Ønsker anbefaling GODE KJØP PÅ NETTET AKKURAT NÅ!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Avantgarde Solo på Torget nå- til nitten tusen. Det er faktisk et knallkjøp. Sett på en CJ ET3 og etpar kilder...:cool: Rør og horn uten hassle, slik det burde være for den som ønsker nevnte kombinasjon av prinsipper.
     
    Sist redigert:

    Brightside

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2012
    Innlegg
    297
    Antall liker
    112
    Sted
    Arendal
    Jeg kontaktet finn.no på en av de NAD forsterkerne. De anbefalte meg å holde meg unna henne. Men de ville ikke gjøre noe med brukeren...


    Hun står nå som "utestengt bruker". Så har vært noe muffins her ja.
    Jeg fikk svar på rapporteringen til finn. De ville be om mer info fra personen. De hadde slettet annonsen og har sikkert ikke fått tilfredstillende info fra brukeren. Dermed blir vedkommende utestengt. Bra at de tar tak i slike ting. Én svindler mindre 👍👍😊

    Så deilig!
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Avantgarde Solo på Torget nå- til nitten tusen. Det er faktisk et knallkjøp. Sett på en CJ ET3 og etpar kilder...:cool: Rør og horn uten hassle, slik det burde være for den som ønsker nevnte kombinasjon av prinsipper.
    Jeg fikk dem ikke til å låte godt nok, og jeg prøvde med mye rart. Har også hatt AVG Duo Omega ... så det handler ikke om feil vei. Men vit nå hva du gjør og ha en plan. Prisen her er fin. Og de vil bli strålende datamonitorer for youtubesnutter.

    Men de har gode egenskaper. Jeg så det, men fant ikke ut av dem.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Deph: Jeg poengterte det, kun...De der er avhengige av rommet. Resten er da enkelt nok...Og aktive horn på denne måten er ikke akkurat dagligdags heller. Jeg liker dem, dog.. Beviset på at horn ikke trenger å ta hele huset..
     

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    Hei. Vet dette ikke akkuratt er noe om gode tilbud,men gjelder hendvendelse på min annonse på finn.
    Og kan vel kanskje settes ii sammenheng med disse tidligere annonsene som har blitt fjernet fra finn.
    Det rare med denne hendveldelsen var at jeg fikk en sms med skjult nummer ,og hun lurte på om jeg kunne sende info på hennes mail adresse.������ Luktet lunta,men svarte som på en vanlig hendvendelse...
    Jeg gjør dette kun for å synligjøre et mulig voksende problem.,eller ikke. Men jeg ble skeptisk..
    Sitat fra epost..

    Takk for ditt svar. Jeg er fornøyd med prisen og betingelsen gjennom annonsen. Kan du fortelle meg at jeg ikke vil bli skuffet? Vennligst send meg noen bilder. Jeg vil gjerne se om det er noen slitasje bare for å være sikker, ok? Jeg vil ordne et hentingsselskap som vil komme for det. Jeg er ok med prisen og tilstanden, er du den første eieren og hvor lenge har du eid den?

    Jeg kjøper den for min fetter som en overraskelse.Jeg vet ikke mye om ting som dette, så jeg vil gjerne vite den villige prisen for å se andre tilbudsgivers tilbud. Jeg jobber for tiden offshore på nordsjøen, og jeg kan bare betale deg via en av de raskeste og sikreste måten å betale på nettet (PayPal). Har du en, PayPal-konto? Hvis ikke, kan du opprette en konto på www.paypal.no. Gi meg beskjed så snart som mulig, så jeg kan ordne betaling via PayPal. Jeg har et hentingsselskap vil plukke det opp så snart betalingen går til kontoen din. Takk

    Hilsen Charlotte Anderson
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hifi og kvinnenavn på finn.no er en gjenganger. Foresten interessant program på tv3 nå. Svindeljegerene...
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei. Vet dette ikke akkuratt er noe om gode tilbud,men gjelder hendvendelse på min annonse på finn.
    Og kan vel kanskje settes ii sammenheng med disse tidligere annonsene som har blitt fjernet fra finn.
    Det rare med denne hendveldelsen var at jeg fikk en sms med skjult nummer ,og hun lurte på om jeg kunne sende info på hennes mail adresse.������ Luktet lunta,men svarte som på en vanlig hendvendelse...
    Jeg gjør dette kun for å synligjøre et mulig voksende problem.,eller ikke. Men jeg ble skeptisk..
    Sitat fra epost..

