Er gamle radioar på moten att? Me let samlarar vera samlarar, og bryr oss berre om ein ting: Lyden. Og i ølspalta har me 4 boksar og ei tuteflaske.
Bang & Olufsen Beomaster 900 (1964-1970)
Kva i alle dagar er dette for noko. Ein radio frå 60-talet på 6 Watt. Ja. Men kva har eg sagt tidlegare, om å læra noko eller ikkje læra noko?
Eg lånte denne på Bruktn på Voss, kunne ikkje motstå han. Utruleg liten og søt, og heil og fin. Praktisk tala strøken. Og B&O skal du ikkje kimse av. Dei har mange tilhengjarar, og ikkje berre arkitektar og interiørdesignarar. Eg har aldri prøvd ein B&O-radio før, og tok han med heim.
Kjempetabbe, tenkjer eg no. Søla vekk tid på gamle apparat som ikkje kan spela høgare enn ein god reiseradio. Eg veit betre men vart sjarmert i senk. Og har lært ein del undervegs.
Slik såg gamle radioar ut den gongen familien sat samla rundt han og fjernsynet berre var eit prøvebilete, eller pausefiskar. Sølvsuper 10 frå Tandberg var ganske lik, også ein hjarteknusar. Eg har ein slik og sjølvsagt, men har ikkje fått prøvd han ut endå. Har berre hatt han i 5 år.
Slike gamle radioar bør startast opp varsamt, helst med ein sokalla Variac, ein regulerbar trafo, for å unngå å gje ladelyttane sjokk, om han ikkje har vore i bruk på lenge. Men når eg fyrst hadde fått han på benken, hadde eg ikkje tolmot til å skaffa meg ein slik. Bør skaffa meg ein, men i staden starta eg han opp i serie med ei ljospæra; eit gamalt triks. Pæra bør vera 30 Watt om forsterkaren er 30 Watt, osb. Du finn info om ein slik “slow start” på nettet, kalla "dim bulb tester".
Les heile dagboka i Audiophile.no