Gasolin'

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
Der er vi enig. Skandinavias absolutt beste band. Ingen som har nådd de til anklene enda. Anbefaler boksen med Gasolin komplett på CD. Ni CDplater med topp rock.
Og topp lyd. 348,- fra Cdon.com.

KH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.11.2003
Antall liker
0
Ja, endelig hedres dette gode bandet. Med de mange rare comeback som er å registrere er det kanskje greit at Gasolin' har avstått, selv om de var i særklasse i Skandinavia.

Jeg har alle originalinnspillingene på LP. De står fortsatt i skapet. Det hjelper ikke stort når jeg ikke har platespiller ! Kjøpte Live i Skandinavien på CD for noen år siden, og den spilles fortsatt. Jeg har ennå ikke hørt noen bedre trommesolo enn det Søren Berlev vartet opp med her. Han var ekstrem rask med føttene - basstrommene går i hundre.

For øvrig var det stilige covere på de 3-4 første utgivelsene, som for eks. denne. Slike covere lager de ikke lenger !

Bokssettet var jeg ikke klar over. Synes som et meget godt kjøp (den siste live-platen, nevnt ovenfor, må man ha i tillegg).

Mvh
Knut  

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
Liveplata er i boksen. Løp og kjøp !

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Antall liker
22
Ja, denne må man nesten prøve å få med seg.
Men rolfozzy; Gasolin` skal være på LP ! Der firer vi ikke.

Ram1s

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.01.2006
Antall liker
0
DVD'n er bestilt,det er bare og glede seg.
Så Gasolin i Oslo 1978 så var det gjort,dette er et band jeg alldri går lei av.

O

om.s

Gjest
Enig disse gutta fortjener å børstes støv av, har vel klart å få i hus "Gasolin, Gasolin II, og Killin time", de to første med skikkelig cover art som nevnt, må nok suplere litt her, enig med taler som hevder at disse må være på vinyl, og heldigvis er ikke slikt kostbart i sjappa her nede, 30-40 for ett meget godt ex....

mvh

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
DVD'n er bestilt,det er bare og glede seg.
Så Gasolin i Oslo 1978 så var det gjort,dette er et band jeg alldri går lei av.
Bare vær obs på at den kommer både i 1 og 2 dvd versjoner. Platekompaniet selger bare den med 1 dvd så vidt jeg skjønner. :( Savnet konsertopptak her.

Og lei Gasolin'?
Like bra i dag som for 30 år siden!!! :)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
Liveplata er i boksen. Løp og kjøp !
Rettelse: Det er Live Sådan som er i boksen. Forøvrig kan Gasolin også nytes på CD. Særlig når lyden er så bra som den er på vinylreplicaene som er i boksen.

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Antall liker
539
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
4
Er cd'ene i boksen identiske med enkelt-cd'ene, eller er boksen pusse opp lydmessig?
Har noen av cd'ene men synes ikke lyden er på topp.

Ram1s

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.01.2006
Antall liker
0
Bare vær obs på at den kommer både i 1 og 2 dvd versjoner. Platekompaniet selger bare den med 1 dvd så vidt jeg skjønner. Savnet konsertopptak her.

Jepp,fant også ut det så jeg bestilte 2disc deluxe edition (DK) på CD ON til 249,-
Denne er det ikke Norsk tekst på men det er jo ikke så viktig.
Denne har de på lager,er allerde sendt.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
Er cd'ene i boksen identiske med enkelt-cd'ene, eller er boksen pusse opp lydmessig?
Har noen av cd'ene men synes ikke lyden er på topp.
Hadde en samlecd med de fra før. Rabalderstræde Forever ? Syns ikke det var noe særlig bra lyd på den. Men det er et stort løft lydmessig på boksen. Som jeg vel har nevnt et par steder lenger opp. Topplyd i mine ører.

Ram1s

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.01.2006
Antall liker
0
Alle cd'ne er remikset så de høres veldig bra ut,
og cd'ne er laget som små LP plater med riller og orginalt trykk på sorte cd'er.
Boksen er i stofftrekk med metallogo og en bonus cd med 19 mer sjeldne spor.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
Alle cd'ne er remikset så de høres veldig bra ut,
og cd'ne er laget som små LP plater med riller og orginalt trykk på sorte cd'er.
Boksen er i stofftrekk med metallogo og en bonus cd med 19 mer sjeldne spor.
Remixa ? Det har jeg ikke lagt merke til. Er de ikke bare remastra ?

Ram1s

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.01.2006
Antall liker
0
Joda remastring er nok det riktige,remixing er og blir kjedelig.

High_def

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.04.2005
Antall liker
5
Sted
Oslo
Har alltid likt Gasolin', men må innrømme at denne dvd'n ikke imponerte meg noe særlig (1-disc utg.).

Det er jo så fantastisk mye å hente materiale fra.

Da forundrer det meg at de bruker så mye tid på en gjeng med ukjente skuespillere som drar rundt på en overlesset kjerre i dagens Kjøbenhavn...

Det som var av orginalopptak likte jeg, så det kan godt være meg som bare ønsket meg så mye mye mer...

Men jeg tar det jeg får, det er jo ikke så mye Gasolin' film på markedet.

Topp Bunn