Diverse Gitarutstyr og stæsj

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• 4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    16.449
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Yngstemann fylte tolv forrige helg, og fikk ny gitar og (brukt) forsterker. For en som har holdt på en stund er det nesten så man må klype seg i armen over kvaliteten på billige instrumenter nå til dags, man får sjokkerende bra saker til veldig beskjedne summer. Her har det skjedd mye siden jeg begynte for 40+ år siden.

IMG_5434.jpeg

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.856
    Sted
    Sølvbyen
    Bøssingene til de nye stemmeskruene var selvfølgelig litt større enn de som satt i gitaren originalt. Jeg prøvde å file med en rundfil, men det må bores opp. Det gjør ikke jeg med hånddrill, for å si det sånn, så blir det tur til gitardoktoren. Gotoh-stemmeskruene virket uansett å være av mye bedre kvalitet. Og bøssingene som satt i fra før, var av plast! Harley Benton sparer på detaljene, det er sikkert. Men som utgangspunkt for oppgradering er det supre gitarer, særlig hvis en kan gjøre litt selv. En får selvfølgelig ingenting igjen for gitarene, selv med oppgraderinger, så noen god investering er de ikke. Men liker en å modifisere og skru, så kan en få særegne og spennende gitarer uten å tømme kontoen.
    Når jeg skiftet stemmeskruer på 70-talls Les Paulen min så var hullene akkurat litt for små da også, men det var ikke mer enn at jeg kunne bruke et trebor og vri det forsiktig gjennom hvert hull for hånd så jeg fikk barbert vekk akkurat det lille som skulle til. Men hvis det er stor forskjell på gammelt og nytt går det vel neppe.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn