Gleden ved å spille HØYT!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    emotikon skrev:
    Trompetnerd skrev:
    Polkagris skrev:
    Trompetnerd skrev:
    Mahler!!! ;D

    Når brassen når høydepuntene, paukene masserer mellomgulvet og konserttrommen tordner, da er jeg i himmelen.
    Jeg synes Mahler er litt vanskelig og dyster, men hvis jeg har skikkelig god tid en dag og er i det klassiske hjørnet så kanskje...
    Har noen SACD med Mahler som jeg enda ikke har hørt på. Noen tips på rå innspillinger?
    Hvis du ikke er så glad i Mahler så begynn med 1 satsen på symfoni nr 3.
    Denne med Bernstein har kanskje ikke den aller aller beste lyden, men mer enn god nok.


    Får du lyst på mer er 5 symfonien en klassiker. 1 satsen er det største en trompetist kan spille og 3 og 5 er fyrverkeri.
    Dette er en Liveinnspilling med masse energi. Solti gir brass og slagverk "lov" til å kjøre på. En Chicago sin tromboneseksjon er virkelig i toppform her. Basstrombonetrøkket har jeg ikke hørt bedre.



    Denne boksen er for meg den den beste Mahlersamlingen for fyrverkeri. Bra nok lyd, et orkester og dirigent i toppform.
    Trompetspillet får vi kanskje aldri igjen høre så bra som på denne boksen.
    Rett fra min liste A :)

    Siste avsnitt over her tror jeg faktisk vil holde vann til evig tid. Hele den messingrekka fra disse årene var... gale.
    Artig! :)
    Tror også Phil Smith spilte i rekken på den tiden FØR han fikk solostillingen i New York.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Trompetnerd skrev:
    emotikon skrev:
    Trompetnerd skrev:
    Polkagris skrev:
    Trompetnerd skrev:
    Mahler!!! ;D

    Når brassen når høydepuntene, paukene masserer mellomgulvet og konserttrommen tordner, da er jeg i himmelen.
    Jeg synes Mahler er litt vanskelig og dyster, men hvis jeg har skikkelig god tid en dag og er i det klassiske hjørnet så kanskje...
    Har noen SACD med Mahler som jeg enda ikke har hørt på. Noen tips på rå innspillinger?
    Hvis du ikke er så glad i Mahler så begynn med 1 satsen på symfoni nr 3.
    Denne med Bernstein har kanskje ikke den aller aller beste lyden, men mer enn god nok.


    Får du lyst på mer er 5 symfonien en klassiker. 1 satsen er det største en trompetist kan spille og 3 og 5 er fyrverkeri.
    Dette er en Liveinnspilling med masse energi. Solti gir brass og slagverk "lov" til å kjøre på. En Chicago sin tromboneseksjon er virkelig i toppform her. Basstrombonetrøkket har jeg ikke hørt bedre.



    Denne boksen er for meg den den beste Mahlersamlingen for fyrverkeri. Bra nok lyd, et orkester og dirigent i toppform.
    Trompetspillet får vi kanskje aldri igjen høre så bra som på denne boksen.
    Rett fra min liste A :)

    Siste avsnitt over her tror jeg faktisk vil holde vann til evig tid. Hele den messingrekka fra disse årene var... gale.
    Artig! :)
    Tror også Phil Smith spilte i rekken på den tiden FØR han fikk solostillingen i New York.
    Den M5`ern der, tror jeg var en av Herseth`s siste. Kan kanskje høres også...... ;)
    Men som du nevner, denne plata tåler at det draes opp.
    Slutta ikke Phil Smith i CSO på slutten av 70-tallet eller i begynnelsen av 80-tallet da monn tro?
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    emotikon skrev:
    Trompetnerd skrev:
    emotikon skrev:
    Trompetnerd skrev:
    Polkagris skrev:
    Trompetnerd skrev:
    Mahler!!! ;D

    Når brassen når høydepuntene, paukene masserer mellomgulvet og konserttrommen tordner, da er jeg i himmelen.
    Jeg synes Mahler er litt vanskelig og dyster, men hvis jeg har skikkelig god tid en dag og er i det klassiske hjørnet så kanskje...
    Har noen SACD med Mahler som jeg enda ikke har hørt på. Noen tips på rå innspillinger?
    Hvis du ikke er så glad i Mahler så begynn med 1 satsen på symfoni nr 3.
    Denne med Bernstein har kanskje ikke den aller aller beste lyden, men mer enn god nok.


    Får du lyst på mer er 5 symfonien en klassiker. 1 satsen er det største en trompetist kan spille og 3 og 5 er fyrverkeri.
    Dette er en Liveinnspilling med masse energi. Solti gir brass og slagverk "lov" til å kjøre på. En Chicago sin tromboneseksjon er virkelig i toppform her. Basstrombonetrøkket har jeg ikke hørt bedre.



    Denne boksen er for meg den den beste Mahlersamlingen for fyrverkeri. Bra nok lyd, et orkester og dirigent i toppform.
    Trompetspillet får vi kanskje aldri igjen høre så bra som på denne boksen.
    Rett fra min liste A :)

    Siste avsnitt over her tror jeg faktisk vil holde vann til evig tid. Hele den messingrekka fra disse årene var... gale.
    Artig! :)
    Tror også Phil Smith spilte i rekken på den tiden FØR han fikk solostillingen i New York.
    Den M5`ern der, tror jeg var en av Herseth`s siste. Kan kanskje høres også...... ;)
    Men som du nevner, denne plata tåler at det draes opp.
    Slutta ikke Phil Smith i CSO på slutten av 70-tallet eller i begynnelsen av 80-tallet da monn tro?
    PS sluttet i 78. Trodde Mahler innspillingene var gjort over en lang tidsperiode og at PS var innom på noen av de.

    Det var en Herseths siste gode kanskje. Spilt inn i 91 og han pensjonerte seg i 01. Har en live DVD innspilling fra 97. Ikke helt.... ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn