Gave til fruen.

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
390
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Føler vi kuppa morgentråden med spørsmål om hva gir man i gave til sin bedre halvdel.
Dette kan være en mare til tider å finne ting som faller i smak.
Henvender meg til mannfolka der ute som har hatt samme problem og faktisk løst det.
Litt orginale ting er fint i en slik tråd.
Jeg overrasket med sydentur engang. Kanskje ikke orginalt, men det skal sies at jeg kontaktet jobben hennes bak
ryggen hennes og ordnet ferie fra mandag. Overaskelsen falt på fredagen før. Stjerne i boka for room kan du si.

Så kom igjen.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.247
Torget vurderinger
1
En fin liten Netbook?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Førstedagsgave? Eller bursdagsgave? Kona hadde bursdag i forigårs, fikk en slik;

En vakker skapning, som jeg lett lot meg fascinere av. En Pfaff Expression 2.0 og et inkludert kurs. Hun ble (og er) henrykt og det falt i smak til de grader.

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.359
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1

Denne er premiert med blant annet 'Klassikerprisen' og fruen bør bli særdeles glad for å få et slikt premiert og velrenomert produkt i gave ;D

Sitat fra Norsk Designråd:

"Jordan oppvaskbørste 1230, utmerket seg spesielt som massefremstilt forbruksprodukt. Jordan har hevdet seg nasjonalt og internasjonalt med oppvaskbørste 1230. Dette er et bevis på at det nytter å satse på produksjon av forbruksvarer i Norge når produktet har god design, funksjon og ergonomi samt en konkurransedyktig pris.
Jordans oppvaskbørste, modell 1230, er en del av inventaret i de fleste nordiske hjem. Siden lanseringen i 1974 har den dominert det skandinaviske oppvaskbørstemarkedet. Børsten var en stilskaper da den ble lansert, og har siden vært et forbilde for design av oppvaskbørster i hele Europa, noe som har ført til en rekke kopier.

Siden lanseringen i 1974 har Jordan solgt ca. 40 mill. børster, noe som tilsvarer en salgsverdi i 1996-kroner på ca. en halv milliard kroner, og er dermed en av de viktigste bidragsyterne i Jordans rengjøringssortiment.

Børsten kombinerer på en unik måte kvalitet, brukervennlighet og estetikk. Den har en kraftig og effektiv bust som er spesielt slitesterk og varmebestandig, en effektiv og praktisk skrapekant og opphengskrok som tillater praktisk og hygienisk oppbevaring av børsten (1996)."

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Ludo,
Hvis du har en kvinne som lar seg facinere for design på en slik måte bør du i egeninteresse holde fast på henne FOR ENHVER PRIS !!

Men jeg tror sannheten er nærmere det faktum at du:

Pkt 1
Ikke er gift

og

Pkt 2
Har en jævlig bratt læringskurve foran deg !! ;D

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
390
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Sånn sett bort fra Ludo så er alle dyre gaver ;D
Det som er vanskelig mange ganger er å finne gaver som er overkommelig i pris og som oppfyller kravet.
"denne digger jeg"!!!!!! ;)
Men alt er lov her: dyrt,smått billig hjemmelagd og dobørster!

kise

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.03.2008
Antall liker
20

Utroooolig dyr gave ja.. vet det.. men.. ja kanskje man kan lage litt selv, ser det selges verktøy til å frese sin egen stamp.

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.359
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
Ludo,
Hvis du har en kvinne som lar seg facinere for design på en slik måte bør du i egeninteresse holde fast på henne FOR ENHVER PRIS !!

Men jeg tror sannheten er nærmere det faktum at du:

Pkt 1
Ikke er gift

og

Pkt 2
Har en jævlig bratt læringskurve foran deg !! ;D

Hahahahaha ;D ;D ;D

Separert - say no more 8)

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
390
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Svoger og meg går med planer om et sammarbeid om en DIY stamp!
Så gjenstår det å se hvem som stikker avgårde med evt den første vi bygger.

Blir førsteutgaven bra så tar han den så lærer vi av feilene på nr to så tar jeg den.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.723
Torget vurderinger
12
Kjøp klær/sko/støvler. Hvis hun bruker dem senere traff du blink :).

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Klær kan være vanskelig, men damer blir glade for slikt, når man treffer blink. Jeg kjenner min begrensning og har gitt opp det feltet. ::)

Smykker går i en stund i allefall, men det er begrenset hvor mange ringer, brosjer og anheng man kan kjøpe. Manglende fantasi er for en kvinne synonymt med : "Du elsker meg ikke lenger!"

Da har vi kremer og parfyme. Det funker greit, men det er fordelaktig å huske hvilke merker hun liker. Spesiellt hvilke hun IKKE liker !!

De har det SÅ meget enklere damene, er det fjernstyrt eller går på batteri så er det suksess hos oss ! Hvorfor de da altid kjøper jumpere eller slips er for meg en gåte ! Men for Guds skyld ikke si noe! Da får du høre: " Er det ikke nok for deg at JEG kommer hjem ?? Elsker du meg ikke !! "

OBS OBS ! Ikke prøv den der selv ! Da får du høre: " Glad for at du kommer hjem ? Du tenker bare på sex din gris ! Elsker du meg ikke lengre ?! " Og de der spørsmålene om du virkelig elsker henne, vær jævlig forsiktig med hva du svarer ! Sier du: " Vel når du nevner det..." Får du følgende svar: " Uhu buuuu du elsker meg ikke lenger. Jeg flytter hjem til mor ! " Sier du: "Jovist elsker jeg deg" får du svaret: " Uhu buuuu du tar meg som en selvfølge. Jeg flytter hjem til mor ! "

Det med at hun flytter hjem til mor skal du ikke tro på. det er høyst midlertidig, til du har funnet deg en hybel og flyttet ut ! ;D

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.359
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Gi damen en opplevelse, gjerne til et middelalderslott i Sverige, Danmark eller Tyskland - du har mange å velge mellom der.... Om du vil lage litt ekstra romantikk så kan du jo fri på nytt ;)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Skal du gi bort en reise tror jeg den beste effekten kommer hvis du velger et sted som hun tror du kommer til å finne kjedelig, men som hun synes er fantastisk. De beste gavene er de som gir henne er følelse av at den er uselvisk valgt ut. Produkter som dere begge kommer til å bruke mye er ikke en gave til henne, men en gave til huset.

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
390
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Sakset fra morgentråden. (mine ord)

Kjøpte parfyme til "hun som tror hun bestemmer" for fire år siden. Hun elsker (med) den parfymen ennå.
Go with your instinct about the flavour, don`t ask the woman in the shop.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Personlig vil jeg heller gi bort en jeg har laget selv. ;D

Kanskje ikke noe for de som har komplekser over sin egen størrelse, men jeg tror heller ikke de problemene blir mindre av å gi bort en avstøpning av JHs willy... ::)

Selvgjort er velgjort. Dessuten blir den like stor, så hva er da grunnen til å gi bort en annens snabb? Ehmmm... Kors på halsen...

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
390
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Bra Baluba. Ikke minst så får de plass til den i den lille snertne håndveska! Ready to use whenever she must feel like it. Thats it & thats that. May the force be with all out there!

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
390
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Må nesten slå et slag for den lokale blomster(Finn)forhandleren. Er du i tvil. Prat med din lokale forhandler, finn ut en fin oppsats og gå for det du blir anbefalt. Legger du på 100,- oppå dette så er det bankers!
Damer elsker grønt og fine farger. ( Dette visste dere, kun som en påminning).

Dette er også en påminnelse på å hedre det sterke kvinnelige kjønn!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
De liker ikke grønne ting som de finner bak brødristeren etter de har vært bortreist et par uker... ::)

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
390
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
baluba skrev:
De liker ikke grønne ting som de finner bak brødristeren etter de har vært bortreist et par uker... ::)
Dette får stå for din regning Baluba. Skal på b3 Hammond live musikk nå!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
room skrev:
baluba skrev:
Dette får stå for din regning Baluba. Skal på b3 Hammond live musikk nå!
Jeg spiser opp alt før det antar en annen farge enn den opprinnelige, for alt går i grisen. ;D

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.085
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Å skrive en sang til henne gjør underverk, spesielt hvis du tør å framføre den også. Helst utenat.
Ellers har vi jo alltid gode gamle Estée Lauder Private Collection. Og så tulipaner. Mengder med tulipaner, det funker alltid, mye bedre enn roser.

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
Hmm.. Skjønner at jeg har litt å forbedre når det gjelder "frue-gaver".. Det er ikke så ofte jeg har gitt tulipaner eller andre blomster, men det har jo blitt f.eks ski, en sekk full av skredutstyr, to pulker, fjellsko, bil, reise, osv. Allt dette kan vel sees på som praktiske saker/mindre romantiske gaver, men de gir samtidig muligheten for gode opplevelser sammen. Hun har ihvertfall blitt gla for dem alle, men det er kanskje på tide å tenke litt annerledes når det gjelder gaver til "henne". :)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Nei Terka, you don't cange a winning team !

Funker det så for all del fortsett i same spor!

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Enig med Spiralis; kjør på det som funker. Ikke alle damer er like begeistret for drømmende romantiske gaver av virkelighetsflukt dandert med blomster og flotte ord, især dersom det er gaver som står i kontrast til dagliglivet og forholdet ellers.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.723
Torget vurderinger
12
Det er kanskje ikke det viktigste hva som blir gitt. Men kvinner liker omtanke og å være den spesielle for sin partner. Så det å gi med hjertet er nok det viktigste.

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.549
Madammen min fikk en slik, som ble veldig godt mottatt:

Får nyte godt av den stadigvekk selv også ;D Som Trondmeg sier; finn noe som gjør henne utvalgt og spesiell. Er det samtidig noe som sier at du faktisk "ser henne" og ikke bare kjøper noe for å kjøpe noe scorer du etpar ekstra stjerner.

Og så må du selvsagt for guds skyld ikke la henne finne denne tråden ;D

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Nå kjenner ikke jeg damene deres, men jeg passer meg godt for å kjøpe kjøkkenutstyr i bursdagsgave til kona mi. Det er en mannssjåvinistisk ting å gjøre. Ta henne heller med og kjøp flott kjøkkenutstyr når hun ikke har bursdag. Det vil hun sette pris på. Kjøkkenutstyr er til begge!

En bursdagsgave kan være en unyttig og ufornuftig ting som hun har veldig lyst på, men som hun ikke har tatt seg råd til.

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Antall liker
4
Opphold i spa-studio/-hotell, evt med massasje, hudpleie, etc attåt, evt avslutte med et godt måltid?
Har fått god respons på sånn presang her i gården.

Ole G :)

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
Spiralis skrev:
Nei Terka, you don't cange a winning team !

Funker det så for all del fortsett i same spor!
Takker gutter! :) Kjenner jeg meg selv så blir det nok å fortsette i samme spor ja. Tror det er viktig at man er "på bølgelende" med sin kjære og gir noe man har lyst til å gi selv som man samtidig tror hun har lyst på. Gitt vår felles interesse for aktivt frilutsliv så har det vært en slager å "oppgradere"/utstyre henne med eget utstyr. Det gir samtidig også et tydelig signal om at hun er den jeg ønsker å dele opplevelsene med. Har dog gått på en litt annen variant her i dag, gitt min lokasjon pt så har jeg handlet inn en del sjal i pashmina, kashmir og silke av god kvalitet. Tror hun vil like det også, og kanskje holde seg litt varm mens vi tilbringer sene/late sommerkvelder utendørs. :)

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Blomster og diamanter slår alltid an her i huset...

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Har diamanter i høyttalerne. Rundt huset surrer det humler. Det får duge inntil videre.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Birdman skrev:
En bursdagsgave kan være en unyttig og ufornuftig ting som hun har veldig lyst på, men som hun ikke har tatt seg råd til.
Ahh, en erfaren mann! Dette gjelder også uavhengig av pris. Nøkkelordet er "ikke tatt seg råd til". Man kan kjøpe helt enkle ting, men kline til og kjøpe det beste av sorten. Da kan selv en flaske olivenolje være en flott presang i mange sammenhenger(ypperlig vertinnegave). Få kjøper en slik til 150-300 kroner, derfor blir det stas når man får det av andre.

Når det gjelder fruen så prøv å tenk hva hun setter pris på i hverdagen. Kan du finne en ting som hun verdsetter og som det finnes en stor kvalitetsskala på? Sett deg inn i saken og klin til.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.723
Torget vurderinger
12
Hva med ett ekte kyss!
Unikt

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
SOEDAL skrev:
Når det gjelder fruen så prøv å tenk hva hun setter pris på i hverdagen. Kan du finne en ting som hun verdsetter og som det finnes en stor kvalitetsskala på? Sett deg inn i saken og klin til.
Fruen min liker at jeg vasker opp uten at hun ber om det, og at jeg tømmer søppel uten at hun trenger å minne meg på det. At jeg henter opp støvsugeren dann og wann - av egen fri vilje. At jeg bretter avisen pent sammen og legger den der den skal ligge. O.s.v. o.s.v. Jeg har spesialisert meg på å kline til på disse små og utrolig billige hverdagstingene - og på den måten har jeg sluppet unna i over 35 år med å kjøpe en eneste presang. Det er mye greiere at hun selv står for innkjøpene av det hun vil ha - så slipper hun å late som om hun blir glad. For det blir hun ikke.

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.872
Det kommer jo helt an på hva slags livsfase man er i...

Jeg har kommet dit at jeg stort sett ikke ønsker meg noe som helst hverken til jul eller bursdag. Hvis jeg virkelig vil ha noe - og vi har råd - så kjøper jeg det selv. Jeg snakker da om personlige ting. Sånn er det stort sett for kona også.

Da synes jeg det er greit med utstyr til kjøkkenet eller huset, eller andre ting som kommer til nytte - enten jeg gir eller får.

Så finnes det fortsatt enkelte spennende muligheter: Opplevelser er et bra stikkord. I fjor fikk jeg en Oslo opera weekend i presang og det likte både giver og fåer så godt at da fikk jeg opera abonnement for to her i Houston for kommende sesong i julepresang nå.

Året før fikk kona mi langweekend til Paris (sammen med meg) av sine søsken. Det var så vellykket at vi gjorde storbyhelg til en årlig tradisjon der og da.

Kona mi har bursdag i dag og hun får en Kindel. En sånn lese bøker gadget fra Amazon. Det tror jeg hun kommer til å sette pris på. Men Kindel kan man jo bare gi ca en gang så til neste år må jeg jo finne på noe annet. Jeg gidder ikke å kjøpe en halvdyr ting som hun ikke har bruk for. Da kjøper jeg heller noe til huset.

Men uansett blir det aldri feil å toppe det hele med en flott blomsterbukett. De fleste kvinner liker blomster!

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Ulf-B skrev:
SOEDAL skrev:
Fruen min liker at jeg vasker opp uten at hun ber om det, og at jeg tømmer søppel uten at hun trenger å minne meg på det. At jeg henter opp støvsugeren dann og wann - av egen fri vilje. At jeg bretter avisen pent sammen og legger den der den skal ligge. O.s.v. o.s.v.
Da synes jeg at du burde kjøpe et par andre tøfler til henne... ;)

Topp Bunn