Forsterkere Generelle rammer for matching av lydsignaturer.

BjarneG

Medlem
Ble medlem
10.10.2014
Antall liker
4
Sted
Modum
Torget vurderinger
1
Er det noen generelle retningslinjer for sammensetning av lyd signaturer?

I mitt tilfelle er det snakk om prosessor/effektforsterker/høytalere med 70/30 kino/musikk fordeling.

Jeg driver og finner b&w cm pakke på bruktmarkedet, forsterker komponentene må jeg også finne der, vet ikke helt hvordan muligheten er for å låne forsterker fra butikk når jeg uansett skal gå på bruktmarkedet.. Frekt?

Anyways, noen som har erfaringer med marantz 8001/8077 på cm9? Eventuelt Marantz 7001/parasound halo a52 eller marantz 7008/7009 med parasound halo a31?

Cm9 har jeg forstått via lyd og bilde sin anmeldelse er nogenlunde nøytrale.
Marantz etter erfaring er litt varm og tilbakelent med fokus detaljer.
Parasound har jeg forstått er nøytral med bra aktivitet i diskant området.

Dette er et tema jeg sliter med å finne noe info på, venter i spenning på synspunkter :)

BjarneG

Medlem
Ble medlem
10.10.2014
Antall liker
4
Sted
Modum
Torget vurderinger
1
Av den grunn må jeg lene meg til andres erfaringer og anmeldelser.

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
vet ikke helt hvordan muligheten er for å låne forsterker fra butikk når jeg uansett skal gå på bruktmarkedet.. Frekt?

Veldig frekt.
Tja, virkelig? Vil ikke det være en gylden mulighet for forhandleren til å vise hva produktet er godt for både til den dom låner produktet og ikke minst alle andre som besøker lånetaker. Det vil også være en gylden mulighet for forhandler til å vise frem god kundeservice til potensielle kunder. Jeg ser ikke at forhandler har annet enn en vinn situasjon her. Det virker ikke som sunn salgspolitikk å stikke halen mellom bena og ikke forsøke å vinne salget selv om kunden har kommet med antydninger om å kjøpe et annet sted eller brukt. Det er da de gode selgerne bretter opp armene, viser hva de kan og vinner kunden og salget.

Mvh
Roysen

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Antall liker
221
Torget vurderinger
5
Jeg har vel fram til nå aldri kjøpt et produkt på bakgrunn av kundeservice og selgerens ferdigheter som selger.
Når jeg går inn i en butikk for å kjøpe noe nytt har jeg på forhånd gjort research rundt alternativer og på bakgrunn av dette bestemt meg for et produkt.

Selgerens anbefalinger er for meg irrelevante, da selger har en helt annen agenda enn meg.
Dette har jeg erfart mange ganger, både hos elektrobutikker (Elkjøp, Lefdal osv.) og mer seriøse hi-fi forhandlere (Hi-fi klubben, Soundgarden).

Jeg blir nesten litt oppgitt av og til når jeg står hos Elkjøp og hører selgere prakke på gamle ektepar "gullbelagte" HDMI kabler for 500kr++ sammen med den alt for avanserte smart-TVen de har kjøpt.

Hi-fi Klubben i Trondheim har et par selgere som er ganske OK, som rett og slett lar deg lytte til forskjellige produkter og sammenligne litt, uten at de sier for mye selv. Hos en annen hi-fi forhandler som jeg spurte om anbefalinger til integrert forsterker som skulle spille godt på lavt volum da jeg aldri spiller høyt, samt måtte være litt dempet i toppen for bruk med hornhøyttalere, ble jeg anbefalt Harman Kardon HK990 til mine tidligere Klipsch RF62 mkII. Samme forhandler hadde også Primare, EC, Marantz og Rega i sortimanget, men HK990 var tingen for Klipsch!

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.02.2013
Antall liker
42
Sted
Stavanger - Kirkegaten nr.43.
Torget vurderinger
0
Er det noen generelle retningslinjer for sammensetning av lyd signaturer?

I mitt tilfelle er det snakk om prosessor/effektforsterker/høytalere med 70/30 kino/musikk fordeling.

Jeg driver og finner b&w cm pakke på bruktmarkedet, forsterker komponentene må jeg også finne der, vet ikke helt hvordan muligheten er for å låne forsterker fra butikk når jeg uansett skal gå på bruktmarkedet.. Frekt?

Anyways, noen som har erfaringer med marantz 8001/8077 på cm9? Eventuelt Marantz 7001/parasound halo a52 eller marantz 7008/7009 med parasound halo a31?

Cm9 har jeg forstått via lyd og bilde sin anmeldelse er nogenlunde nøytrale.
Marantz etter erfaring er litt varm og tilbakelent med fokus detaljer.
Parasound har jeg forstått er nøytral med bra aktivitet i diskant området.

Dette er et tema jeg sliter med å finne noe info på, venter i spenning på synspunkter :)
- Dette synes jeg slettes ikke er FREKT så lenge du er ÅPEN OM TANKENE DINE !!! ..........- Selv forventer jeg faktisk at alle kunder har stående minst 5 andre leverandører med utlånt utstyr til test hos hver eneste interessent som tar kontakt !! - MEN om det vil virke overordentlig SERIØST med ABSOLUTT INTEGRITET??? - DET vil jo kanskje være den andre siden av "samme sak" ?

Mvh. Lyden av mange slike spennende Opplevelser

Topp Bunn