Som i et tidligere innlegg før her så gjør jeg et forsøk på litt mere rusling nedover memory lane

Blir ikke yngre og minnet svekkes fort i min alder så fint å ha ting på trykk

Min platespiller perioden startet tidlig og sluttet ganske tidlig. Fra ca 1970-1990 (ca 13-33år), da hadde CD-platen gjort skikkelig inntog i Norge og man ville jo fornye seg
Min første spiller var en Garrard med en Tandberg sølvsuper 10 og et par Tandberg talere jeg ikke husker navnet på🥹
Konfirmasjons pengene fikk vinger selv om alt ble kjøpt brukt
Vis vedlegget 1117616
Vis vedlegget 1117617
Husker at i sølvsuperen satt det rør, så var tidlig på det kjøret

Dette regjerte på gutterommet mens man ennå bodde hjemme
Så flyttet man til Gjøvik på hybel for å starte på ingeniør høyskolen (som det så fint hete den gangen) og der ble det fort at man ble dratt inn i et slags hi-fi-miljø og da røk alt jeg hadde flyttet med meg på bruktmarkedet.
Da kom det først en Lenco 75 og en Lenco integrer amp (2x20w) inn på hybelen.
Vis vedlegget 1117633
Vis vedlegget 1117634
Så gikk Tandberg talere ut til fordel for en Seas 3-veis selvbygg. Mye nøyaktig jobbing med kasser hjemme hos far og med et brukbart resultat om jeg må si det sjøl

Husker godt jeg sa woow, dette var andre greier
Under den tiden ble L75 byttet med en L78 og det kom også en Tandberg kassettspiller TCD 300 inn. Min far hadde en kjenning som jobbet på Tandberg så av den grunn kunne denne ærverves med studielån/sommerjobb
Vis vedlegget 1117636
Vis vedlegget 1117637
Da ble anlegget sånn ut studietiden, pengene rakk itte lenger
Når man etter hvert ble uteksaminert og var en tur innom forsvaret så var man jo heldig å kunne klive rett inn i arbeidslivet, var enklere den gangen enn i dag

Da tjente man jo egne penger og kløen slapp itte taket

Da ble min siste platespiller kjøpt inn, en Tecknics SL 1200 direktedrift….woow følte man seg da!
Vis vedlegget 1117647
Og men selvbygget til Seas holdt stand ennå så ble det woow et par ganger til
En brukt Accuphase E-202 og en ditto brukt TEAC A-7010 spolebånd spiller fikk også plass. Da røyk både Lenco integret og Tandberg kassettspiller ut
Vis vedlegget 1117651
Vis vedlegget 1117652
Vis vedlegget 1117653
Sånn ble det helt til familieliv og småbarn tok mye av livet og plassen🥹 Da gikk alt ut døra og en 10 års periode med strømlinje formet dansk elektronikk fikk innpass. Den gangen kun radio, kassett og cd greier

Vis vedlegget 1117658
Vis vedlegget 1117659
Vis vedlegget 1117660
Og sånn ble det ut det århundre…..en meget fin og god tid

Men paradis varer dessverre ikke evig og som mange andre endte det opp med skilsmisse🥲…..og nytt bosted (dagens).
Og da kom kløen tilbake men det får jeg sette meg ned å memorere litt mere på, håper jeg klarer å huske

Om dette blir kjedelig er det jo bare å scrolle videre

Men fortsettelse følger en vakker dag
gismo