Giske gir seg aldri!

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=184308

Er ikke dette typisk norge ? Kvitte seg med alt staten ikke tjener penger på?
Kan ivertfall virke slik, norsk tipping er de eneste som er velkommen i norge av giske, og hvem får inn store penger derfra? Man kan også spille på nett gjennom norsk tipping, vil også denne tjenesten bli forbudt??

G

Gjestemedlem

Gjest
J.Finvaag skrev:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=184308

Er ikke dette typisk norge ? Kvitte seg med alt staten ikke tjener penger på?
Kan ivertfall virke slik, norsk tipping er de eneste som er velkommen i norge av giske, og hvem får inn store penger derfra? Man kan også spille på nett gjennom norsk tipping, vil også denne tjenesten bli forbudt??
Send svinet til sjøs med noe tungt rundt føttene. Stasi pakk.

O

OivindJ

Gjest
Edit: pynte litt på språket :) ; Fy fillern, dette tror jeg må være den personen jeg liker minst i hele verden. Veldig lite glad i agendaen hans også. ;D

DA skal jeg ikke bo i dette landet lenger. Det er bare et for stort overtramp.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.837
Torget vurderinger
1
Æh. Bagateller.

O

OivindJ

Gjest
Så nå er vi ikke opptatt av prinsipper lengere altså?

O

OivindJ

Gjest
Dessuten: Når Giske skal sette ut spilleautomatene sine for å blandt annet samle inn penger til idrettslag, synes jeg det bør stå "sponset av norsk prostitusjon og narkopenger" på trøyene til lilleputt lagene. Det er tross alt realiteten.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
OivindJ skrev:
Edit: pynte litt på språket :) ; Fy fillern, dette tror jeg må være den personen jeg liker minst i hele verden. Veldig lite glad i agendaen hans også. ;D
ja dette er du ikke den eneste som synes, er litt rart med denne fyren jeg synes det virker som han faktisk går inn for å bli hatet, hvis ikke er han ganske dum som ikke skjønner at det er det eneste han gjør.
En annen ting er jo det at det alltid er snakk om den "forferdelige" pokeren som skal stoppes, (fordi absolutt alle i norge må beskyttes mot dette forferdelige spillet, som er mer basert på dyktighet enn flaks), men nå vil han også stoppe alt av overførseler til spillekontoer, ikke bare poker. Det dette "fører" til er at norsk tipping er den eneste som har tilgjengelige spill i norge, (med latterlig dårlig odds osv.) man trenger ikke tenke lenge før man ser at alt dette tullet kunn er for øke spillingen hos norsk tipping og dermed enda større inntekter. Det er ganske enkelt bare snakk om den griske staten som vil ha mer penger!

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
904
Virker ikke som om du har lest så mye politikk, Finvaag. Det Giske gjør er helt i tråd med sosialdemokratisk politikk, og har ingenting med grådighet å gjøre. Heller tvert om.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.442
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
giske er en typisk representant for de politikerne som driter i hva folket vil,og som vet folks eget beste.
typisk gammel ap doktrine å påtvinge folket ens egen ideologi/vilje
et åpenbart resultat av vekting av stemmer i valg
flertallet bestemmer faktisk ikke likevel
er DET demokrati?

imo
mvh

O

OivindJ

Gjest
Gjest skrev:
Virker ikke som om du har lest så mye politikk, Finvaag. Det Giske gjør er helt i tråd med sosialdemokratisk politikk, og har ingenting med grådighet å gjøre. Heller tvert om.
Hvordan en ser på DET, kommer helt an på holdninger og verdier.

S

Slubbert

Gjest
Kvasinazi.

Her er alternativer for de som vil sno seg unna statens klamme grep som strammes om alt vi gjør:

E-gold
Paypal
Epassporte Virtual Visa
Master Virtual Card
Webmoney
Peunix

Med disse vil hverken banken eller Griske kunne overvåke og bestemme hva du bruker dine egne penger på. Ja det er helt i tråd med tradisjonell sosialdemokratisk formynderpolitikk; overvåking, kontroll, forbud og avhengighet, slik holder man folk i tøyler.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Gjest skrev:
heller tvert om ?? synes du det er generøst ?
Nei jeg leser ikke mye politikk, jeg synes heller ikke jeg må ha gjort det for å ha meninger om hva våre politkere forbyr meg å gjøre med mine penger.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.837
Torget vurderinger
1
I stedet for å gamble så mye, kjøp kabler eller noe. Kanskje gå på Bingo. Spenning i massevis det. ;)

O

OivindJ

Gjest
bjornh skrev:
I stedet for å gamble så mye, kjøp kabler eller noe. Kanskje gå på Bingo. Spenning i massevis det. ;)
Gå på jobb, betal skatt, les avisa, se på nyhetene, spill yatzy, lev så beskyttet du kan, unngå all risiko, "lev" i hundre år..

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
bjornh skrev:
er ikke bingo gambling da ? det kan vi heller ikke ha noe av, oh nei bingoautomatene må vi fortsatt ha fordi de gir giskes parti inntekter..

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.837
Torget vurderinger
1
Inntektene går til norsk idrett.

S

Slubbert

Gjest
Snart må man nok forby internett, det er i overkant skummelt å la tandre nordmenn få den store farlige verden med all sin utukt og hedonisme inn i egen stue. Dessuten har ikke Staten kontroll over innholdet, så det må erstattes av et statsmonopolisert tilbud hvor vi kun får se det Staten gir oss lov til å se. Staten vet jo bedre enn oss selv hva vi har og ikke har godt av, så selvsagt må den bestemme hva vi kan se, høre og lese. Kun under total statlig kontroll kan vi bli opplyste mennesker, slik som Nord-Koreanerne.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
904
Ekstremiberalere ser ikke forskjell på behovene. Alt er individuelt og friheten absolutt. Like farlig som andre absolutte/totalitære tanker...

O

OivindJ

Gjest
bjornh skrev:
Inntektene går til norsk idrett.
Rettferdiggjør absolutt ingenting i mine øyne.

Mener ikke å provosere med den kommentaren, bare å påpeke at det tydeligvis er store forskjelder på folks "grunn"holdninger.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.837
Torget vurderinger
1
Korrupsjon.. -i temmelig utvidet forstand!!!

P

Parelius

Gjest
Gjest skrev:
Ekstremiberalere ser ikke forskjell på behovene. Alt er individuelt og friheten absolutt. Like farlig som andre absolutte/totalitære tanker...
På samme måte som vi kan bli kastet inne i en formidlingens dialektikk, hvor våre stadig større krav til staten, fører til at staten i stadig større grad intervenerer vår "privatsfære"; formynderiet som resultat av individenes krav. F. eks.;Er jeg syk, skal jeg ha sykelønn og terapie (som staten skal være med på å betale), altså må staten holde oss friske og sunne.

En herlig saus dette. Og ofte med medisiner som aldri virker.

O

OivindJ

Gjest
Hvorfor blir dette liksom noe moralsk bedre om en liten del går til idrettslag?

Når ble det opplest og vedtatt?

Jeg klarer ikke å se det i det hele tatt.

PS: Joda, jeg vet dere med andre holdninger, ser dette ,i svart/hvit, helt uten problemer.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
299
OivindJ skrev:
bjornh skrev:
Gå på jobb, betal skatt, les avisa, se på nyhetene, spill yatzy, lev så beskyttet du kan, unngå all risiko, "lev" i hundre år..
Et slikt "liv" ville vel føles som 1000 år for så å omsider dø av kjedsomhet, huff!

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
904
Jeg synes spill og rusmidler er kjedelig. Kultur og naturopplevelser er langt å foretrekke framfor disse innholdsløse syslene. Ingen sorg om de blir borte.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Undrer meg virkelig over at intelligente debattanter som flere av dere stort sett er, klarer å gjør den feilkopling at det i Norges konstitusjonelle virkelighet anno 2007 går an for enkeltpersonenTrond Giske å bestemme seg for å gjøre endringer i lovverket, og så bare gjøre dem uavhengig av lov, orden og konstitusjon.
Begynn på nytt. Vær gjerne uenige i lovgivende organers konklusjoner, men bill dere bare ikke inn at det er mulig for enkeltmennesker, ministre eller ei, å gjøre saker på tvers av regelverk, lovgivers og utøvende myndigheters ansvar.
Debatten blir på denne måten uten mål og mening, kun oppgulp av personlige og irrasjonelle holdninger overfor et menneske man ikke kjenner. Et menneske som jobber for noe han tror på innefor det konstitusjonen gir ham rett til.

Honkey

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Honkey-Chateau skrev:
Undrer meg virkelig over at intelligente debattanter som flere av dere stort sett er, klarer å gjør den feilkopling at det i Norges konstitusjonelle virkelighet anno 2007 går an for enkeltpersonenTrond Giske å bestemme seg for å gjøre endringer i lovverket, og så bare gjøre dem uavhengig av lov, orden og konstitusjon.
Begynn på nytt. Vær gjerne uenige i lovgivende organers konklusjoner, men bill dere bare ikke inn at det er mulig for enkeltmennesker, ministre eller ei, å gjøre saker på tvers av regelverk, lovgivers og utøvende myndigheters ansvar.
Debatten blir på denne måten uten mål og mening, kun oppgulp av personlige og irrasjonelle holdninger overfor et menneske man ikke kjenner. Et menneske som jobber for noe han tror på innefor det konstitusjonen gir ham rett til.

Honkey

nei så klart er det ikke bare giske som bestemmer, lovforslaget må da også gjennom regjerningen skal det gå gjennom. Men det er da vel han som kommer med dette forslaget?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.837
Torget vurderinger
1
Tror heller dere skal bekymre dere for at NAV kan få innsynsrett i legejournalen din, og dermed muligheten til å overprøve legen.

Og det andre dere kan bekymre dere over er fartsovervåking der myndighetene (dvs. veivesenet) kan overvåke hvor fort du kommer deg mellom Oslo og Trodhjem osv.

Her er det storebror! ;)

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
bjornh skrev:
1.Tror heller dere skal bekymre dere for at NAV kan få innsynsrett i legejournalen din, og dermed muligheten til å overprøve legen.

2.Og det andre dere kan bekymre dere over er fartsovervåking der myndighetene (dvs. veivesenet) kan overvåke hvor fort du kommer deg mellom Oslo og Trodhjem osv.

Her er det storebror! ;)
1. litt dumt at legene ikke blir stolt så pass på at man må etterprøve eventuelle sykdommer eller lignende, vis det er det det går ut på. Men hadde de skulle sjekket min journal for så å finne ut at det ikke feiler meg noe som helst hadde jeg blitt imponert. Men på den andre siden hadde det kansje ikke gjort noe med litt kontroll over hva leger foretar seg, har selv blitt feilbehandlet som kunne endt med enda værre livsvarige plager, eneste man får høre i etterkant er upsan det skulle vi jo ikke gjort...

2. Ser problemet med dette da det jo er overvåkning, men er det kansje ikke bedre med denne løsningen, kjører du altfor fort en liten stunn kan du jo stoppe og ta en pølse eller noe slikt, så går det opp i opp.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.408
J.Finvaag skrev:
Honkey-Chateau skrev:

Honkey

nei så klart er det ikke bare giske som bestemmer, lovforslaget må da også gjennom regjerningen skal det gå gjennom. Men det er da vel han som kommer med dette forslaget?
Du burd sette deg litt mer inn i ting før du utbasunerer ting. Regjeringen vedtar ingen lover.

G

Gjestemedlem

Gjest
Honkey-Chateau skrev:

Honkey
Hadde dette bare vært en ufarlig nobody var det nok ikke så viktig. Men det er da norges kulturminister vi snakker om, og når han uttaler seg er det på vegne av regjeringen.

Han er den mest sleipe og usympatiske politikeren som har hatt denne posten noen gang. En oppkomling som aldri noen skulle gitt makt og posisjoner. Håper han blir overkjørt av en rusten Toyota på vei til svenskehandel.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Pink_Panther skrev:
J.Finvaag skrev:
Honkey-Chateau skrev:

Honkey

Du burd sette deg litt mer inn i ting før du utbasunerer ting. Regjeringen vedtar ingen lover.
nei men regjeringen skal vel godkjenne før det eventuelt blir en lov ? hvem vedtar loven etter det ? Og hvis da det først blir gokjent eller va det kalles, er ikke sjansen veldig stor for at det blir en lovendring ?

Topp Bunn