Bil, båt og motorsykkel Gammel bil med bensin i motoroljen,kva gjer eg?

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Hei.
Har ein 92mod Honda Accord som har trillet 300k km.
Den har siste tiden hatt problemer med tomgang,både høg og lav.

Forbruket har i samme periode gått opp med anslagsvis 3dl/mil.
Så tanken har slått meg med chokeproblemer el.(har også kjørt hovedsakelig småkjøring siste 3-4mnd.)

Det er ein forgasser som kalles ceropiont,ser ut som gammeldags forgasser,bortsett fra at det er vacumslanger og einsalgs elektrisk choke med ein jordingskabel+to vakumslanger som går til ein tomgangsdings på fordeleren.

Håpet mitt er at motoren ikkje er for skadet allerede,og at choken kan kobles vekk.(så sant choken virkelig er synderen da)
Bilen er altfor godt vedlikeholdt til at eg vil skrote den,men såklart hvis ein kompresjonstest slår dårlig ut,så er vel løpet kjørt.

Har motorvarmer på bilen,så eg håper bilen kan funke uten choke?
Det lukter altså bensin når eg peiler oljen,oljen er nesten ny,kjørt maks 50mil)

Bilen går greit,men synst kanskje draget er litt tammere enn det har vert.
Sist veke målte eg avgass+lambda,det var ok faktisk,men da hadde bilen ein god dag.

Alle råd mottas med takk:)

Mvh.
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.270
Antall liker
1.173
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Tror du bommer der - ingen biler går ut choke, motorvarmer eller ikke. Tror ikke du skal være redd for bensin i oljen så lenge ikke gjør at oljemengden øker - den dunster bort av seg selv. Du har sjekket at ikke luftfilter eller veivhus lufting er tett ? Ville fått bilen sjekket av noen som har litt mer peiling enn deg, da det kan være en bagatell som ikke koster all verden å fikse.
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Takk for svar.
Ja,har tenkt å ta turen på verksted.
Luftfilter og veivhuslufting er ok.

Så du meiner litt bensin i oljen ikkje er krise?

Mvh.
 

hel-elt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2009
Innlegg
462
Antall liker
102
Bilen har sikkert noe som kalles elektronisk forgasser, sannsynligvis etpunktsinnsprøytning. Litt bensin i oljen går nok bra, men som du skriver er det et tegn på at motoren får for mye bensin. Det kan godt skylden en tempføler som forteller elektronikken at motoren er kaldere enn det som er tilfelle, dermed mer bensin. Det beste er nok å dra på verksted som kan lese ut diagnosen på bilen din.
Lykke til!
 

Aggromagnet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2012
Innlegg
286
Antall liker
70
Hvor gammel olje er det?
Olje som lukter bensin pleier heller å være et tegn på olje som har fått være i motoren alt for lenge.

Edit: ser nå det står olja har vært i motoren rundt 50 mil. Ta en komptest du :p
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Takk for svar begge to.
Oljeskift har i dei ti åra eg har hatt bilen aldri gått meir enn maks 10k km,som oftest 7-8k km.

Som du hel-elt nevner,så har eg allerede fått tips om tempføler som ein mulig synder.
Den fant eg på mekonomen til 133kr,orginalt hos honda koster den ca1000kr.(trur det er samme del det er snakk om.)

Ja,får vel også ta ein komptest.

Mvh.
 

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Innlegg
2.998
Antall liker
724
Slitt motor - bensindamp lekker forbi stempelringene og ned i olje.
Småkjøring - motor blir aldri varm over lengre tid slik at bensinen i olja ikke fordamper.

Ta deg en ordentlig langtur så forsvinner bensinlukta.

Ps. Kald motor + ingenchoke = ingen start.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.133
Antall liker
9.448
Har opplevd at choken ikke har sluppet grunnet litt lite vann. M.a.o. det var ikke nok vann til sirkulasjonen i forgasseren, men nok til å la tempmåler registrere korrekt temp.
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Ja det blir nok ein langtur etter komptest/sjekk,trur ikkje eg våger langtur før det er gjort.
Ser også at på kald motor,er olja svartere og litt lavere nivå på peilepinne,så det er tydeleg eindel bensin som havner i motoren.

