GM20 m/ propell

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
Jo, men er det ikke en fordel å holde dette adskilt fra signal-vei? Holde det enklest og renest mulig?

Til Nightpuma: Jeg har bestilt samme type vifter jeg også, Audiomix skal koble opp.
Men jeg har bestemt meg for å kjøre strøm til viftene via separat kabel direkte til eget stikk. Sånn sett kan jeg fjerne deksel og dermed beholde forsterkeren uten inngrep. Jeg må nemlig teste litt, for jeg har merket at forsterkeren er kresen på underlag. Er derfor spent på hvilken innvirkning denne mekanikken vil ha.
 

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
2.432
Antall liker
496
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei Fosse.

Synes den løsningen din høres bra ut. Si fra hvordan det fungerer i praksis.

BTW: Du snakker om underlag. Har du testa ut noe vibrasjonsdemping på GM-20 eller?

Puma
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
Når det gjelder viberasjonsdemping bruker jeg for tiden cardas-treklosser under chassis. Deretter er det stein med holfi-puter under. Synes dette funker fint og strammer opp bassen noe fremfor originale føtter. Men min har en liten tendens til ikke å stå helt støtt når den står på origianale føtter, mer har jeg vel egentlig ikke testet. Kunne tenkt meg å testet bdr-cones.

Skal gi deg tilbakemelding når Audiomix har montert vifte i min.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.972
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Nå har jeg gjort et par små justeringer på viftehastigheten. Litt saktere på full fart og litt raskere på sakte fart. Helt enkle inngrep dersom det blir nødvendig å endre noe mer. Opp eller ned. Nå lager jeg et "add on kit" til Fosse. Håper det blir tid til å montere dette når han kommer.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
Det gjøre det nok Audiomix.

Og ellers hadde jeg en helt fantastisk kveld igår. Satte inn de smårørene som stod i den gang forsterkeren klappet sammen (før overlevering til Audiomix). Justerte bias/offset og tok en justering av pickup (kan jeg ha rotet meg bort på grunn av at nålevekten min ikke fungerer helt?) Men, poenget var at igår spilte det bedre i heimen enn noen gang før. Så, all honør til Hans for glimrende jobb. (De er nok litt slitt de smårørene som satt i når du hadde den på hjemlån Hans, satte igår inn JANPHilips og det funket bedre, mye mer fart og slam).
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.972
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Sist helg gjorde jeg noen endringer på hastighetskontrollen til viftene. Mandag fikk jeg besøk av quadrofreak og vi holdt GM20 varm hele kvelden. Den forsvinner ut av huset i kvell. Før den gjør det, vil det bli byttet et par 6C33 og bias / balanse justert. Nå har jeg nesten fullført det som kan dokumenteres ifm ombyggingen. Om noen er interessert i å se hva som er gjort eller få tips slik at de kan gjøre dette selv, kan jeg kopiere en CD med bilder og tekst.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.972
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
I går kvell ble forsterkeren komplett og ferdig. Mens jeg har holdt på har jeg fått levert nye inngangs- og driver rør: NOS Philips E88CC SQ og NOS Philips EF184. Eieren hadde vært innom MOTRON i går og fått med seg et komplett set med 6C33. Innbrent og matchet. Etter rørbytte ble GM 20 justert, testet og lyttet til. En siste måling og justering ble gjort sent på kvelden før den ble rigget ned.
 
Topp Bunn