Gøteborg Hifi Show

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    MusicBear

    Gjest
    Respons spilte fint, men ganske så sivilisert.
    Person likte ikke bånddiskanter sa han. De er værre jo lengre de er sa han.
    Hjemme har jeg ca 1,70 m med bånddiskant på hver side, men klarte å holde kjeften...
    Må han jo bare si, med sine kabinetter som pga pyramideformen egner seg dårlig til nettopp bånddiskanter, sikkert også manglende vilje til å lage noe nytt. Blir ikke overrasket om han ikke en gang har prøvd de...
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.603
    Antall liker
    58.097
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20180915_135238.jpg


    TAD- noe av det beste og mest kostbare på messa.
    Svenske importoren kjørte all in, med max rigg. Bl.a. Reference One.
    Han fortalte at det var lånt inn en kabel.
    Han hadde HÅP om at det kunne la seg gjøre å kjøpe en slik i løpet av neste år...
    Javisst låt det bra. Både med Tommy Emanuel og Tommy Körberg.:)

    IMG_20180915_133016.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.603
    Antall liker
    58.097
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20180915_154926.jpg


    Ny Primare, ikke sett før.
    Streamer m DAC til ca 15 tusen.
    Hørtes vettu ut.
    Modellbetegnelsen er SC15, men den er ennå ikke i salg.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Ad den smågale, dog fornøyelige svenske herremannen Jørgen som demonstrerte TAD sine eksklusive produkter for oss (jeg tror faktisk det var hans eget anlegg, minus kabelstæsjet vi fikk lytte til musikk via), kan det opplyses om at anlegget var kablet opp med Siltech Three Crowns signal-, og høyttalerkabler. Værdspremier forståss :cool:
    Vistnok er de så dyre disse blå anaconda slangene (høyttalerkablene) og de ennå sjeldnere blå mamba (signalkablene), at godsakene fremstilles et sted i det hinsidige av utvalgte individer fra Trisolaris (ref. Cixin Liu). Støygulvet var målt til -164 db, så "absolutt intet forstørr dessa kabler". Om vi skulle komme i skade for å spørre om prisen, så fikk vi ikke lov til det. Jørgen håpet å få råd til ett sett signalkabler i løpet av neste år (jeg lurer på hvor mange ganger han sa det i løpet av helgen?). Nuvel, fra teatralske fakter og krokodille tårer til oppsettet som besto av 2 stk TAD pre (monokoblet, og slavet mot en pre), TADs vidundelige 300 w/8ohm monoblokker, TAD CD/SACD, Isotek strømrens og TAD Refernce One mk.II. En artig detalj er at den svindyre elektonikken (minus monoblokkene som har en integrert plattform) sto i et helt vanlig Solid Tech Solo 5 rack :rolleyes:

    DSC_0548.jpg


    DSC_0607.jpg


    Det ble ikke spelt musikk via streamer, men sølvskivor.
    Det er en makt i dette anlegget som var koblet opp med separte kanaler fra inngang til utgang som tilhører de få. Det er oppløst, homogent, lynhurtig, dynamisk ut av ville hælvete og går kjeller dypt. Lydgjengivelsen er på den varme siden, og med TAD monblokkene (300w/8ohm, 600w/4ohm, 1200w/2ohm osv.) slipper det ALDRI opp for pulver. Det kan låte sart, intimt med rom informasjon i bøtter og spann, røft og groovie så det riktig gynger i svingene, stramt som en nyinjisert botox rumpe, brøle vannvittig, samt kommunisere med elefanter infrasoinisk. Så om du har 2,5 mill liggende å slenge, er anlegget ditt, riktignok uten strøm-, signal-, og høyttalerkabler.
     
    Sist redigert:

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.851
    Sted
    London
    Inne på rommet med Naim elektronikk og høyttalere holdt en hyggelig kar på med demo av Chord høyttaler kabler. Det var en meget interessant halvtime hvor det ble snakket fornuftig om skjerming og størrelse på ledere. "Top of the line" høyttalerkablene kostet ikke mer enn 18 900 SKr for 2x2,5 meter :cool:
    Utrolig nok ble musikk gjengitt ganske overbevisende med tydelig mer oppløsning, varme og mikrodetaljering (fra flatt lydbilde til 3D). Etter tiltrengt foredrag om voodoo lisser, var det herren fra Naim sin tur til å prate seg varm om deres sortiment av streamere med påfølgende lydspor, og ekstra avspilling for å ta høyde for innbildningsfaktoren (psykoakustikse fenomener). Igjen en overbevisende demo med en klar kvalitetsstigning i gjengivelse av musikk (16bit/44,1khz hele veien) i det vi hoppet langt over på den gale siden av 100 frognertiere.