Mvh.
 

Auuu

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.10.2012
Innlegg
144
Antall liker
42
Få bilen på verksted,de finner feilen med en gang,iallefall om du tar den til et Hondaverksted.
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Har vert i kontakt med mekaniker i dag,(samme person som målte avgass sist veke)og han meinte at bensin i motorolja med mitt kjøremønster ikkje var unormalt.
Komptest iflg han var ikkje nødvendig,så hans råd var å kjøre lengre turer.

Så eg håper han har rett.
Så da blir det å få kjørt litt lengre turer og følge med på oljenivå.

Mvh.
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Det er mulig.
Er det isåfall "trygt" å kjøre med eller?

Mvh.
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Jada, men du vil muligens ende opp med 3 sylindre i sving etterhvert. Har du skrudd opp tennpluggene og sett om de er sotet eller om de er fulle av bensin?
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Det har eg ikkje gjort,men tenkte faktisk å skifte dei,sjøl om dei er kjørt maks 10000km.
Da skriv eg status her i tråden.

Mvh.
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.955
Antall liker
1.292
Sted
Nadadouro, Portugal
Småturer dreper biler. Vår 2004 BMW 316i viste rød motorlampe og ingen olje etter en start da det var minus 14 grader. Ringte Viking og de tauet den til BMW, frosset veivhus, ødelagt katalysator pga. At oljen tok den veien ut osv., pris 39.000,-.
 

JohnnyH

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.02.2013
Innlegg
3.004
Antall liker
1.305
Sted
Rogaland / Sandnes
Hei.
Har ein 92mod Honda Accord som har trillet 300k km.
Den har siste tiden hatt problemer med tomgang,både høg og lav.

Forbruket har i samme periode gått opp med anslagsvis 3dl/mil.
Så tanken har slått meg med chokeproblemer el.(har også kjørt hovedsakelig småkjøring siste 3-4mnd.)

Det er ein forgasser som kalles ceropiont,ser ut som gammeldags forgasser,bortsett fra at det er vacumslanger og einsalgs elektrisk choke med ein jordingskabel+to vakumslanger som går til ein tomgangsdings på fordeleren.

Håpet mitt er at motoren ikkje er for skadet allerede,og at choken kan kobles vekk.(så sant choken virkelig er synderen da)
Bilen er altfor godt vedlikeholdt til at eg vil skrote den,men såklart hvis ein kompresjonstest slår dårlig ut,så er vel løpet kjørt.

Har motorvarmer på bilen,så eg håper bilen kan funke uten choke?
Det lukter altså bensin når eg peiler oljen,oljen er nesten ny,kjørt maks 50mil)

Bilen går greit,men synst kanskje draget er litt tammere enn det har vert.
Sist veke målte eg avgass+lambda,det var ok faktisk,men da hadde bilen ein god dag.

Alle råd mottas med takk:)

Mvh.
Choke er mulig synder, går den ikke av vil det lukte bensin.
Mulig at choke spjeldet er litt tregt, det kan lett smøres opp.
Neste er dårlig flottør i forgasser, men da drukner nesten motoren i bensin, annet er flotørventil som stenger dårlig, kan renses.
Lukter det bensin av oljen bytt den og oljefilter.

Mvh
tidligere bil mek (ikke Honda)
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Ja,det er sikkert.
Ein skulle vel kanskje hatt elektrisk bil til småkøring+ein stor behagelig bil til langturer.

Men småkjøring er vel uansett ugunstig,makaniske ting skal brukes.
Kjipt med slike sjokkutgifter,det blir alltid dyrt når slikt skjer.

Mvh.
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Takk for tips Johnny.
Har for ca 2veker siden sjekket chokespjeldet,det gikk lett og fint,smurte forsiktig allikevel.
Flottør/flottørventil kan vere synderen.

Eg har to siste tanker brukt omega rens(992+)håper det hjelper litt.
Får vel kanskje skifte olje+filter igjen ja,sikkert lurt.

Mvh.
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.270
Antall liker
1.173
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Takk for tips Johnny.
Har for ca 2veker siden sjekket chokespjeldet,det gikk lett og fint,smurte forsiktig allikevel.
Flottør/flottørventil kan vere synderen.

Eg har to siste tanker brukt omega rens(992+)håper det hjelper litt.
Får vel kanskje skifte olje+filter igjen ja,sikkert lurt.

Mvh.
Synes du sa at olje hadde gått 50 mil... Det meste av de remediene du kjøper som skal løse div problemer, lager som regel flere enn de løser. De som selger bensin tilsetter det du trenger til bensin og diesel alt etter årstid, så klem alt dette dillet.

Kjør en lengre tid så blir du kvitt bensin og vann i olja og den er så god som ny. Om det ikke hjelper så få noen til å sjekke den ut, fiksing på telefon og nett hjelper ikke like bra som hands on :D
 

JohnnyH

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.02.2013
Innlegg
3.004
Antall liker
1.305
Sted
Rogaland / Sandnes
Takk for tips Johnny.
Har for ca 2veker siden sjekket chokespjeldet,det gikk lett og fint,smurte forsiktig allikevel.
Flottør/flottørventil kan vere synderen.

Eg har to siste tanker brukt omega rens(992+)håper det hjelper litt.
Får vel kanskje skifte olje+filter igjen ja,sikkert lurt.

Mvh.
Noen flottører er i et slags kork material og hvis disse flyter tungt vil nivå i flottør kammer bli høyt og bensinen renner ned i motoren, er det skikkelig ille vil motoren drukne i bensin, Jeg tappet en gang av nesten 10liter bensin/olje fra en motor med flottør feil, en kunne da se at bensinen strømmet inn i venturien.

Hvis choken er elektrisk styrt kan det være at den ikke går av slik den skall.
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
No har eg kjørt ein tur på 4mil,og bensinlukten fra olja er vekk.
Målte også forbruket(masse småkjøring)1,45l/mil
Men det er kanskje ikkje så hakkandes gale siden det har vert masse småkjøring.

Men tomgangen ligg på 13-1400,skal ligge på 7-800.
Sist veke var tomgangen lav,nede på 5-600,så det er noko galt.

Fekk tips av ein som hadde hatt fleire biler av denne typen,og han nevnte ein vacumsak på forgasseren som styrer tomgang,den er utgått frå delelager fra honda,men eg har ein komplett forgasser frå ein delebil,og der er den vacumsaken,kanskje prøve å skifte den.(delebilen hadde 170000km på telleren)

Eg merker at turtallet lever litt sitt eget liv når eg kjører og slepper gassen,så kan turtallet stige til rundt 3000 etpar sekunder,så faller det til ca 1300.

Kan inn å ta eu kontroll fra 1.1 2014,da kan eg be om ein ekstra sjekk på forgasser,hvis det er få feil på bilen ellers.
Sist eu var det null feil.

Ingeniøren:Olja er maks gått 50mil ja,så den tåler kanskje den bensinen som har vert i olja.

Mvh.
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.270
Antall liker
1.173
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
No har eg kjørt ein tur på 4mil,og bensinlukten fra olja er vekk.
Målte også forbruket(masse småkjøring)1,45l/mil
Men det er kanskje ikkje så hakkandes gale siden det har vert masse småkjøring.

Men tomgangen ligg på 13-1400,skal ligge på 7-800.
Sist veke var tomgangen lav,nede på 5-600,så det er noko galt.

Fekk tips av ein som hadde hatt fleire biler av denne typen,og han nevnte ein vacumsak på forgasseren som styrer tomgang,den er utgått frå delelager fra honda,men eg har ein komplett forgasser frå ein delebil,og der er den vacumsaken,kanskje prøve å skifte den.(delebilen hadde 170000km på telleren)

Eg merker at turtallet lever litt sitt eget liv når eg kjører og slepper gassen,så kan turtallet stige til rundt 3000 etpar sekunder,så faller det til ca 1300.

Kan inn å ta eu kontroll fra 1.1 2014,da kan eg be om ein ekstra sjekk på forgasser,hvis det er få feil på bilen ellers.
Sist eu var det null feil.

Ingeniøren:Olja er maks gått 50mil ja,så den tåler kanskje den bensinen som har vert i olja.

Mvh.
Høres som at noe er galt med forgasser ja...turtallet skal definitivt ikke jage opp og ned. Det kan og være at den suger falsk luft fra hull i en slange etc. i tillegg til ting som choke, vakum, flottør, blandingsskrue mm som er nevnt før.

Ja, oljen får en dusj bensin ved kaldstart hele tiden da uforbrent bensin renner ned i bunnpanna rundt stempelet med oljefilmen , i alle fall med biler med gammeldags teknologi som forgasser etc. Den fordamper fort. Det er værre med vann i olja som er litt treger å bli kvitt. Så - ikke bekymr deg for oljen. Du kan eventuelt vurdere å skifte når de problemene du har nå er løst.

Ellers finnes det mekkebøker for de fleste merker med mye tips om vedlikehold og service som kanskje kan gi deg tips.
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Det var betryggende å lese ang oljen.
Så får eg ta ein forgassersjekk mest sansynleg samtidig med eu kontroll.

Skal prøve å få sjekket tennpluggene i dag,blir vel til at eg skifter dei ihåp om lavere forbruk.

Var på biltema å såg etter Haynes håndbok,men det hadde dei ikkje,sjekke på nettet så finner eg vel noko.

Mvh.
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Bilen har fått seg fleire turer så den har blitt skikkelig varm,og den er som "ny",går reint,jevnt drag uten tull og ok tomgang.
Einaste eg har gjort utenom,er reingjort plugghetter for litt olje og hatt på litt kontaktspray.

Trudde toppdekselpakning var tett,siden den blei skifta for ikkje så lenge siden,men tetningen(gummiringene)rundt pluggene lekker litt.
Har kjøpt nye plugger,så hvis forbruket er like høgt som forrige måling(1,45/mil)så skifter eg dei.
Og olja lukter normalt.

Snakket med ein kar på jobb som påsto han hadde kjørt 100000km uten oljeskift,og han klaget på dårlig kraft i bilen.
På min anbefaling,så skiftet han olje+filter,og bilen blei merkbart bedre,jaja ikkje rart det:)

Mvh.
 
Sist redigert:

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.270
Antall liker
1.173
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Ser man det. Det kan være at du har hatt litt dårlig kontakt slik at en eller flere plugger har fusket litt. Det kan og hende at kablene ikke er helt gode lenger og hvis du har et brudd et sted kan litt bevegelse ha gitt deg ok kontakt igjen, men det er nok forbigående. En fuskende kabel kan gi den ujevn gange, høyere forbruk og bensin i olja da den ikke forbrenner skikkelig i en eller flere sylinder. Kommer problemet tilbake ville jeg prøvd å bytte tenningskabler og - koster ikke all verden uoriginalt.

100' uten oljeskift - stakkars motor.
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Håper og trur at tennkablene er ok,dei blei skifta for ca 5år siden.
Fekk meir ein følelse av at skikkelig varmkjøring gjorde underverker,sikkert litt begge deler.
Håper det vedvarer.

Snakket med fleire ungdommer og ein voksen som har kjørt årevis uten oljeskift,ingen sjekk av luftfilter plugger ol.
Kun etterfylling av motorolje,siden den allikevel brukte eindel olje iflg eiger:)
To hyppige oljeskift med billig olje,tipper eg forbruket hadde gått betydelig ned.

Masse rart med bilhold rundtom,spesiellt i nordnorge trur eg:)

mvh.
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Da har bilen vert på eu kontroll,med null feil.
Det er andre kontrollen på rad med null feil,flaks.

Einaste som er skifta siden sist kontroll er 2 hjullager framme på bilen,så det er ein slitesterk bil.

Har skifta pluggene,og det var ein god del olje nedi plugghullet,så det var godt å få det vekk.
Forbruket denne tanken var 1,2/mil,pluggene vart skifta midtveis på tripteller.
Har kjørt bilen meir varm,så det er nok årsaken til nesten normalt forbruk.

Bilen er fortsatt litt hakkete på tomgang når den er kald,med gasspådrag er den ok,men litt høg tomgang.
Så det blir vel til ein time på verksted siden eg no slapp utgifter på eukontrollen.

Merker også litt bensinlukt av olja fortsatt,så oljeintervall på 5000km iplassen for 8-10000km er kanskje tingen.

