- Ble medlem
- 19.05.2003
- Antall liker
- 13
Trenger tips til hvordan jeg får godlyd fra iPaden ved bruk av Spotify. Gjerne konkrete tips på kombinasjoner av hodetelefonforsterker / DACer, øreplugger eller hodetelefoner.
|
Jeg bruker dette når jeg er på jobb å reiserTrenger tips til hvordan jeg får godlyd fra iPaden ved bruk av Spotify. Gjerne konkrete tips på kombinasjoner av hodetelefonforsterker / DACer, øreplugger eller hodetelefoner.
Stiller meg bak dragonfly red - sammen med mine shure se535 surrer det systemet vel så mange timer i uka som hovedanlegget.
Vis vedlegget 514174
Der er jeg helt uenig. Jeg synes edition x låter tynt og har ikke nok gain fra iphone. Det er også mye å hente på bassen. I en bra bærbar dac/amp derimot er lyden fortreffelig. På en skikkelig rigg blir det enda bedre. Jeg synes byggekvaliteten på edition x v1 er elendig. Dette skal være fikset på i v2? samt at prisen ble til å leve med. Synes ikke dacen i noe i-produkt er bra nok til skikkelig gode hodetelefoner. Det er sjukt hvor mye positiv forskjell en dac/amp gjør. Jeg har drevet shure se-535 rett fra mobilen med greit resultat. De er veldig lette å drive. Men forskjellen er også her enorm om man klasker på en dragonfly.Det aller viktigste er hodetelefonene. Der er det ikke noen egentlig fasit, siden formen på øret og ørekanalen har mye å si for den opplevde frekvensresponsen - ingen opplever samme hodetelefoner likt! Selvfølgelig er det forskjell i kvalitet, men det anbefales å prøve ut en del selv, IMO.
Utover det har jo iPaden en god dac innebygget i utgangspunktet, synes jeg. Spørsmålet er om du har/vil ha hodetelefoner som klarer seg med effekten du får fra hodetelefon-utgangen fra iPaden, eller om de trenger mer juice.
Selv er jeg svak for hifiman sine hodetelefoner. Edition X V2 har jeg prøvd å kjøre rett fra iPhone, og det går som en lek. Jeg går med planer om å kjøpe dem, nettopp fordi de kan drives direkte fra diverse portable enheter. Sennheiser 650 som jeg har nå synes jeg får litt for lite futt når de drives direkte fra iPhone eller iPad, så der bruker jeg en ekstern hodetelefonforsterker.
mqa støttes ikke i iosJa, nye audioquest deagonfly red er en enorm oppgradering som ikke koster så mye. Mqa støtte er flott!
Tviler ikke på dine opplevelser ang Edition X V1. Har aldri hørt dem, men såvidt jeg har forstått det skal V2 være betydelig enklere å drive. Og ja, mer effekt er alltid bra! Men for meg er det et selvstendig kriterium med hodetelefoner at de kan drives direkte fra diverse enheter. Det skyldes for min del blant annet at jeg bruker dem til å koble til digitalpianoet på sene kvelder. Og ofte kan det være praktisk å kunne koble hodetelefonene direkte til ipaden, når man ikke orker styre med ekstern forsterker. Men helt enig i at egen hodetelefonforsterker aldri skader.Der er jeg helt uenig. Jeg synes edition x låter tynt og har ikke nok gain fra iphone. Det er også mye å hente på bassen. I en bra bærbar dac/amp derimot er lyden fortreffelig. På en skikkelig rigg blir det enda bedre. Jeg synes byggekvaliteten på edition x v1 er elendig. Dette skal være fikset på i v2? samt at prisen ble til å leve med. Synes ikke dacen i noe i-produkt er bra nok til skikkelig gode hodetelefoner. Det er sjukt hvor mye positiv forskjell en dac/amp gjør. Jeg har drevet shure se-535 rett fra mobilen med greit resultat. De er veldig lette å drive. Men forskjellen er også her enorm om man klasker på en dragonfly.Det aller viktigste er hodetelefonene. Der er det ikke noen egentlig fasit, siden formen på øret og ørekanalen har mye å si for den opplevde frekvensresponsen - ingen opplever samme hodetelefoner likt! Selvfølgelig er det forskjell i kvalitet, men det anbefales å prøve ut en del selv, IMO.
Utover det har jo iPaden en god dac innebygget i utgangspunktet, synes jeg. Spørsmålet er om du har/vil ha hodetelefoner som klarer seg med effekten du får fra hodetelefon-utgangen fra iPaden, eller om de trenger mer juice.
Selv er jeg svak for hifiman sine hodetelefoner. Edition X V2 har jeg prøvd å kjøre rett fra iPhone, og det går som en lek. Jeg går med planer om å kjøpe dem, nettopp fordi de kan drives direkte fra diverse portable enheter. Sennheiser 650 som jeg har nå synes jeg får litt for lite futt når de drives direkte fra iPhone eller iPad, så der bruker jeg en ekstern hodetelefonforsterker.
Kjøpte et sett med Shure 535, låter greit men synes det er lite basstrykk og dybde i dybde i lydbildet. Hvordan vil du beskrive lyden i disse med og uten Dragonfly, er det "natt og dag"?Stiller meg bak dragonfly red - sammen med mine shure se535 surrer det systemet vel så mange timer i uka som hovedanlegget.
Vis vedlegget 514174
Nå er ikke jeg den som skrev innlegget du siterte, men etter min erfaring vil aldri kilde gjøre så stor forskjell at noe går fra middelmådig til bra, ymmv. Dette er med unntak av enkelte hodetelefefoner som faktisk trenger mer kraft enn de fleste forsterkere leverer (SE535 er meget sensitive derimot). SE535 er også et BA-design, så det kan jo tenkes at dette er grunnen til at du føler at bassen skuffer, BA bass er langt verre en dynamisk bass hvis det er fylde og følelse du er ute etter om du spør meg.Kjøpte et sett med Shure 535, låter greit men synes det er lite basstrykk og dybde i dybde i lydbildet. Hvordan vil du beskrive lyden i disse med og uten Dragonfly, er det "natt og dag"?Stiller meg bak dragonfly red - sammen med mine shure se535 surrer det systemet vel så mange timer i uka som hovedanlegget.
Vis vedlegget 514174
Enig - SE535 er ikke basstunge, det vil de ikke bli uansett hva du gjør - mer som en god monitor.Nå er ikke jeg den som skrev innlegget du siterte, men etter min erfaring vil aldri kilde gjøre så stor forskjell at noe går fra middelmådig til bra, ymmv. Dette er med unntak av enkelte hodetelefefoner som faktisk trenger mer kraft enn de fleste forsterkere leverer (SE535 er meget sensitive derimot). SE535 er også et BA-design, så det kan jo tenkes at dette er grunnen til at du føler at bassen skuffer, BA bass er langt verre en dynamisk bass hvis det er fylde og følelse du er ute etter om du spør meg.Kjøpte et sett med Shure 535, låter greit men synes det er lite basstrykk og dybde i dybde i lydbildet. Hvordan vil du beskrive lyden i disse med og uten Dragonfly, er det "natt og dag"?Stiller meg bak dragonfly red - sammen med mine shure se535 surrer det systemet vel så mange timer i uka som hovedanlegget.
Vis vedlegget 514174
Helt enig med deg pelsjeger. Shure SE-535 er en av de få jeg synes klarer seg godt rett fra mobilen. Se-215 blir for pinglete. De mangler oppløsningen til 535 og er ganske unøytrale. Særlig er bassen på den tunge siden. Når det er sagt koster de 800 kroner. Jeg har ikke hørt noe bedre til den prisen med utskiftbar kabel og en bøtte med tips. Dragonfly red gir mer ja. Det skal være sikkert. Synes bassen til SE-535 er stram og flott. Men den overdriver ikke på noen måte. De fleste propper i billigere prisklasse er ofte veldig farget i bassen. Det er viktig å få en god og tett kobling til øret. Man må prøve seg frem til man er sikker på at det tetter skikkelig. Det er litt masete i starten. Se-serien til Shure kan også være litt masete å ta på i starten. Men når man har gjort det noen ganger går det som en drøm. Kabelen drar ikke i proppene og de sitter som et skudd når man strammer bak. Jeg stressa litt i starten men tar de på i blinde nå. Jeg ville prøvd med dragonfly red. Men om du synes de er litt lette i bassen så er FiiO sine amper veldig greie til omtrent samme pris. De har ofte EQ og du kan stille opp bassen litt. Må si at jeg er imponert over FiiO sine produkter. Jeg har en gammel FiiO Alpen som har fått MYE juling. Den ser ikke ut, men funker som ei kule enda. Den kunne drive klokker som HD700 ganske greit. Når det kommer til propper så synes jeg de gråe plastproppene er best. Jeg har ganske liten ørekanal og må ha de minste. De sitter som et skudd. Gi oss en oppdatering når du har fått testet litt.Enig - SE535 er ikke basstunge, det vil de ikke bli uansett hva du gjør - mer som en god monitor.Nå er ikke jeg den som skrev innlegget du siterte, men etter min erfaring vil aldri kilde gjøre så stor forskjell at noe går fra middelmådig til bra, ymmv. Dette er med unntak av enkelte hodetelefefoner som faktisk trenger mer kraft enn de fleste forsterkere leverer (SE535 er meget sensitive derimot). SE535 er også et BA-design, så det kan jo tenkes at dette er grunnen til at du føler at bassen skuffer, BA bass er langt verre en dynamisk bass hvis det er fylde og følelse du er ute etter om du spør meg.Kjøpte et sett med Shure 535, låter greit men synes det er lite basstrykk og dybde i dybde i lydbildet. Hvordan vil du beskrive lyden i disse med og uten Dragonfly, er det "natt og dag"?Stiller meg bak dragonfly red - sammen med mine shure se535 surrer det systemet vel så mange timer i uka som hovedanlegget.
Vis vedlegget 514174
Det er ekstremt viktig at proppene sitter bra da, jeg bruker de største ekspanderende skumproppene - hvilke landet du på?
Dragonfly Red gir bare "mer" - veldig ren i lyden, samt mye mer overskudd (og potensial for hørselsskade). Den løfter SE535 hos meg, men det hender jeg bruker de uten også. Om du skal ha bass tilsvarende SE215, i graf under - må du opp på SE846. Men selv de konkurrerer ikke med basstunge propper. Jeg klarer ikke SE215 etter å ha brukt 535 - det er klasseforskjell mellom disse.
Vis vedlegget 519907