Gamle radioar – Stig Arne si dagbok april 2025

SAD-0425FS.jpg

Er gamle radioar på moten att? Me let samlarar vera samlarar, og bryr oss berre om ein ting: Lyden. Og i ølspalta har me 4 boksar og ei tuteflaske.

Bang & Olufsen Beomaster 900 (1964-1970)
Kva i alle dagar er dette for noko. Ein radio frå 60-talet på 6 Watt. Ja. Men kva har eg sagt tidlegare, om å læra noko eller ikkje læra noko?

Eg lånte denne på Bruktn på Voss, kunne ikkje motstå han. Utruleg liten og søt, og heil og fin. Praktisk tala strøken. Og B&O skal du ikkje kimse av. Dei har mange tilhengjarar, og ikkje berre arkitektar og interiørdesignarar. Eg har aldri prøvd ein B&O-radio før, og tok han med heim.

Kjempetabbe, tenkjer eg no. Søla vekk tid på gamle apparat som ikkje kan spela høgare enn ein god reiseradio. Eg veit betre men vart sjarmert i senk. Og har lært ein del undervegs.

Slik såg gamle radioar ut den gongen familien sat samla rundt han og fjernsynet berre var eit prøvebilete, eller pausefiskar. Sølvsuper 10 frå Tandberg var ganske lik, også ein hjarteknusar. Eg har ein slik og sjølvsagt, men har ikkje fått prøvd han ut endå. Har berre hatt han i 5 år.

Slike gamle radioar bør startast opp varsamt, helst med ein sokalla Variac, ein regulerbar trafo, for å unngå å gje ladelyttane sjokk, om han ikkje har vore i bruk på lenge. Men når eg fyrst hadde fått han på benken, hadde eg ikkje tolmot til å skaffa meg ein slik. Bør skaffa meg ein, men i staden starta eg han opp i serie med ei ljospæra; eit gamalt triks. Pæra bør vera 30 Watt om forsterkaren er 30 Watt, osb. Du finn info om ein slik “slow start” på nettet, kalla "dim bulb tester".

Les heile dagboka i Audiophile.no

SAD0425-6.jpg

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.387
Link til alle artikler
518
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
BBE SOUND ENHANCER, OG MARANTZ SUPERSCOPE R-1240 L – Stig Arne si dagbok august 2025

BBE SOUND ENHANCER, OG MARANTZ SUPERSCOPE R-1240 L – Stig Arne si dagbok august 2025

• 0
Det har vore nok Tandberg for ei stund no. Over til noko heilt anna: Ein magisk boks til å forbetra lyden frå stereoanlegget, og ein forsterkar/radio eg aldri har sett før. BBE SOUND ENHANCER Eg...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: OnePlus Nord 5 og CE5. Duell på hjemmebane med utklassing

TEST: OnePlus Nord 5 og CE5. Duell på hjemmebane med utklassing

• 0
OnePlus lanserte to nye mellomklassemodeller i begynnelsen av juli. Vi har hatt Nord 5 og Nord CE5 på en grundig test. Sammen med de to mobiltelefonene i hhv moderat og øvre mellomklasse, var det...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Nils Petter Molvær - KHMER Live in Bergen. Eller, er det egentlig det?

PLATESMAKING: Nils Petter Molvær - KHMER Live in Bergen. Eller, er det egentlig det?

• 0
Rundt århundreskiftet var det mye som skjedde med Norsk Jazz, og Nils Petter Molvær var en av de sentrale figurene på den tiden. Han debuterte som soloartist med sin ikoniske plate Khmer fra 1997...
Fortsett
Audiophile.no
Technics SL-40CBT og SL-50C – Budsjettvennlig inngang til Technics-universet

Technics SL-40CBT og SL-50C – Budsjettvennlig inngang til Technics-universet

• 1
IFA 2025 ble arenaen for lanseringen av to nye modeller fra Technics, og denne gangen er det budsjettsegmentet som får oppmerksomhet. SL-40CBT og SL-50C er ikke bare rimeligere alternativer – de...
Fortsett
Audiophile.no
HiFi Messen i Horten 2025 er i anmarsj

HiFi Messen i Horten 2025 er i anmarsj

• 4
Den tradisjonsrike Hortenmessa er to uker unna, og alle hjerter gleder seg. For selv om Oslo HiFi Show har blitt en stor og flott messe på vårparten, er det noe eget med HiFI Messen i Horten, med...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Jean-Michel Jarre – Fra Oxygène til Bratislava. En elektronisk reise gjennom tid

PLATESMAKING: Jean-Michel Jarre – Fra Oxygène til Bratislava. En elektronisk reise gjennom tid

• 17
Den franske synth-pioneren Jean-Michel Jarre har kommet med et spektakulært livealbum som forener teknologi og synthmagi med innslag av klassisk inspirert musikk i moderne drakt. Live in...
Fortsett
Topp Bunn