Der trækkes op til 4 A ca. er til Squeezebox etc. Bør nok være en serie regulering da det exakte strømtræk ikke kendes. Lav støj bør der være . Trafo til inn er noget jeg finder afhængig af behov. Har en 6 V 8,6 A . Hvis den kan brukes er det fint. Størrelsen betyder ikke noget som man siger .Det var veldig spinkelt spesifisert.
Hva skal den ha inn?
Størrelse?
Karv til regulering, støy etc?
Til Squeezebox er det nok ikke så kritisk.Der trækkes op til 4 A ca. er til Squeezebox etc. Bør nok være en serie regulering da det exakte strømtræk ikke kendes. Lav støj bør der være . Trafo til inn er noget jeg finder afhængig af behov. Har en 6 V 8,6 A . Hvis den kan brukes er det fint. Størrelsen betyder ikke noget som man siger .Det var veldig spinkelt spesifisert.
Hva skal den ha inn?
Størrelse?
Karv til regulering, støy etc?![]()
Til Squeezebox er det nok ikke så kritisk.Der trækkes op til 4 A ca. er til Squeezebox etc. Bør nok være en serie regulering da det exakte strømtræk ikke kendes. Lav støj bør der være . Trafo til inn er noget jeg finder afhængig af behov. Har en 6 V 8,6 A . Hvis den kan brukes er det fint. Størrelsen betyder ikke noget som man siger .Det var veldig spinkelt spesifisert.
Hva skal den ha inn?
Størrelse?
Karv til regulering, støy etc?![]()
Hvis den virkelig trekker 4A, ville jeg laget en med litt god margin.
Heller en IC spennigsregulator med "boost" serieregulator enn IC power regulator.
Da kan du dimensjonere den slik at den paser ditt behov.
Det finnes dusinvis application notes om temaet.
Har du vel ret i. Jeg kan fortælle at en Teddy Pardo forsyning med 4700 uf på utgangen, samt ændrede afdkoblinger oppe i Touch bringer den op på niveau med selv meget dyre drev. Desværre kan Teddy ikke trække 4 A.Prisen spiller sikkert ingen rolle, men shunt regulator til dette?
I beste (eller værste) fall sitter det en enkel serieregulator internt i boksen.
Det blir ikke noe bedre enn det svakeste leddet.
Bestilte den og den var sendt 10 minutter efter.6V trafo fungerer fint. du kan ta en titt på siden her.
5 Amps 1.5 to 32V Adjustable Voltage Regulator Module. items in Electronics-Salon store on eBay!
Gratis fragt men jeg valgte at betale 3 dollar. Kanskje det går endnu hurtigere så.han er suveren å bestille frasender raskt ut. og relativt kort levering. og ikke minst, gratis frakt
![]()
En 6 volt (AC) trafo bør gi ca. 8.5 volt DC...Hmm det går ikke med en 6 V trafo på 8,4 A. Selv uten belastning efter LM 338 er input spenningen til denne 6,9 V. Dropout for LM 338 er 3 V så jeg har et problem. Tænker at serie koble trafo viklingerne så jeg får 12 V 4,2 A . Er de 4,2 A nok når LM 338 belastes med 4 A ?
Dette er fort å glemme ved lave spenninger.Diodedrop over likerettern og vips så er du nede på sekstallet.
Hver enkelt diode dropper ca 0.7V.Diodebroen giver vel bare et tab på 0,7 V ? Har brugt den trafo til glød af rør hvor jeg måtte koble den om til 12 V for at få spænding nok til regulatoren. Jeg sætter en 1,5 ohm Mundorf 20 W modstand på som belastning for at simulere. Skulle vel egentlig ned på 1.25 ohm ?.
Det var blevet dyrere end han havde regnet med i forvejen. Tror nu Music Rail på et senere tidspunkt giver væsentligt mere . Ca. 45 db loves der.Trækker 4A pr side i mine....at en ejer ikke stiller store krav er da ingen undskyldning for at springe over hvor gærdet er lavest!
Handler om faglig stolthed!
Anyways gavner det hele kredsløbet`= bedre lyd og det er vel hvad hele manøvren går ud på?