    Vis vedlegget 509368

    Vis vedlegget 509369
    Synes det er interessant at Naim ikke er demonstrert med Focal, men med Neat...
    Focal er vel fremdeles eier av Naim....?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Ad den smågale, dog fornøyelige svenske herremannen Jørgen som demonstrerte TAD sine eksklusive produkter for oss (jeg tror faktisk det var hans eget anlegg, minus kabelstæsjet vi fikk lytte til musikk via), kan det opplyses om at anlegget var kablet opp med Siltech Three Crowns signal-, og høyttalerkabler. Værdspremier forståss :cool:
    Vistnok er de så dyre disse blå anaconda slangene (høyttalerkablene) og de ennå sjeldnere blå mamba (signalkablene), at godsakene fremstilles et sted i det hinsidige av utvalgte individer fra Trisolaris (ref. Cixin Liu). Støygulvet var målt til -164 db, så "absolutt intet forstørr dessa kabler".
    Jeg tenker litt motsatt, skulle vært interessant og hørt dette superanlegget med et sett kabler de fleste har, hørt om det falt fullstendig igjennom eller at det også kan brukes på normale kabler hvor man kan kjøpe en bil i tillegg for pengene de dyreste kablene skulle kostet.
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Sånn tenkte jeg også, var kabelskeptiker, helt til jeg hørte i eget oppsett hvor mye gode signal- og høyttalerkabler betyr. Men det var først etter at jeg hadde et oppsett som var oppløst og transparent nok.

    Har mange eksempel, men lånte for noen år siden et sett Kimber Monocle XL høyttalerkabler (som hadde fått positiv omtale i test) og byttet ut mine Transparent Ultra. 5 minutt var nok. Skulle jeg måtte leve med disse kunne jeg liksågodt selge anlegget og kjøpe meg noe i en betydelig lavere prisklasse. All godlyden var borte.

    Var innom arkivet til Fidelity og kjære Knut Vadseth i dag. Leste en sammenligning av Valhalla, Transparent Reference og Jorma Prime kabler fra 2007. Fantastisk godt skrevet. Knut sine skriverier er sårt savnet....

    Ad den smågale, dog fornøyelige svenske herremannen Jørgen som demonstrerte TAD sine eksklusive produkter for oss (jeg tror faktisk det var hans eget anlegg, minus kabelstæsjet vi fikk lytte til musikk via), kan det opplyses om at anlegget var kablet opp med Siltech Three Crowns signal-, og høyttalerkabler. Værdspremier forståss :cool:
    Vistnok er de så dyre disse blå anaconda slangene (høyttalerkablene) og de ennå sjeldnere blå mamba (signalkablene), at godsakene fremstilles et sted i det hinsidige av utvalgte individer fra Trisolaris (ref. Cixin Liu). Støygulvet var målt til -164 db, så "absolutt intet forstørr dessa kabler".
    Jeg tenker litt motsatt, skulle vært interessant og hørt dette superanlegget med et sett kabler de fleste har, hørt om det falt fullstendig igjennom eller at det også kan brukes på normale kabler hvor man kan kjøpe en bil i tillegg for pengene de dyreste kablene skulle kostet.
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Var innom arkivet til Fidelity og kjære Knut Vadseth i dag. Leste en sammenligning av Valhalla, Transparent Reference og Jorma Prime kabler fra 2007. Fantastisk godt skrevet. Knut sine skriverier er sårt savnet....
    [/QUOTE]


    Der er du inne på noe, Knut Vadseth i godt driv kan ingen erstatte.
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Hadde vært spennende å lytte på dette, ja. Har stor sans for MBL men har aldri fått sjans til å høre høyttalerne.
    Må innrømme at jeg faktisk vurderer å sjekke opp en av deres CD-spillere.
    Jo, så gammeldags er jeg faktisk... Streaming er noe jeg bruker i bilen... ;)

    Så ramlet man opp i det igjen. MBL 101E høyttalere, og fransk forsterkeri fra øverste hylle som de fleste nok ikke har hørt om - Apurna Carbon Titanium 300W/8ohm, Technics SL-1000 med DS-w2 optisk pick.up og tilhørende "RIAA". Anlegget var kablet opp med Luna cables fra Canada trur eg? Det ble for det meste spelt musikk via Tidal, og lydgjengivelsen hadde ALT, være seg digitalis eller vinyl! Vidunderlig og forferdelig vanedannende, SNUFS! JEG VIL HA SÅNN ANLEGG :p
     

    Vedlegg

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Ad den smågale, dog fornøyelige svenske herremannen Jørgen som demonstrerte TAD sine eksklusive produkter for oss (jeg tror faktisk det var hans eget anlegg, minus kabelstæsjet vi fikk lytte til musikk via), kan det opplyses om at anlegget var kablet opp med Siltech Three Crowns signal-, og høyttalerkabler. Værdspremier forståss :cool:
    Vistnok er de så dyre disse blå anaconda slangene (høyttalerkablene) og de ennå sjeldnere blå mamba (signalkablene), at godsakene fremstilles et sted i det hinsidige av utvalgte individer fra Trisolaris (ref. Cixin Liu). Støygulvet var målt til -164 db, så "absolutt intet forstørr dessa kabler".
    Jeg tenker litt motsatt, skulle vært interessant og hørt dette superanlegget med et sett kabler de fleste har, hørt om det falt fullstendig igjennom eller at det også kan brukes på normale kabler hvor man kan kjøpe en bil i tillegg for pengene de dyreste kablene skulle kostet.
    Aldeles ikke fremmed for den idèen Music Bear.
    Eksempelvis ville Chords Sarum serie rundt baut vært interessant, PM Audios Black Magic kabler før vi eksempelvis klemte til med det værste av Transparent rund baut :cool: Man MÅ ikke ha Siltech Three Crowns og/eller Nordost Odin 2 for å få dette til å spille. På den annen side er disse produktene så bredbåndet at det nytter ikke med grøftekabler, lakris eller skolisser :rolleyes: da vil du raskt få besøk av Ole Bruuummmmmmmmmmmm....og vennene hans.
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.853
    Antall liker
    13.669
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Vis vedlegget 509378

    Triangle med Emotiva.
    Synes litt synd på den franske representanten for Triangle.
    Det var helt tydelig at disse høyttalerne hadde profittert på å bli presentert med bedre og mer forfinet elektronikk.
    Høyttalerne kostet vel en halv mill, og ble drevet av monoblokker til ca 16 tusen. Hang ikke på grep, dessverre.
    De digre Triangle kreasjonene har man lyttet til musikk via den etterlyste elektronikken Bluesbreaker :rolleyes:
    Og ja, de vet både å tilkjennegi sine kvaliteter, og bet godt fra seg på en absolutt spiselig måte.
    Her et nærbilde av baksiden.

    DSC_0587.jpg


    Hun krympet seg nok damen når Emotiva midfien haltet avgårde.
    Da var det langt morsommere inne hos hjemmekino gutta til venstre for Emotiva/Triangle oppsettet.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.603
    Antall liker
    58.097
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^^
    Det er tydelig at vi IKKE er uenige om det meste power!;):cool:

    Som sagt, synes jeg synd på Triangle-damen.

    IMG_20180915_113625.jpg


    Emotiva er nok heller ikke dårlig,prisen tatt i betraktning, men dette kom feil ut.
    Emotiva hadde vært tjent med å matches med høyttalere i mer passende, lavere prisklasse.

    Forøvrig ble det brukt en DAC fra Ifi med rør (valgfritt om man bruker rørene).
    Den er prisvinnende og virket interessant. Anlegget klatret et par hakk, da den ble koblet inn.
    Koster i underkant av 30 tusen.

    Pro-iDSD-fi-768x337.jpg
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    ^^
    Det er tydelig at vi IKKE er uenige om det meste power!;):cool:

    Som sagt, synes jeg synd på Triangle-damen.

    Vis vedlegget 509749

    Emotiva er nok heller ikke dårlig,prisen tatt i betraktning, men dette kom feil ut.
    Emotiva hadde vært tjent med å matches med høyttalere i mer passende, lavere prisklasse.

    Forøvrig ble det brukt en DAC fra Ifi med rør (valgfritt om man bruker rørene).
    Den er prisvinnende og virket interessant. Anlegget klatret et par hakk, da den ble koblet inn.
    Koster i underkant av 30 tusen.

    Vis vedlegget 509750
    Er drømmen min de triangle høyttalerene der...
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.305
    Antall liker
    8.340
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Blir senterkanal det da Peter:=) Må jo stå innenfor den høye delen av taket ditt.
    Men satan så kul ht.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir senterkanal det da Peter:=) Må jo stå innenfor den høye delen av taket ditt.
    Men satan så kul ht.
    Kan spille andre veien. Men man skal jo etterhvert få ny plass å bo. Regner med full takhøyde da. Men det blir nok med drømmen. Stativ utgaven Duetto, er vel kanskje mer realistisk.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Avslutningsvis etter å ha nær sagt blitt sanseløst forført av TAD anlegget til Jørgen, inntok jeg 2 etg på Hotell Opera.
    Jaggu ble man rasket over inne på et lite unnselig rom atter en gang. Her sto det en Vitus integrert i et Solidsteel rack sammen med en streamer/dac kombo fra Alluxity tror jeg, en for meg ukjent kvern Amari LP-85 og et sett Audio Solutions 3 veis talere.

    DSC_0564.jpg


    DSC_0563.jpg


    DSC_0562.jpg


    Det spilte veldig åpent, crispt og detaljert. Nok et "Giant killer" oppsett?
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Her er et par nærbilder av de vellydene franske kreasjoner. Så harry at de nesten ble vakre. For en som er glad i vinter så likte jeg godt snøkrystall i frontglasset.
    16092018-L1008240.jpg
    16092018-L1008241.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    ...en liten bildekavalkade mot slutten

    DSC_0578.jpg

    Estetisk nytelse. En slik kan hende blir koblet opp mot flatskjerm og Klipch Forte 2 en bråvakker dag :rolleyes:

    DSC_0452.jpg

    Transparent lydgjengivelse fra ML ESL-13A, men akk han hadde det ikke lett utsilleren i messas største sal :p

    DSC_0460.jpg

    Voodoo?

    DSC_0591.jpg

    Bølgende finèr til akustiske tiltak
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Helt til slutt så var det Burmester stæsj. Musikk server/senter/pre delen til toppmodellen/DACen er nok ett efterlengtet columbiegg for noen. Fyren som kjørte demo på denne boksen var godt over gjennomsnittet orientert i musikkens verden, og spelte ting for oss som nok kun et fåtall hadde lagt hørluren til tidligere i livet. Hans blues, hip hop, rock og klassiks musikk eksempler var tiff toff, alt fulgt av muntre anekdoter omkring musikk eksemplene og levd liv. Storveis underholdning for min del. Lydgjengivelen på de nye Burmester høyttalerne låt dog under pari for min del. Sonort og inneklemt, noe som kom spesielt godt frem under avspilling av Metallica live in MSG, New York med "Enter Sandmann". Tamme greier. Likeledes ved avspilling av Rammsteins låt "Los" fra deres Reise Reise album, en jeg låt kjenner særdeles godt i min aldrende kropp, manglet nerven og groovet som suger deg inn i Rammsteins univers. Synd for den platespiller riggen oste av luksus og kvaliet. Noen bilder.

    DSC_0551.jpg


    DSC_0553.jpg


    DSC_0566.jpg


    Da trur je Bluesbreaker og je har dekki det mæste ta messa.
    Takk for oppmerksomheten :cool:
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    %&¤#"!)/& satans HFS server :mad:
    Prøv nå motoren ;)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    Jeg har registrert at Prolyd har blitt importør av Artnovion. Har sett dem på Stockholm messa de to siste årene, og dette tror jeg er gode ting. :rolleyes:
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    Ringsaksokning med Kuzma.;)
    Oiiii. Heldigvis var bildet tatt bakfra... MEN også likevel lett for meg å se at "Ku(z)sma'n" til undertegnede har økt jevnt og trutt ettersom pandemien har forløpt🙄, Atså her kreves strengere tiltak for egen helse, enn de regjeringen legger opp til ift begrensning av Covid i hvert fall (les: mindre mat, mere trim🥴) Takk for påminnelsen🥴
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.361
    Antall liker
    102.263
    Torget vurderinger
    23
    Hvorfor ikke...
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.361
    Antall liker
    102.263
    Torget vurderinger
    23
    Joda, lystige nok... frem til sengetid sånn ved ti-tiden 🤣
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn