Gode coverlåter

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    den bulgarske versjonen (så god som noen versjon egentelig)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Sonics The witch (orginalen er bedre men pytt)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Fuzztones hadde noe for seg i de første åra, men ble dessverre et lett patetisk tegneserieband.
    DJ´et på konsert med de for et par år siden, var ikke det helt store syns jeg.

    Her er et band fra den samme bølgen, og som fortsatt leverer varer så det holder. Står på min topp 3 liste av bookinger jeg ønsker skulle blitt gjort i Oslo. Har sett de tre ganger (Rotterdam , San Fransisco og NYC), og fy fxxxx for et festfyrverkeri på scena.

    Folkens jeg gir dere Chesterfield Kings med låta "5 years ahead of time" (Third Bardo)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    det var kult!! ;D ;D aldri hørt, skal sjekke nærmere
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:
    det var kult!! ;D ;D aldri hørt, skal sjekke nærmere
    Masse på youtube. Bl.a konsert der de blir presentert av ingen ringere enn Springsteen.
    Skulle du få lyst til å kjøpe skiver så er det ikke alle skivene som bør finne veien til samlinga.
    Anbefaler å plukke opp de to første albumene: "Here are" og "Stop!", samt samleplata "Kingsized RocknRoll" som inneholder alle singlene fra 80-tallet. Så preges bandet av mange år med tungt stoffmisbruk og noen katastrofale skiver bort fra garage inn i noe dårlig kvasitungrock tull., før de gjennoppsto som fugl fønix med albumet "The Mindbendig sound of......" i 2003. Et av mine favorittalbum på 2000-tallet må sies, nå langt mer tilbake til 60´s røttene med en dreining mot psych. Alle jeg har spilt det albumet for blir hekta.
    Her er en av låtene fra albumet:


    I tilleg kan også samle-Cd´en "Where the Action is" på Sundazed (1999) anbefales på det varmeste.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    En av mine store favorittlåter "Cry,Cry,Cry" originalt med The Unrelated Segments.
    Pittsburghs garagegudfedre The Cynics gjør en killer versjon. Sjekk den brutale gitaren og det sinnsyke skriket.
    Litt dårlig lyd, men det får bare våge seg.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    du burde starte en garage tråd. :) skal høre på tipsene dine i influensetåka
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:
    du burde starte en garage tråd. :) skal høre på tipsene dine i influensetåka
    Hehe
    Har tenkt tanken. Sikkert ikke dumt med musikmisjonering. Er jo endel på HFS som handler på BigDipper, og de har jo inne både det ene og det andre flere burde få opp øra for.. :)
    Mye bra der ute som dessverre blir uhørt for de fleste. Det er andre ting å bruke deler av musikkhverdagen på, enn den n´te remaster/nyutgivelsa av et eller annet dinosaurband. :-X ;)
    En annen hyggelig bieffekt, spesielt for oss som bor i Oslo, er at mange små band finner veien hit og spiller live. :D

    Har tenkt på tre tråder som jeg ønsker å gjøre litt mer omfattende, må bare få et spark i rævva først. ::)

    Du får ha god bedring, sitter her selv med halvtett nese og ullent hode. Får prøve spirituosa og løse opp dritten.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Nå er det sikkert de som tenker at jeg har lagt inn originalen, men det er det altså ikke. :)

    Piece of my heart
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Takk for opplysningene. Rammsund var helt ukjent for meg
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89

    neil young!! fra i fjor høst i en alder av 63!
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    barrytown


    og Rose Darling


    Vidunderlig

    Mvh
    Sniff
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:
    den låta var superkul :D
    Bandet, The Staggers fra Østerike, fikk vi omsider booket til Oslo høsten som var. På et sted som ikke åpner før sent, og som stenger som det passer seg. Mange sorte hull og tapte minner i Oslo den morgenkvisten. ;D ;D ;D

    Booker de veldig gjerne igjen, så det er ikke utenkelig til førstkommende høst igjen. :)

    Opptaket er forøvrig fra Primitive festival i Rotterdam for et par år siden.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    ErosLoveking skrev:
    65finger skrev:
    den låta var superkul :D
    Bandet, The Staggers fra Østerike, fikk vi omsider booket til Oslo høsten som var. På et sted som ikke åpner før sent, og som stenger som det passer seg. Mange sorte hull og tapte minner i Oslo den morgenkvisten. ;D ;D ;D

    Booker de veldig gjerne igjen, så det er ikke utenkelig til førstkommende høst igjen. :)

    Opptaket er forøvrig fra Primitive festival i Rotterdam for et par år siden.
    Du får spre det glade budskap om det skjer
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn