Ønsker anbefaling God DAC/STREAMER, 20 000 - 40 000 brukt.

Dalemark

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2018
Innlegg
424
Antall liker
213
Sted
Søgne
Torget vurderinger
2
Noen som kan anbefale en god dac/streamer, gjerne også med solid strømforsyning.

Vurderer Gold Note DS 1000 men er selvfølgelig åpen for andre forslag.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.373
Antall liker
12.377
Sted
Sørlandet
Innenfor trådstarters prisramme - eneste feilen at den er ny og ikke brukt :cool:

Men er det ikke en ren Dac ? Trådstarter ville vel ha en streamer i samme boksen eller ?
Her er streamer / dac produktet deres. Ikke særlig dårligere:

https://www.audiosciencereview.com/...matrix-audio-element-x-dac-streamer-amp.7782/

-BB-
 
M

MusicBear

Gjest
skjønner jeg ikke at det trenger å koste så mye.
Denne setning ødelegger for mye av forretningsgrunnlaget til svært mange produsenter. Og dersom denne ødeleggelsen skulle tre i kraft, tror jeg vi skal oppleve masse hi-fi utstyr produsert/solgt etter øvelsene best mulig ytelse innenfor lavest mulige pris - slik f.eks. PC produsentene har gjort noen tiår. Men, vi er jo langt på vei der allerede, bare å se seg rundt det, og skulle ønske flere tråder her handlet mer om de få som gir oss mest for pengene. Tiden med flest mulige hi-fi bokser stablet på hverandre til priser som fikk naboen og svigerforeldre til å se på oss som gale, begynner å bli forbigått av gode «alt-i-ett-bokser» + store høyttalere (det siste noe grunntonene i musikken fordrer).
 

Dalemark

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2018
Innlegg
424
Antall liker
213
Sted
Søgne
Torget vurderinger
2
Ingen her som innehar erfaringer på en god DAC innenfor nevnte prisramme. Føler denne tråden tar litt feil retning :eek:
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.046
Antall liker
2.990
Torget vurderinger
2
skjønner jeg ikke at det trenger å koste så mye.
Denne setning ødelegger for mye av forretningsgrunnlaget til svært mange produsenter. Og dersom denne ødeleggelsen skulle tre i kraft, tror jeg vi skal oppleve masse hi-fi utstyr produsert/solgt etter øvelsene best mulig ytelse innenfor lavest mulige pris - slik f.eks. PC produsentene har gjort noen tiår. Men, vi er jo langt på vei der allerede, bare å se seg rundt det, og skulle ønske flere tråder her handlet mer om de få som gir oss mest for pengene. Tiden med flest mulige hi-fi bokser stablet på hverandre til priser som fikk naboen og svigerforeldre til å se på oss som gale, begynner å bli forbigått av gode «alt-i-ett-bokser» + store høyttalere (det siste noe grunntonene i musikken fordrer).

I og med at tråden handler om streamer og DAC tror jeg ikke det er en total avsporing om noen kan gi en kort forklaring på hva som er den kostnadsdrivende utfordringen med å hente signaler fra f.eks Tidal og gjøre de lesbare i form av SPDIF eller I2S.

Hvis produsentene tenker på forretningsgrunnlaget sitt er jeg ikke sikker på om de på sikt er tjent med å integrere enkle etablerte tekniske løsninger i boksene sine og sette en 0 til bak prisen. Det går på troverdigheten løs.
 

offroad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.03.2016
Innlegg
165
Antall liker
176
Sted
Øvre Romerike
Torget vurderinger
22
Ta en titt på Naim sine streamere. De nyeste ND5 2/NDX 2 er kanskje ikke så lett å finne brukt ennå, da de forholdsvis nylig har kommet på markedet. Forrige generasjon bør en kunne finne både NDX og NDS med ekstern strømforsyning.
 

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
885
Det er gode tilbakemeldinger på Lumin T2 i vennetråden, lenke
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.134
Antall liker
9.292
Torget vurderinger
2
Ingen her som innehar erfaringer på en god DAC innenfor nevnte prisramme. Føler denne tråden tar litt feil retning :eek:
BB gav deg svaret på spørmålet du kunne stilt, Gjør det noe at den er "verdens beste" ny og en pris midt i ditt budjett. :)

https://www.moon-audio.com/matrix-audio-element-x.html

Matrix eller Lumin bør være i passe for det nivå du indikerer.


Er det for nytt og for billig kan du jo kjøpe denne brukt som jeg gjorde, litt over budsjettet ditt men men, det er i allafall dyrt nok
https://www.trinnov.com/amethyst/

Den er DAC/preamp,romkorreksjon og "renderer" dvs krever ekstern strømmekontroller..
så man bør kjøpe JRiver eller Roon i tillegg for å strømme,man kan da ikke regne med å få alt for 110 000 kr
Ved så kostbar handel som du ser for deg kan det være verdt å søke opp noen objektive målinger som underbygger prisen/kvalteten.


Ellers så har jeg denne som nettverkspillee/dac til hodetelefon har ikke sammenlignet med Trinnoven. Men det er en strømmer som ikke er en Rasberry Pi i en dyr boks som så mange andre...

https://www.stereonet.co.uk/reviews/review-lindemann-limetree-network-dsd-roon-ready-streamer
 
Sist redigert:

todams

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.12.2011
Innlegg
191
Antall liker
142
Sted
Lier
Torget vurderinger
11
Mala Audio har tilbud på Ps Audio Jr Dac, dette er en utmerket dac/streamer som kan oppdateres med jevne mellomrom og ligger i pris der du ønsker. Du får jo også ett nytt produkt med full garanti.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Noen som kan anbefale en god dac/streamer, gjerne også med solid strømforsyning.

Vurderer Gold Note DS 1000 men er selvfølgelig åpen for andre forslag.
Chromecast til streamer
Heed Obelisk DAC

Jeg fikk INGEN forskjell i lyd ved å kjøpe en Streamer til 20.000 Moon
Moon sin app for betjening var håpløs.
 

Luvaton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2007
Innlegg
438
Antall liker
38
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Mytek har akkurat lansert Brooklyn Bridge, DAC med streamer. Nypris ca 3000 Eur. Bakdelen er at den ikke leveres før tidligst i januar
https://mytekdigital.com/storeeu/
Kommer sikkert til en norsk forhandler etterhvert
 
Topp Bunn