Gladmelding

O

OldBoy

Gjest
Ikke verdt å ta alle gledene på forskudd. Denne billige kraften blir nok solgt til utlandet. Slik at prisene her hjemme fortsatt kan holdes oppe.

EDIT: Her var det en som slengte inn et bilde av en dame, mens jeg var, og fortsatt er, opptatt av strømpriser. Sånn kan det gå....

:) :) :)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ikke verdt å ta alle gledene på forskudd. Denne billige kraften blir nok solgt til utlandet. Slik at prisene her hjemme fortsatt kan holdes oppe.
Man har da spotpriskontrakt. ;D

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Antall liker
22
Ta det alldeles med ro folkens, sjampisen kan dere drikke av andre årsaker enn red-
sert strømpris.
Den spretter i været igjen så snart vi får et gløtt av sol og oppholdsvær.
Sann mine ord.

O

OldBoy

Gjest
Man har da spotpriskontrakt. ;D
Denne må jeg bruke litt tid på......

Spotpris = betale "dagens pris".
= lurt hvis "dagens pris" er lav i forhold til en fastpris.
= dumt hvis "dagens pris" er høy i forhold til en fastpris.

Spotprisen kan jo også bli veldig lav i en veldig kort periode, før alle aktørene egentlig har skjønt at de kommer til å bli lurt igjen om ikke altfor lenge. Når strømprodusentene greier å få oss til å tro at magasinene er tomme igjen.

Ble vel ikke noe klokere av dette, egentlig.....Men det koker vel ned til at jeg tror at hvis strømprisene faller, blir det bare en kortvarig glede. Ingen grunn til å selge strøm for 18 øre pr. kWh når forbrukerne lenge har vist at de er villig til å betale det mangedobbelte.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Denne må jeg bruke litt tid på.......
Jeg betaler 24,87 øre pr kWh for tiden.
I korte perioder kan jeg nok betale mer enn vanlig variabel pris, men jevnt over sparer jeg ganske mye på å ha spotpriskontrakt.

O

OldBoy

Gjest
....... men jevnt over sparer jeg ganske mye på å ha spotpriskontrakt.
Det tror jeg faktisk at du gjør. Jeg vet faktisk ikke hva slags kontrakt jeg har selv. Ikke fastpris, i hvert fall, det er jeg helt sikker på, men jeg er en enkel sjel som betaler det beløpet som står nederst på strømregningene.

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Jeg har planer om å lage en automatisk biasjustering i klasse-A forsterkeren min, som logger seg på Elspot hos nordpool.
Lavere strømpris = mere bias. ;)

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Det hjelper vel ikke hva kwh-prisen er når nettleie og andre faste poster står for mesteparten av strømregninga.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Man må tømme lommene og treffe godt med maskevidden for å hanke inn Vendela, tror jeg.

Selvfølgelig har man spotpris på elektrisiteten.

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Da holder jeg meg hjemme ikveld, og ser om ikke det ringer på døren...
Hmmm? Var det hun som ringte på døren til Billy Idol,i den kule videoen??
Lenge siden jeg har sett den..

Topp Bunn