Mvh.
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Bilen virker greit for tiden,litt fusk i starten fortsatt,men ellers heilt fin.
Det kan virke som jo eldre bilen blir,jo mindre glad i småkjøring,både mtp motorgange og forbruk.

Har kjørt bilen meir varm,og målte siste tank til 1,05/mil,da er ting sånn ca ok.
Sikkert noko med choke el som står på litt for lenge,men trur ikkje eg er intr i verken arbeidet og fare for at ting blir verre.
Merker at bilen blir sprekere når den kjøres varm,vil tru det har samlet seg diverese sotpartikler etter vinteren.

Lukter fortsatt bensin av olja,permanent oljeflush:)

Mvh.
 

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
1.523
Antall liker
890
Torget vurderinger
1
Du kan prøva å kjøpa ei motoroljetilsetning frå Tunap eller Omega 909 og ha på motoren. Dette vil svært ofte hjelpa på slike problemer. Vanlegvis vil bilen gå litt lettare og.
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Takker for tipset palmaris,skal sjekkes ut.
Har tidligere brukt silkemotor i olja,1gang,da gjekk motoren lettare som du nevner.

Men har vel kjørt 50-100k etter det.
Så eg prøver nok noko slikt igjen snart.

Mvh.
 

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
1.523
Antall liker
890
Torget vurderinger
1
Dette er til rens av motoren, du har den på og lar bilen gå på tomgang ei stund før du skifter olje og filter. Det kan vera lurt å bruka på oljeskiftet av og til. Produkttypen eg tenkte på er ei tilsetning du skal ha i olja medan du køyrer. Eg veit ikkje kva Tunap si tilsetning til dette heiter, men Omega sin er 909. Til rens av motoren er det Omega 907 du kan bruka, til same som den Tunapen du fann.
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Ok,takker for svar.
Kanskje det blir begge deler(både rens og omega 909 etter oljeskift.),sjekke litt priser.

mvh.
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.270
Antall liker
1.173
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Kjøpe en god helsyntetisk olje, gjerne Biltema. Den her de tilsetninger du trenger. Kjøre en god tur først med den du har så den er god og varm å tar med seg mest mulig skitt og skift oljefilter samtidig. Har ingen tro på all snakeoil du får til biler - totalt overflødig spør du meg :cool:
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.133
Antall liker
9.448
Den beste måten å få en gammel motor, som er vant til mineralolje, til å begynne å bruke olje er å bytte til syntetisk olje. Dine problemer har ingenting med oljen å gjøre.
Sjekk om boltene mellom forgasser og manifold og manifold og topp sitter godt. For å bekrefte at det ikke draes inn falskluft kan man spraye startgass på nevnte steder mens bilen går på tomgang. Øker turtallet for så å synke drar den falskluft.
Har du hatt olje i plugghettene bør hetter, kabler og plugger byttes. Olje isolerer.
 

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
1.523
Antall liker
890
Torget vurderinger
1
Kjøpe en god helsyntetisk olje, gjerne Biltema. Den her de tilsetninger du trenger. Kjøre en god tur først med den du har så den er god og varm å tar med seg mest mulig skitt og skift oljefilter samtidig. Har ingen tro på all snakeoil du får til biler - totalt overflødig spør du meg :cool:
Eg kan forstå tankegongen, likevel har eg fått so mange tilbakemeldinger frå verkstader at slike ting verkar. Fyrste gongen eg sjølv prøvde Omega 909 køyrde eg turbuss og forbruket gjekk ned 10 prosent.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Den beste måten å få en gammel motor, som er vant til mineralolje, til å begynne å bruke olje er å bytte til syntetisk olje. Dine problemer har ingenting med oljen å gjøre.
Sjekk om boltene mellom forgasser og manifold og manifold og topp sitter godt. For å bekrefte at det ikke draes inn falskluft kan man spraye startgass på nevnte steder mens bilen går på tomgang. Øker turtallet for så å synke drar den falskluft.
Har du hatt olje i plugghettene bør hetter, kabler og plugger byttes. Olje isolerer.
Har også hørt at gamle biler helst skal ha mineralolje. Syntetisk blir for tynt, eller noe.
 
Topp Bunn