GisleB's Hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• GisleB

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Antall liker
    79
    Sitter her med noe godt i glasset og hører litt på Sarah Mclachlan, og tok likså godt ett par bilder med mobilen ( rettere sagt taben ) :). De ble ikke mye bra men kun som "stemningsbilder" . Fortsatt Audio Note + Tannoy det går i.

Vedlegg

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Blir det ikke litt stor fysisk overgang fra disse fine kassene til noen små AN-J? 8)

GisleB

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Antall liker
    79
    shaunv skrev:
    Blir det ikke litt stor fysisk overgang fra disse fine kassene til noen små AN-J? 8)
    tjaaa. Var vel mye derfor jeg går over til de høytalerene, men også fordi jeg vil prøve ett all an system :) . Håper jo det blir stor lyd i de også, kanskje ikke like fysisk. Blir spennende.

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Hvis de passer til rommet ditt har du i alle fall masse å se fram til! 8) Tannoyene dine kunne blitt noen fine backup ht å ha her hjemme. ::)

GisleB

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Antall liker
    79
    shaunv skrev:
    Hvis de passer til rommet ditt har du i alle fall masse å se fram til! 8) Tannoyene dine kunne blitt noen fine backup ht å ha her hjemme. ::)
    Heh det skal sies at det ikke er få gangene jeg har vurdert å trekke de i fra salg og beholde de som backup selv :). Problemet med det er at jeg aldri har hørt de spille så bra som med OTOen, og måtte derfor investert i en oto til for AN-J, så det hadde blitt veldig dyrt.

GisleB

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Antall liker
    79
    Nye høytallere i anlegg nr 2 på vei :).

Har i 2-3 måneder nå vært på jakt etter ett par stativhøytallere til mitt anlegg nr.2. Det som var litt unormalt her er at jeg allerede hadde elektronikken liggendes av forskjellige grunner. Nemlig en Bladelius advantage S1 dac/cd spiller og en Hegel h200 som da blir kjørt fullbalansert.

Kriteriene for stativhøytallerene var disse :

- Måtte være hvite ( var ikke min kriterie :) )
    - pris rundt 5000 kr
    - Gjerne litt tungdrevne pga forsterkeren er meget kraftig
    - 6.5" bass/mellomtone da de skal stå i et rom på 22kvm og føler hegelen må få såpass med membran å flytte på
    - spille litt "hifi korrekt" med mye oppløsning
    - Kunne rettferdigjøre den dyre elektronikken som skal brukes
    - Hadde veldig lyst på bånddiskant av forskjellige grunner

Jeg så på mye fra B&W / ELAC / Dynaudio og Vienna Acoustic. Men alle disse lå rundt 10 000 kr og jeg måtte kjøpt dem brukt for å havne rundt 5000kr.

Da jeg i går så dette tilbudet slo jeg bare til : http://www.surround.no/product/486624/XTZ-99.26-White.html

De kommer nok frem i morgen og skal bli spennende å prøve :).

GisleB

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Antall liker
    79
    På tide med en liten oppdatering med bilder.

Jeg venter fortsatt på mine AN-J/Spe, har vel gått ca 10 uker nå. Var på forhand klar over at det fort tar litt tid der i gården så det går jo greit, selv om jeg gleder meg veeeldig til å fyre opp ett fullt audio note oppsett :).

Ellers er mine Glenair 15 solgt og jeg har flyttet inn i en kjeller hvor jeg skal bo mens jeg skal bygge hus. Her er noen bilder av mitt nåværende nr 2 anlegg som for øyeblikket er det eneste jeg har :). De spiller vanvittig bra disse XTZene med tanke på pris, går dypt og spiller meget rent og oppløst. Gjør ventingen på AN høytallerene lettere.

De har dog veldig gode arbeidsvilkår med elektronikken de får :)

Utstyr : Hegel Hd-2 ( usb->coax for jitter)
    Bladelius advantage S1 dac/cd spiller
    Hegel h200
    XTZ 99.26

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn