Gal nabo

• Trådstarter Ballin_On_a_Budget
  • Startdato

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Brodern bodde en gang hos noen som ikke tålte en lyd. Men lyd laga de sjøl tilgangs.
Dette er folk som da seffern har psykiske problemer på ett eller annet vis... hvem vet hva som feiler slike mennesker.
Men man kan ikke diskutere med dem, de er klin gærne...

Jeg har selv hatt en nabo som ikke tålte å høre f.eks samme sang to ganger på rad... også dette var (fant jeg ut etterhvert..)
En person med nokså sære psykiske plager...

Det er mange folk der ute som klarer seg veldig bra i hverdagen, men som på ett eller annet område, skulle hatt hjelp..
Desverre er det slik.

Ikke vet jeg hvorfor folk blir slik, men de blir det. Det kan være traumer, og det jeg skiver nå er ikke ironi...
Det er folk der ute som rett og slett er syyyyyyyke. Men man ser det bare ikke på dem...

Bor man ved siden av slike, så holder dette ikke i lengden, det er vel bare å flytte synes jeg.

En av mine kamerater odde i en leilighet hos en advokat av alle ting.
Dattera hans spilte høyt til alle døgnets tider. Men det ble ikke tålerert en lyd fra min da kamerat.
Selvsagt endte hele greia med en juridisk strid... Hvor advokaten til de grader missbrukte sin maktposisjon.

Det er mennesker i samfunnet som gjør som de vil, uansett hva som skjer med andre..
De er hjerteløse og rå, og har ikke samvittighet lenger. den er borte... de har latt seg selv forfalle til dyr.
Det er ikke noe annet å si.

Så når folk sier at "de tror naboen er gal..." so tror jeg de i mange tilfeller mener at naboen VIRKELIG er en GAL person.
Og de har desverre rett!!!

uff!

Er naboen gal... ikke driv å ert på dere trøbbel. Folk kan være så gale at de ikke stopper ved noe som helst idag, om de blir sinna nok!
Jeg har selv vært i situasjoner hvor jeg måtte vurdere (da på gata midt på dagen av alle ting) å knekke kneet på en person som absolutt ville rane meg.
Vedkomne tok ikke ett hint og ble nesten invalidisert før han gav opp ransforsøket.

UFF!

mvh

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
"Seffern har problemer på et eller annet vis"? "De er rett og slett syyyyyyyke"?
Min gode mann - jeg lurer på om ikke også De vil kunne forsvare en diagnose.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg, på min side, har flaks for tiden.
han sure gamlingen i tredje etasje har nemlig lagt leiligheten sin ut for salg.
tror han har tenkt å flytte ut på bøgda for å nyte noen rolige år før han legger på røret, fornuftig nok.

det var visning der forrige helg.

i forkant av visningen tok jeg på meg bjørnefitta, moonbootsa, vottene og verdens tjukkeste boblejakke, og gav meg til å måke snø som ville helvete. rydda litt i søppelskuret, børstet vekk grus og småstein foran blokka, gjorde det så koselig som mulig.
tok en cola og en sigg mens jeg sto og funderte: "hmmm... hvis jeg kjøper noen vakre blomster og planter og kjører dem ned i beddene, mon tro om de holder et par timer i denne kulda?".

håper han fikk solgt.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
toriamos skrev:
"Seffern har problemer på et eller annet vis"? "De er rett og slett syyyyyyyke"?
Min gode mann - jeg lurer på om ikke også De vil kunne forsvare en diagnose.
;D

Det er en sang om dette. laget av DUM Dum boys...
Den heter..

mvh

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
931
Løsningen er å forhandle og inngå kompromiss. Inviter naboen inn på kaffe og spill litt musikk. Diskuter hva som er passende lydstyrke. Ta hensyn. Det finnes høyttalere som spiller fint på lav lydstyrke, som f.eks mine Sonab OD 11.

;)

REX

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.08.2007
Antall liker
6
joaquin skrev:
jeg, på min side, har flaks for tiden.
han sure gamlingen i tredje etasje har nemlig lagt leiligheten sin ut for salg.
tror han har tenkt å flytte ut på bøgda for å nyte noen rolige år før han legger på røret, fornuftig nok.

det var visning der forrige helg.

i forkant av visningen tok jeg på meg bjørnefitta, moonbootsa, vottene og verdens tjukkeste boblejakke, og gav meg til å måke snø som ville helvete. rydda litt i søppelskuret, børstet vekk grus og småstein foran blokka, gjorde det så koselig som mulig.
tok en cola og en sigg mens jeg sto og funderte: "hmmm... hvis jeg kjøper noen vakre blomster og planter og kjører dem ned i beddene, mon tro om de holder et par timer i denne kulda?".

håper han fikk solgt.
Tja...Spørs jo hvem som kjøper og flytter inn da ;D ;D
Kanskje ei gammel røy fra helvete ;D

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.495
Torget vurderinger
13
Ballin_On_a_Budget skrev:
det eneste fornuftige virker jo selvsagt å sette seg ned og snakke fornuftig sammen, vi lever i et samfunn for fa**...
i leiekontrakten, som er et vanlig skjema fra huseiernes landsforbund, står det ingenting under "særlige bestemmelser" om støy og evt bråk.

er det mulig å ta slikt til retten?
Jeg har 2 leiligheter som jeg leier ut i huset mitt, vi har også Huseierenes landsforbund kontrakt. I kontrakten blir det bare henvist til paragrafer, her må en gå videre inn i regelverket hvis du skal studere bestemmelser.

Men tror ikke du skal være redd for å spille musikk, er ingen regler mot å spille musikk hvis du ikke spiller Vanvittig høyt over lengre tid og ikke etter kl 10 på kvelden.

Er det spesielt lytt i leiligheta, hvis leilighetene ikke er lydisolert i forhold til hverandre og i forhold til at det ment for utleie kan du bruke dette imot henne hvis det kommer i prat om muntlige eller skriftlige advarsler kan du jo nevne dette for henne.?

Hører titt og ofte leieboeren min spille musikk han er mere musikkinterresert enn meg selv.
Hvis en leier ut må en regne med at en hører hverandre...... Det koster å bo og noen friheter skal en unne seg selv ....spill i vei du.

Før det kommer til retten er det:

- Muntlige advarsler
- Skriflige advarsler
- Forliksråd

Det er svært vanskelig å kaste folk på gata idag..

MVH Johnny

EDIT : Oppsigelse er en annen ting men til og med dette kan du trekke ut ca 1 år ihvertfall.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.547
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Ta hensyn, innenfor normale grenser. Både dB og klokkeslett. Prøv å bli enig med naboen om eksakt hva disse grensene er, gjerne med meglingsbistand fra styret i borettslaget/sameiet eller hva det nå er. Du bor i leilighet. Det krever både alminnelig folkeskikk og vilje til å finne kompromisser. Sånn er det bare.

Hvis du ikke kan leve med det, så flytt. Gjerne til enebolig på landet. Da har du bare egne familiemedlemmer å hanskes med. ::)

Så kan du sette på Zappa med Joe's Garage og glede deg over burugla som kauker "Turn it down! Turn it DOWN! I have children sleeping here! Don't you boys know any NICE songs??" hvis du skulle lengte tilbake til bylivets gleder.

Topp Bunn