Gamba

U

utgatt60135

Gjest
Jeg falt for den vakre og melankolske klangen fra en viola da gamba i en film jeg så for en god del år siden. Hva het den mon tro? Fra 1700 tallet tror jeg. Det begynte med en scene hvor en spiller på gamba men vi ser bare ansiktet i flere minutter på en som etterhvert begynner å gråte før kamera beveger seg utover. Skulle gjerne fått tak i den.

Jeg har plata fra stockfish:

Svært bra lyd og god musikk. I midtre del er det fine solospill heldigvis.

Men er det noen som har gode albumanbefalinger? Helst bare Gamba og gjerne melankolsk uttrykk.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Eller du kan prøve en av de mange innspillingene til Jordi Savall. Problemet med instrumentet er jo at det var steindødt allerede på Bach sin tid.

K

KindOfBlue

Gjest
Lyngen skrev:
Jeg falt for den vakre og melankolske klangen fra en viola da gamba i en film jeg så for en god del år siden. Hva het den mon tro? Fra 1700 tallet tror jeg. Det begynte med en scene hvor en spiller på gamba men vi ser bare ansiktet i flere minutter på en som etterhvert begynner å gråte før kamera beveger seg utover. Skulle gjerne fått tak i den.
Tous les matins du monde - om Marin Marais liv, fransk spillefilm. Finnes på dvd. Jordi Savall på gamba.

U

utgatt60135

Gjest
Ahh... den var det ja :). Takk skal du ha! Skal skjekke tipsene senere.

Topp Bunn