Har ikke testet den, men jeg tviler sterkt på at den er "superconductive" som reklamen sier. En superleder som funker ved romtemperatur ville vært en sensasjon og sannsynligvis medført en Nobelpris. At sølvflakene har vært "kryogenisk behandlet" gjør neppe så mye når det hele har blitt lunkent igjen. Jeg er også litt skeptisk til at sølvflak skulle gjøre jobben, siden jeg forestiller meg at partiklene blir for store i forhold til ujevnhetene de skal fylle. Så den tingen der får min bullshitdetektor til å pipe faretruende.topline skrev:Noen av dere som har testet dette her da?
http://www.xtremecables.com/quicksilver.php
Om man ønsker virkelig god kontakt altså..![]()
Men det kan jo hende kremen virker likevel, selv om reklamen ser ut som BS for meg. Det er riktig at kontaktflater aldri er 100% i kontakt med hverandre, pga diverse mikroskopiske ujevnheter, så noe som kan fylle ut ujevnhetene med et ledende materiale burde forbedre kontaktflaten. Det burde igjen forbedre ledningsevne, osv. Om det gjør noen hørbar forskjell, vel...
Jeg har brukt Cardas Contact Conditioner til samme jobb. Kjøpt fra PM Audio. Kan dessverre ikke påstå at den gjorde noen natt-og-dag-forskjell ved bruk på høyttalerkablene, men jeg skal gå over alle kontakter i anlegget med den i løpet av våren som en slags vårrengjøring. Time Will Show.