Gi meg kraft ....

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.631
Antall liker
5.276
Sted
Holmestrand
.... tenkte jeg etter å ha lest dette.


Ingen tvil om at strømtilføsel er viktig, men selv finner jeg lite her som gir særlig mening.

Før endring i husets installasjon:
" What I heard on that spectacular pre-generator system was doubly clarified spatially and through the roof timbrally—a much-improved version of a confirmed sonic spectacular. How can anyone sit through a record they've heard for 53 years for 40 minutes going "Wow!," again and again? I don't know how, but that's what I did. "

Etter endring i husets installasjon::
" Everything good was gone.
Transparency: gone.
Vivid three-dimensionality: gone.
Black backgrounds: gone.
Precisely drawn images: gone.
Two large, ill-focused boomboxes had replaced absolute magic.
The sound was so diffuse, unorganized, and cloudy that I couldn't listen comfortably other than as background filler.
"

Men denne katastrofen kan selvsagt reddes med en boks til 100.000:
" First, I hooked up the system with the regenerated power, with the Power Plants in the system. First up was the Decca record. It had all the expected airiness and transparency, a superwide soundstage, and instrumental delicacy. Strings, woodwinds, harp, and the rest floated effortlessly, well-focused in a lively 3D space. A snapping wood block sounded like it was happening in my room behind the left speaker. "

Som sagt, så er kvalitet på tilførsel selvsagt viktig, men fra et teknisk ståsted finner jeg lite som overbeviser i denne artikkelen,
 
Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Det er jo religionsfrihet i Norge, så man kan jo utgangspunktet tro på hva man vil, og betale tiende og kollekt til hvem man vil.

Sannelig sier jeg eder; han som er sterk i troen skal i sannhet også bli frelst, bare han holder ut til enden og kjøper alt jeg tilbyr og er sterk i troen.
 

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.993
Torget vurderinger
2
Dette sitatet er en god beskrivelse på hvordan det var hos meg i maaange år.

Men daværende PS Audio ppp fikset ikke problemet men det gjorde PurePower

Har mer enn nok av målinger.

Everything good was gone.
Transparency: gone.
Vivid three-dimensionality: gone.
Black backgrounds: gone.
Precisely drawn images: gone.
Two large, ill-focused boomboxes had replaced absolute magic.
The sound was so diffuse, unorganized, and cloudy that I couldn't listen comfortably other than as background filler.
"
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Fremer overgår alle med blomsterspråk. Eller var det kaktus?
Screenshot 2021-04-04 at 20.10.18.png
 
Topp Bunn