    Takk for ditt svar. Jeg er fornøyd med prisen og betingelsen gjennom annonsen. Kan du fortelle meg at jeg ikke vil bli skuffet? Vennligst send meg noen bilder. Jeg vil gjerne se om det er noen slitasje bare for å være sikker, ok? Jeg vil ordne et hentingsselskap som vil komme for det. Jeg er ok med prisen og tilstanden, er du den første eieren og hvor lenge har du eid den?

    Jeg kjøper den for min fetter som en overraskelse.Jeg vet ikke mye om ting som dette, så jeg vil gjerne vite den villige prisen for å se andre tilbudsgivers tilbud. Jeg jobber for tiden offshore på nordsjøen, og jeg kan bare betale deg via en av de raskeste og sikreste måten å betale på nettet (PayPal). Har du en, PayPal-konto? Hvis ikke, kan du opprette en konto på www.paypal.no. Gi meg beskjed så snart som mulig, så jeg kan ordne betaling via PayPal. Jeg har et hentingsselskap vil plukke det opp så snart betalingen går til kontoen din. Takk

    Hilsen Charlotte Anderson
    Styr unna. Fikk slik SMS selv i dag på min annonse. Charlotte stod det isteden for tlf nr. Så det i seg selv er nok til å få alarmen å gå av :) Og at man kun kan svare på Mail er jo ikke mindre avslørende. Slikt har hendt før og. Slett SMS og vent på neste ærlige kjøper ;)
     

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    Da er det nok samme. Allerede svart at det er uaktuellt , og at jeg ønsker et tlf fra kjøper. Fikk dette svaret.
    Jeg setter stor pris på svaret ditt, men jeg vil at du skal vite at paypal er alt jeg har fordi det er knyttet til bankkontoen min og jeg har ikke tilgang til nettbank for øyeblikket. Også å betale inn på PayPal-kontoen din er som å betale direkte til bankkontoen din
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.012
    Antall liker
    393
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Klassisk svindelmetode. Jeg skulle selge en bil og fikk omtrent ordrett samme tilbud. Hun var med helt til jeg spurte etter navn, adresse og telefon. Da ble det stille.
    Bare det at hun/han jobber på plattform og er utilgjengelig får alle alarmklokker til å ringe.
    I utgangspunktet lett og gjennomskue men dersom 1 av 1000 går på så har svindlerne oppnådd det de ønsker.
     

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    Kan nok for lite om svindel,men hvorfor forskudd paypal.! Er det for å si at de har gjort sitt og satt penger på vår paypal konto ,selv om vi ikke har motatt noe.og produktet er deres mtp fiktive kvitteringer.?
    Nok om det. Men synes dette er lurt å dele erfaringer om da mange av oss får mange hendvendelser på våres annonser..
    Tilbake til gode kjøp:)
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Hei. Vet dette ikke akkuratt er noe om gode tilbud,men gjelder hendvendelse på min annonse på finn.
    Og kan vel kanskje settes ii sammenheng med disse tidligere annonsene som har blitt fjernet fra finn.
    Det rare med denne hendveldelsen var at jeg fikk en sms med skjult nummer ,og hun lurte på om jeg kunne sende info på hennes mail adresse.������ Luktet lunta,men svarte som på en vanlig hendvendelse...
    Jeg gjør dette kun for å synligjøre et mulig voksende problem.,eller ikke. Men jeg ble skeptisk..
    Sitat fra epost..

    Takk for ditt svar. Jeg er fornøyd med prisen og betingelsen gjennom annonsen. Kan du fortelle meg at jeg ikke vil bli skuffet? Vennligst send meg noen bilder. Jeg vil gjerne se om det er noen slitasje bare for å være sikker, ok? Jeg vil ordne et hentingsselskap som vil komme for det. Jeg er ok med prisen og tilstanden, er du den første eieren og hvor lenge har du eid den?

    Jeg kjøper den for min fetter som en overraskelse.Jeg vet ikke mye om ting som dette, så jeg vil gjerne vite den villige prisen for å se andre tilbudsgivers tilbud. Jeg jobber for tiden offshore på nordsjøen, og jeg kan bare betale deg via en av de raskeste og sikreste måten å betale på nettet (PayPal). Har du en, PayPal-konto? Hvis ikke, kan du opprette en konto på www.paypal.no. Gi meg beskjed så snart som mulig, så jeg kan ordne betaling via PayPal. Jeg har et hentingsselskap vil plukke det opp så snart betalingen går til kontoen din. Takk

    Hilsen Charlotte Anderson
    Dette har det stått om på Finn.no sin svindelside i flere år: https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/305314-Eksempler-på-ulike-svindelforsøk-på-SMS
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Deph: Jeg poengterte det, kun...De der er avhengige av rommet. Resten er da enkelt nok...Og aktive horn på denne måten er ikke akkurat dagligdags heller. Jeg liker dem, dog.. Beviset på at horn ikke trenger å ta hele huset..
    Om en liker dem eller ikke forandrer ikke det faktum at prisen er god, og da fortjener de en plass i denne tråden. :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det fremgår ikke at det er SE, men bra pris uansett
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.791
    Antall liker
    14.637
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Det fremgår ikke at det er SE, men bra pris uansett
    Merke med siluett av Mozart på fronten. Fåes kun til SE (special edition) som ble laget til Mozarts 250-årsjubileum synes jeg å huske. Second edition, også navngitt Mozart SE, har ikke dette merket. Samme høyttaleren dog.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Baldrick: Den stilen minner litt om en annen notorisk svindler: Daniel Morrison...
    Baluba: Hvis de ikke fortjente det hadde jeg ikke nevnt dem. Solo er en av svært få hornkonstruksjoner som kunne gått gjennom nåløyet her.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Disse burde vel spille i store ringer rundt alt annet til prisen.
    Ikke akkurat vakkert, men man får jo noe å snakke om når man får gjester ������

    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=93055713
    Ikke vakkert? Jo, jeg syns de ser knallfine ut!
    Hjertens enig med ottone i dette. Det kjekke lille strømmeanlegget til Lgrons bør forresten gå kjapt. To kilokroner må vel være på grensen til røverkjøp for en såpass kapabel totalløsning.
     

    alfao

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2007
    Innlegg
    426
    Antall liker
    122
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    4
    Oracle delphi mkIII selges med sme 3009 arm og audio technica pu for 10 lapper bør jo være innafor.( på Finn)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Alfao: Hvis jeg bare kunne sett hvilken AT selgeren hadde montert, så....3009 er jo en arm for høy compliance, så en virkelig god AT (OC9/ART9) tar ut det som bor i den...Verd 10 000? Kan den godt være..Kommer an på eierskapet, det. Og hvorvidt den har fått Maintenance Kit..
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Jorwed: Vurderer den, ja.. Var masse Raga på kassetter her før..
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.866
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Alfao: Hvis jeg bare kunne sett hvilken AT selgeren hadde montert, så....3009 er jo en arm for høy compliance, så en virkelig god AT (OC9/ART9) tar ut det som bor i den...Verd 10 000? Kan den godt være..Kommer an på eierskapet, det. Og hvorvidt den har fått Maintenance Kit..
    Eierskapet???

    O
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Alfao: Hvis jeg bare kunne sett hvilken AT selgeren hadde montert, så....3009 er jo en arm for høy compliance, så en virkelig god AT (OC9/ART9) tar ut det som bor i den...Verd 10 000? Kan den godt være..Kommer an på eierskapet, det. Og hvorvidt den har fått Maintenance Kit..
    Eierskapet???

    O
    Hvor godt det er behandlet av tidligere eiere mtp vedlikehold. Ikke les alt Auditor skriver så vanskelig, da. Det var litt krøkkete formulert, men egentlig ganske presist også. :)

    Og han har jo rett, presisjonsinstrumenter som Oracle og SME krever jo at de tas godt vare på for å yte like godt over tid. Men siden de fleste har hatt gode hjem så tror jeg frykten for mishandling er relativt unødvendig.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: TAKK! Jeg prøver å skrive så folket kan forstå det...Men nettopp! Eierskapet, ja. Er maskinen tatt vare på? Kommer den med alt originalt tilbehør? Er det montert nytt fjærsett Er den smurt opp riktig, med riktig olje? Hvis svaret på alle disse er JA...da er den kanskje verd sin pris.
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    29
    Hei. Vet dette ikke akkuratt er noe om gode tilbud,men gjelder hendvendelse på min annonse på finn.
    Og kan vel kanskje settes ii sammenheng med disse tidligere annonsene som har blitt fjernet fra finn.
    Det rare med denne hendveldelsen var at jeg fikk en sms med skjult nummer ,og hun lurte på om jeg kunne sende info på hennes mail adresse.������ Luktet lunta,men svarte som på en vanlig hendvendelse...
    Jeg gjør dette kun for å synligjøre et mulig voksende problem.,eller ikke. Men jeg ble skeptisk..
    Sitat fra epost..

    Takk for ditt svar. Jeg er fornøyd med prisen og betingelsen gjennom annonsen. Kan du fortelle meg at jeg ikke vil bli skuffet? Vennligst send meg noen bilder. Jeg vil gjerne se om det er noen slitasje bare for å være sikker, ok? Jeg vil ordne et hentingsselskap som vil komme for det. Jeg er ok med prisen og tilstanden, er du den første eieren og hvor lenge har du eid den?

    Jeg kjøper den for min fetter som en overraskelse.Jeg vet ikke mye om ting som dette, så jeg vil gjerne vite den villige prisen for å se andre tilbudsgivers tilbud. Jeg jobber for tiden offshore på nordsjøen, og jeg kan bare betale deg via en av de raskeste og sikreste måten å betale på nettet (PayPal). Har du en, PayPal-konto? Hvis ikke, kan du opprette en konto på www.paypal.no. Gi meg beskjed så snart som mulig, så jeg kan ordne betaling via PayPal. Jeg har et hentingsselskap vil plukke det opp så snart betalingen går til kontoen din. Takk

    Hilsen Charlotte Anderson
    Dette har det stått om på Finn.no sin svindelside i flere år: https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/305314-Eksempler-på-ulike-svindelforsøk-på-SMS
    Jeg fikk også melding fra Charlotte for noen dager siden.
    Hun ville ikke ha svar på melding, men oppga mailadresse jeg skulle svare på. Skjønte det var ugler i mosen og kontaktet finn.
    Hørte ikke noe fra Finn....
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Rorres: Spill litt mer på MS, du...:rolleyes:
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    29
    Hehe, Har gjort noen kjekke kjøp som heldigvis aldri fant veien til denne tråden??????
    Mye som skal testes!
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Baluba: TAKK! Jeg prøver å skrive så folket kan forstå det...Men nettopp! Eierskapet, ja. Er maskinen tatt vare på? Kommer den med alt originalt tilbehør? Er det montert nytt fjærsett Er den smurt opp riktig, med riktig olje? Hvis svaret på alle disse er JA...da er den kanskje verd sin pris.
    Helt enig.
    En platespiller er den Hi-Fi komponenten man skal være mest årvåken over å kjøpe brukt.
    Med riktig stell og behandling kan den være like god og fin etter 40 år, samtidig som det (satt på spissen) kun tar "timer" å ødelegge en i hendene på en ukyndig;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.866
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Alfao: Hvis jeg bare kunne sett hvilken AT selgeren hadde montert, så....3009 er jo en arm for høy compliance, så en virkelig god AT (OC9/ART9) tar ut det som bor i den...Verd 10 000? Kan den godt være..Kommer an på eierskapet, det. Og hvorvidt den har fått Maintenance Kit..
    Eierskapet???

    O
    Hvor godt det er behandlet av tidligere eiere mtp vedlikehold. Ikke les alt Auditor skriver så vanskelig, da. Det var litt krøkkete formulert, men egentlig ganske presist også. :)

    Og han har jo rett, presisjonsinstrumenter som Oracle og SME krever jo at de tas godt vare på for å yte like godt over tid. Men siden de fleste har hatt gode hjem så tror jeg frykten for mishandling er relativt unødvendig.
    Ikke vondt ment,skjønnte bare ikke hva han mente :)
    O
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Alfao: Hvis jeg bare kunne sett hvilken AT selgeren hadde montert, så....3009 er jo en arm for høy compliance, så en virkelig god AT (OC9/ART9) tar ut det som bor i den...Verd 10 000? Kan den godt være..Kommer an på eierskapet, det. Og hvorvidt den har fått Maintenance Kit..
    Eierskapet???

    O
    Hvor godt det er behandlet av tidligere eiere mtp vedlikehold. Ikke les alt Auditor skriver så vanskelig, da. Det var litt krøkkete formulert, men egentlig ganske presist også. :)

    Og han har jo rett, presisjonsinstrumenter som Oracle og SME krever jo at de tas godt vare på for å yte like godt over tid. Men siden de fleste har hatt gode hjem så tror jeg frykten for mishandling er relativt unødvendig.
    Ikke vondt ment,skjønnte bare ikke hva han mente :)
    O
    Du mener strengt tatt aldri vondt, så det er vel ganske selvfølgelig. :)

    Pm
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn