God bedring, Truls Mørk

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
32.361
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Vår mann har blitt syk etter et flåttbitt, og har måttet kansellere et halvt år framover.

http://www.aftenposten.no/kul_und/musikk/article3135101.ece

Håkon Samuelsen overtar urframføringen av Nils Henning Asheims cellokonsert under Kammermusikkfestivalen 15. august i Operaen, leser jeg i HA.
Samuelsen kan spille cello han også.

Men til poenget: God bedring, Truls!

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Hvis immunforsvaret er halvparten så bra som cello-evnene hans, er han forhåpentligvis friskmeldt før tiden. God bedring ja!

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.312
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Truls'en står 'an av, og kommer nok sterkt tilbake !
Men det kan ta veldig lang tid, det kjenner jeg eksempel på.

I mellomtiden skal jeg sørge for å skaffe flere av platene hans, jeg har bare Bach-suitene, Elgar-konserten og Haydn-konsertene.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.231
Jøgga skrev:

I mellomtiden skal jeg sørge for å skaffe flere av platene hans, jeg har bare Bach-suitene, Elgar-konserten og Haydn-konsertene.
Du kan i alle fall trygt anskaffe Trulsens innspilling av Prokken (Prokofiev), som jeg lytter til just no!

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.312
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
noruego skrev:
Jøgga skrev:

Du kan i alle fall trygt anskaffe Trulsens innspilling av Prokken (Prokofiev), som jeg lytter til just no!
Det høres spenende ut, men snakker vi sonater, eller den såkalte Sinfonia Concertante?

Lurer på å bestille denne, nemlig

men jeg finner ikke ut hvilket verk av Prokofiev som er med her.

En annen som frister er

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.231
Jøgga skrev:
noruego skrev:
Jøgga skrev:

Det høres spenende ut, men snakker vi sonater, eller den såkalte Sinfonia Concertante?

Lurer på å bestille denne, nemlig

men jeg finner ikke ut hvilket verk av Prokofiev som er med her.

En annen som frister er
Snakker om førstnevnte boks, og Sinfonia Concertante samt cello-konserten i C Minor, som har gitt meg nesten like stor cello-opplevelser som salige Starker!

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.231
berxter skrev:
noruego skrev:
Snakker om førstnevnte boks, og Sinfonia Concertante samt cello-konserten i C Minor, som har gitt meg nesten like stor cello-opplevelser som salige Starker!
(Min uthevelse). Han æ'kke dau! ( http://newsinfo.iu.edu/news/page/normal/11186.html )

Bernt K
Absolutt på sin plass den korreksjonen der, Berxter! Tenkte på de salige innspillinger han gjorde og kom dermed i skade for å knytte saligheten til Starker.

Med beskjemmet hilsen,

noruego

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.312
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Jeg hadde sett fram til å høre Mørk på visitt her i byen til høsten med Trondheim Symfoniorkester, men vi får håpe det blir flere muligheter. Første gang jeg hørte ham var da han spilte Elgar i Grieghallen, jeg glemmer ikke det så lett.

Boksen med konsertene er bestilt.
Jeg ble litt forvirret av Prokofievs Sinfonia Concertante og cellokonserten, siden noen kilder oppga samme opusnummer på disse. Nå ser jeg at Sinfonia Concertante fra 1948, som opprinnelig ble kalt cellokonsert nr.2, og har fått opus 125, egentlig er en bearbeidelse cellokonserten opus 58 fra 30-årene. Jeg er spent på hvor forskjellige de to er. Det skal finnes en Concertino også, som ble fullført av Kabalevsky.

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Kanskje han nå får tid til å nyte anlegget sitt. Så et intervju med ham, tatt opp i hans København-leilighet. Så ut til å stå et seriøst par B&W der i bakgrunnen.

Mvh
Sniff

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.677
Torget vurderinger
24
Vi får håpe på full resitureing snart. Truls Mørk er en av Norges desidert fineste musikere. Hørte ham sist sommeren for et par år siden i Vigelandsmuseet, utendørs i indre gård. Herlig akustikk og magisk stemning. For en hundrelapp! Ingen kø!! Vanvittig.

Utenfor lå solglade nordmenn (og kvinner) og stekte i eget fett, intetanende :mad: :mad: om at en av verdens beste cellister holdt en times minikonsert i den s.k. "Sommerkonsert i Vigelandsmuseet" -serien.

Anbefales til Oslo-boere og andre som bor innenfor "Ringen" (nei, ikke Wagner....)

Topp Bunn