Genesis  Wind & Wuthering

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.297
Sted
Nøtterøy
Har hatt denne vinylskiva liggende i mange år uten at den har blitt mye spilt. Men har tatt den fram ved flere anledninger i det siste. Dette er vel kanskje ikke det mest "korrekte" Genesis albumet side jo Peter Gabriel ikke lenger var med og Phil Collins overtok vokalen. Men allikevel er dette et meget bra album, ikke minst lydmessig, når en tenker på at den er fra 1976. Kan anbefales! :)

O

om.s

Gjest
Re: Genesis  Wind & Wuthering

En god anbefaling, Genesis gjorde sine beste skiver rundt i de tidene, "selling England by the pound" anbefales også, på vinyl.
"The lamb lies down on broadway" anbefales også.....

nlb

Medlem
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
0

Ett lite kuriosa: Når Peter Gabriel ga seg het neste plate: A trick of the tail, når Steve Hackett ga seg het platen And then there were three. Alle platene til Genesis har høydepunkter, men overgangen fra den mer progbaserte musikken til ren pop ble nok mye å svelge for mange og Duke er vel det siste albumet i så måte som holder gamle tiders standard. Forøvrig synger Phil Collins på ett spor på Selling England by the pound og forskjellen til Gabriel er meget liten.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.297
Sted
Nøtterøy

En god anbefaling, Genesis gjorde sine beste skiver rundt i de tidene, "selling England by the pound" anbefales også, på vinyl.
"The lamb lies down on broadway" anbefales også.....
Tema Genesis har vært tatt opp ved flere anledninger her på forumet. Og som alltid påstår jeg at "the lamb lies down" er Genesis beste skive! Har den i tre eksemplarer. En utslitt vinyl, en nyinnkjøpt vinyl på bruktmarkedet og en på cd. Lydmessig er vinylen overlegen. Blir aldri lei denne Genesis skiva.

generator

Medlem
Ble medlem
29.07.2005
Antall liker
0

-Nursery Cryme- og -Selling England By the Pound-, da snakker vi om Genesis slik de var, og burde være, to milepæler av skiver dette. Mår man snakker om prog -i ordets rette forstand, så kommer man aldri forbi overnevnte LP´er !!!! ;D ;D
Genesis etter -76 er ikke for å rekne med. Vel, etter mitt skjønn da! ;) Genesis på -80 tallet...snakker vi ikke om :-X :-/
Helge

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
129
Jeg synes nok den beste Genesis-skiva (studio) med Collins på vokal er A trick of a tail. Invisible Touch er den klart dårligste - We can't dance er faktisk mye bedre.

Men livealbumet Seconds Out er verdt en lytt. Her blomstrer virkelig Genesis, og det uten Peter Gabriel! Sensasjonelt:)

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
36.532
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3

Jeg synes nok den beste Genesis-skiva (studio) med Collins på vokal er A trick of a tail.
For ikke å si at det er den kanskje beste Genesis-skiva - punktum

Men det minte meg om den gode lyden i "A trick of the tail", brukte den mye som testplate i hine hårde dager; hvorfor gjør jeg ikke det lenger ???

Hmmmmm, memo til meg.............. ::)

Mvh

Lagga

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
129
Ja, fremragende produksjon på et fremragende pop-album. Wind and wuthering synes jeg derimot låter hardt og tildels anstrengende.

Men hva synes folket om lyden på DUKE? Den er jo produsert i Stockholm, og produksjonen var visst ganske påkostet. Men resultatet...? Jeg synes kanskje den låter litt tamt.

Andre?

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Antall liker
0

Hei Andy :
Du skulle vært i Ekeberg hallen i 1976 og da hadde du vært som oss andre GENESIS fan de luxe , men det er disse møkka innspillingene på CD da , de ødelegger hele morroa :p .

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.297
Sted
Nøtterøy

Hei Andy :
Du skulle vært i Ekeberg hallen i 1976 og da hadde du vært som oss andre GENESIS fan de luxe , men det er disse møkka innspillingene på CD da , de ødelegger hele morroa  :p .
Hei Rocco!
Føler meg som en de lux fan jeg. Skulle gjerne vært i Ekeberg hallen den gangen. Har de fleste eldre Genesis platene. På vinyl selvfølgelig.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882

Fikk en dunge Genesis-cder i posten i går. De kostet jo bare kr 59,50 på platekompaniet.no

Så får jeg heller leve med at innspillingene ikke er all verden. Har heldigvis en spiller som får det meste til å høres brukbart ut.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo

BT har du hørt på noen av skivene ennå og er de fra 1994 el. eldre ? .

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.300
Torget vurderinger
1

Styr unna W&W på remastra CD. En serdeles dårlig remaster jobb. Stort sett øket diskanten med ca 10Bd (OK overdrivelse men høres omtrent slik ut). David Hentschell's produkson(er) er jo lystklingende fra før! Har LP'n på nydelig japansk pressing. Samme med Seconds out. Trick of the tail er også mishandlet på CD (remastret). LP'n har jeg på Mobile Fidelity. Sublimt...

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19

Godt å se at det er mange Genesis fans. Mine favoritter: Nr 1: The Lamb... Nr 2: A trick of the Tail. På vinyl slevfølgelig. CD'ene (som jeg kjøpte på 80 tallet i hvertfall) er tragiske. Det er også alt etter Duke

Mvh

Topp Bunn