste mikrofonstativet ut til publikum.

    Men konserten var bra den. Som smågutt hjalp jeg til til med å stable stoler før og etter konserten. Etter konserten sparket vi (roadies, gruppen, vakter og stablere) "fotball" i Hamarhallen med en diger taperull mot håndballmålene. Chapmans autograf er rotet bort forlengst.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn