Forsterkere Gode 5 kanal effekt forsterkere.....

Assy74

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
565
Antall liker
215
Sted
Kristiansand
Har i dag en emotiva xpr5..... Den er meget kraftig med 5 ganger 400w i 8 ohm. Synes det låter bra på arendalsound.
Hva er forslag på bedre ting?
Anthem P5 og Ati 6005 er vel gode forslag som jeg kan tenke meg vil være bedre....
Finnes det andre?
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Siden du ikke får svar her, og kjenner de modellene du viser til, så ser det ut som at det er vanskelig å finne noe kraftigere enn det du allerede har, uten å betale deg i hel.
Og av egen erfaring opp gjennom årene så synes jeg at det er lettest å høre forskjell på pre/prosessor enn effektforsterkere.
Jeg hadde prøvd en annen pre før du byttet ut effektforsterkeren hvis du ikke er fornøyd.
 

Armand68

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.01.2016
Innlegg
294
Antall liker
165
Sted
Viken
Torget vurderinger
1
ATI vil jeg tørre å påstå vil være en hel del bedre enn Emotiva og gir mye vellyd for pengene. Skal du ha noe bedre enn det må man fort bla opp uforholdsmessig mye mer. Anthem har jeg ikke noe erfaring med.

Hva slags pre/pro har du til å drive dette?
 

Armand68

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.01.2016
Innlegg
294
Antall liker
165
Sted
Viken
Torget vurderinger
1
Ok, da mener jeg du vil få et solid løft med ATI.

En annen tanke som slår meg er at high-end multikanals effekttrinn er noe tungsolgte på bruktmarkedet, så du kan jo også se om du kan finne noe annet snacks, f.eks. pent brukt trinn fra Mark Levinson, Theta o.l. uten at det behøver bli noe særlig dyrere, men det er mest om du tenker også å bruke det til musikk, og ikke bare film.
 

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.398
Antall liker
1.529
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Lite sidespor kanskje:
Er det noen OK 3-kanals effekter?
 

Armand68

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.01.2016
Innlegg
294
Antall liker
165
Sted
Viken
Torget vurderinger
1
Definitivt. Om man har mulighet og plass er det ofte ikke dumt å sette et godt 3-kanals trinn fremme og ha et 2-kanals trinn bak, så slipper man også så lange høyttalerkabler. Man kan da også koste på seg litt ekstra på 3-kanals trinnet, som ikke er like nødvendig for trinnet til bakkanalene.

Du har f.eks. Mark Levinson 433 og 533, Theta Dreadnaught som kan kjøpes/konfigureres med 3 kanaler, McIntosh har f.eks. MC303 som er en riktig tungvekter, ATI har vel også flere modeller. De som jeg kommer på i farten... Parasound har også, men de har jeg personlig aldri likt og faller igjennom sml med de jeg nevner her.
 
Topp Bunn