George Bush: "Mandela er død!" !!??!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
President Bush har i en tale "tatt livet av" Mandela. ;)

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/09/22/512813.html

Imponerende hvor håpløs den administrasjonen er. ;D

Selvsagt ikke han selv som skriver talene selv, men selv George jr. burde ha reagert da han leste igjennom talen! Han har i allefall for bevist for alltid at det ikke finnes noe minstekrav på IQ for å bli valgt til president i USA ! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Forøvrig bekymringsfullt at den mannen har en atomknapp. :(

G

Gjestemedlem

Gjest
En lite kjent opplysning om mannen er at han tidligere har skiftet navn fra Folk Walker Flest.

Bush er vel forøvrig på en "need to know basis".

Så det er ikke så voldsomt mye han får med seg.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Man bør ikke bruke for avansert språkbruk overfor enkle folk får vel bli konklusjonene her..
Når han sier at Saddam drepte Mandelaene bør det vel ringe en bjelle, jeg skjønte i alle fall hva han mente her.. Iraks "Mandela" er drept av Saddam, ikke Nelson Mandela..

G

Gjestemedlem

Gjest
Slubbert skrev:
http://www.iht.com/articles/2007/09/20/america/policy.php

Bush mused about why Iraq had not seen its own Nelson Mandela step forward - a galvanizing leader able to unite and lead the country to a better place. Well, he said, "Saddam Hussein killed all the Mandelas," and reconciliation would take longer.
Sitatet er nok litt pyntet på for at det ikke skal høres så ille ut.

[video]S1KGwQ1O88Y[/video]

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.324
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Slubbert skrev:
http://www.iht.com/articles/2007/09/20/america/policy.php

Bush mused about why Iraq had not seen its own Nelson Mandela step forward - a galvanizing leader able to unite and lead the country to a better place. Well, he said, "Saddam Hussein killed all the Mandelas," and reconciliation would take longer.
Sitatet er nok litt pyntet på for at det ikke skal høres så ille ut.

[video]S1KGwQ1O88Y[/video]
I dette tilfellet er det ikke Bush som sjokkerer meg men alle de idiotene av noen jounalister som faktisk tar en setning, "Mandela is dead", og lager sak av denne ene setningene. Hører du etter hva Bush sier er det ikke vanskelig å skjønne hva han mener. Problemet er at journalister i dette tilfellet ikke evner å huske 4-5 setninger og sette disse inn i en sammenheng. Iallefall vil de ikke, en sak på første siden og muligheten til en fet bonus (for seg selv) og et godt opplag (for avisen) den dagen er viktigere. Pengene styrer.

Dene saken ble presentert på internett både hos Dagbladet og VG. Etter min mening viser det bare hvor fordummende disse avisene er.

Det var dagen lille utblåsning, ingenting mot den jeg hadde etter å ha vært på Ikea i går.

Håvard

Håvard

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Haavard skrev:
Det var dagen lille utblåsning, ingenting mot den jeg hadde etter å ha vært på Ikea i går.
Håvard
Fortell fortell !! ;D ;D ;D ;D ;D

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.324
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
Haavard skrev:
Håvard
Faen i helvete med hele Ikea. Hadde jeg kunne blåst dette svenskafaen konsernet til Irak hadde jeg gjort det på dagen. Jævla forbanna burugler hele hopen.

Snill som jeg er skulle jeg handle Ivar hyller, inkarnasjonen på Ikea, til mora mi. Hun bor langt unna Ikea og jeg tenkte å stikke en tur innom på fredag som var. Skal besøke henne neste helg. Da jeg kommer til stedet der Ivar hyllene ligger står det en jævel og laster 1 meter med hylle plater på ei vogn. Ok greit nok det, men det var tomt. Klokka var 18.00, 5 timer til det stengte. Det var tomt for Ivar hyller!!!!!!!!! De hadde det på lager, men de var ikke tilgjegelige før i morgen. De henter ikke varer fra fjernlageret i åpningstiden.

Går det virkelig an å holde oppe til klokka 23.00 og ikke ha varer på lager. De får til helvet ha større plass i butikken slik at jeg får handler det jeg trenger. Kontorstolen jeg skulle kjøpe til henne var også borte, tilgjegelig dagen etter. Ikea er ei forbanna stor sildekuk forsamling.

Jeg hadde kjørt to timer den dagen og ender opp med telys og serviettter. Faen

Håvard

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Får håpe du fikk "brukt" deg litt på den udugelige betjeninga på Ikea da. Går jo ikke an å være utsolgt for det du skal ha. Makan! ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Minner meg om en historie jeg hørte / leste for en tid tilbake.

Tidlig 60 tall må det ha vært, familien drar på utflukt til IKEA utenfor Oslo. Mor far og barn i familines Cortina ( tror jeg det var ) Mor mollkoser seg og handler over evne. Alt er betalt og far får på et vis plassert mor, barn varer og seg selv i bilen. De kjører ut fra parkeringen, og like før de skal inn på ( gud vet hva den Europaveien het den gangen for lenge siden ?? ) stopper far bilen og sier: " Nå må dere se nøye og godt på det her barn" Han peker utover i retning IKEA, " FOR HIT SKAL VI ALDRI MER REISE"! "

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.324
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
Får håpe du fikk "brukt" deg litt på den udugelige betjeninga på Ikea da. Går jo ikke an å være utsolgt for det du skal ha. Makan! ;)
Brukt meg.
Disse folka på Ikea har vel neppe ansvar for logistikken der, men de har gått på smilekurs. Vi beklager så mye sa den nerden der som kunne plassere alle varene på hyllenummer. Kunne ikke ta han, det er ikke hans feil. Det er jo en eller annen overbetalt sjef som ikke tørr å vise seg mellom hyllene en skulle brukt seg på.

Håvard

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Haavard skrev:
ErosLoveking skrev:
Brukt meg.
Disse folka på Ikea har vel neppe ansvar for logistikken der, men de har gått på smilekurs. Vi beklager så mye sa den nerden der som kunne plassere alle varene på hyllenummer. Kunne ikke ta han, det er ikke hans feil. Det er jo en eller annen overbetalt sjef som ikke tørr å vise seg mellom hyllene en skulle brukt seg på.

Håvard
Det var jo enda bra da. Etter over 17 års fartstid i butikkbransjen kan jeg med rimelig sikkerhet si at over 80% av mannlige kunder, ville ha brukt seg og slengt dritt til stakkararen bak disken.
Det gjorde ikke du! Bra!!
Skjønner jo din irritasjon i utgangspunktet da.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.875
Minner meg litt om en Elkjøp opplevelse jeg hadde for en tid tilbake. Ble møtt med at "vi har ikke fått den annonserte varen ennå, vi får den i morgen" et par ganger på rad. Da smalt det for Panteren, jeg skjelt fyren ut, samtidig som jeg ba han ta med tiraden til sjefen, det er han som fortjener den, ikke ekspeditøren.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
He he, Haavard. Er ikke noe mindre irritert over manglende varer på Ikea selv. Derfor har jeg lært meg det viktigste tricket for å dra på Ikea og litt med tanke på blodsukkeret; sjekk beholdning på nettet/tlf. først ;)

Haavard skrev:
Spiralis skrev:
Haavard skrev:
Håvard
Faen i helvete med hele Ikea. Hadde jeg kunne blåst dette svenskafaen konsernet til Irak hadde jeg gjort det på dagen. Jævla forbanna burugler hele hopen.

Snill som jeg er skulle jeg handle Ivar hyller, inkarnasjonen på Ikea, til mora mi. Hun bor langt unna Ikea og jeg tenkte å stikke en tur innom på fredag som var. Skal besøke henne neste helg. Da jeg kommer til stedet der Ivar hyllene ligger står det en jævel og laster 1 meter med hylle plater på ei vogn. Ok greit nok det, men det var tomt. Klokka var 18.00, 5 timer til det stengte. Det var tomt for Ivar hyller!!!!!!!!! De hadde det på lager, men de var ikke tilgjegelige før i morgen. De henter ikke varer fra fjernlageret i åpningstiden.

Går det virkelig an å holde oppe til klokka 23.00 og ikke ha varer på lager. De får til helvet ha større plass i butikken slik at jeg får handler det jeg trenger. Kontorstolen jeg skulle kjøpe til henne var også borte, tilgjegelig dagen etter. Ikea er ei forbanna stor sildekuk forsamling.

Håvard

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Pink_Panther skrev:
Minner meg litt om en Elkjøp opplevelse jeg hadde for en tid tilbake. Ble møtt med at "vi har ikke fått den annonserte varen ennå, vi får den i morgen" et par ganger på rad. Da smalt det for Panteren, jeg skjelt fyren ut, samtidig som jeg ba han ta med tiraden til sjefen, det er han som fortjener den, ikke ekspeditøren.
Har Elkjøp noen gang hatt varene de reklamerer for da?
Det har aldri jeg opplevd...

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
2
Slubbert skrev:
Transkript, kommentar.

Bush driter seg ut ofte nok til at det skulle være unødvendig å fabrikere historier.
Bush skriver ikke talene sine selv, sannsynligvis leser han ikke gjennom alle før de fremføres heller. I dette tilfelle er problemet bruk av en metafor, noe som det kan være vanskelig å forstå for journalister. Bush kom faktisk med et fornuftig poeng.

Når verdens dummeste president holder en tale som skal gjengis av en yrkesgruppe som vanligvis ikke inkluderer de skarpeste knivene i skuffen, da blir det fort surr.

G

Gjestemedlem

Gjest
De konservative har stort sett bedre hell når de ansetter en profesjonell skuespiller til jobben. Det er jo i det minste en person som klarer å huske replikkene og som best kan etterligne en ekte president, og er flikt til å følge instrukser fra regisørene.

Ikke forbausende er det nettopp en slik som igjen er en av de mest populære kandidatene, Fred Thompson.

De har vel lært leksen etter Bush.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
CBA skrev:
Bush skriver ikke talene sine selv, sannsynligvis leser han ikke gjennom alle før de fremføres heller. I dette tilfelle er problemet bruk av en metafor, noe som det kan være vanskelig å forstå for journalister. Bush kom faktisk med et fornuftig poeng.
De som misforstod Bushs poeng, har alvorlige problemer. Sammenlignet med vår hjemlige arbeiderhelt, Stoltenberg junior, fremstår Bush som noe nær et geni.

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.324
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
MaHa skrev:
He he, Haavard. Er ikke noe mindre irritert over manglende varer på Ikea selv. Derfor har jeg lært meg det viktigste tricket for å dra på Ikea og litt med tanke på blodsukkeret; sjekk beholdning på nettet/tlf. først ;)

Haavard skrev:
Spiralis skrev:
Haavard skrev:
Håvard

Håvard
Problemet er at om jeg sjekker på nettet før jeg drar inn så hjelper det lite. De hadde varene på Ikea, men ikke før dagen etter.
De har ikke nok plass i butikken til at alle får. Er det tomt der varen skal stå så er det tomt, uavhengig om de har på lager. Henter ikke varer i åpningstiden.
Hadde jeg gått inn på nettet før jeg dro ville det stått at de hadde ivar hyllene. Det ble tomt akkurat da jeg kom fram til hyllestedet den låg på.

Håvard

Topp Bunn