Fy f... æ var lur som ...

R_o_a_r

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.09.2006
Antall liker
15
...overlot sammensettinga av anlegget til noen som er profesjonelle! Ja, æ tar ikke æren for annet enn at æ valgte å bruke kunnskapene til noen som har dette med hifi som yrke. Ikke ble det spesielt dyrt heller. Og æ har sikkert spart mæ for mange frustrasjona også. No kan æ lene mæ tilbake og nyte musikken i trygg forvissning om at æ har gjort det riktige. Og det bekreftes hver gang æ sette på en cd. Musikken røre mæ! E det perfekt? Nei, æ har bl.a ikke gjort nåkka med rommet. Og dyrere komponenta hadde nok gjort lyden bedre. Likevel føles det ikke som om det mangle nåkka.

Fant en høyttaler som æ likte og fant ut at designeren var av den svært hjelpsomme typen. Da var det gjort. Anbefales for alle som vil ta snarveien. ;D

Roar

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Sv: Fy f... æ var lur som ...

Hyggelig at du er så fornøyd, og du har et stort poeng. Det er mye penger og ikke minst talløse frustrasjoner å spare ved å konsultere noen som har vært rundt kvartalet noen ganger.. Men nå er vi jo spente på hva du endte opp med, da... ;)

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.923
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7

Spennende det der ja :)
Hva var det du fikk "satt sammen"?

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.258
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12

Kan jeg tippe at du har pre og effekt i samme merke/serie, og cd i samme merke eller en som har lik lydsignatur. Det er skjelden kolisjons kurs om man gjør det slik ;D

R_o_a_r

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.09.2006
Antall liker
15

Ingenting fra samme produsent: integrert rørforsterker, cd-spiller og monitorer

R_o_a_r

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.09.2006
Antall liker
15

Pris: Ca 100 000,-

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen

Du er av den hemmelighetsfulle typen, ja.... ;)

R_o_a_r

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.09.2006
Antall liker
15

Høytt: Merlin tsm-mme,
Cd: Audio Aero Prima,
Forsterker: Ars-Sonum Filarmonia,
Kabler: Cardas Golden Reference,
Stativ: Target R4,
Walker Valid Points.

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen

MEGET smakfullt! Nå forstår jeg ENDA bedre hva du argumenterer for. De som gjorde denne jobben visste så definitivt hva de gjorde. Gratulerer! ;)

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.923
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7

En skikkelig "pakke" det der ja.
Du kan nok helt sikkert lene deg tilbake og nyte musikken. :)

R_o_a_r

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.09.2006
Antall liker
15

impulse skrev:
MEGET smakfullt! Nå forstår jeg ENDA bedre hva du argumenterer for. De som gjorde denne jobben visste så definitivt hva de gjorde. Gratulerer! ;)
Takk takk! Vet ikke hvor subben er, finner den ikke, men han MÅ være her et sted ;)

R_o_a_r

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.09.2006
Antall liker
15

Merlin bruker Ars-Sonum Filarmonia SE forsterkeren på messa til Sterephile nå i helga. http://www.ars-sonum.com/ Måtte vente 11 måneder på den fra bestilling til levering. Håndlages i Spania av en lege som gjør det på fritida.

U

utgatt60135

Gjest

Gratulrerer med flotte produkter :). Æ har ikke hørt dem så kom med lytteinntrykk etterhvert...

Hvem selger Merlin i Norge?

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128

Nice!
Ja, annlegg består av en "kombinasjon".
Jeg har aldri skjønt dette med å finne den rette "komponenten" jeg altså.
Jeg tenker selv utelukkende systematisk (dvs kilde+signal+amp+høyttaler+kabler) når jeg skal prøve
å tenke match.
Jeg føler jeg er NØDT til å vite hele greia + rom + plassering av høyttaler OG lytter om jeg skal synse jeg esse.

Det var en Særdeles flott kombo det der ja! Duverden!!
Den ampen er jo ferdig tweak og vøtt. Ikke mer å gjøre der!
Det er jo Bobby Palkovic og Rich Brkich som har pønsket ut denne komboen da vøtt.

mvh

B

bendis

Gjest

fint oppsett... men hva får egentlig folk til å bruke 100.000 på stereo uten noen fysisk bass?
hilsen gledesdreperen ;D

R_o_a_r

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.09.2006
Antall liker
15

bendis skrev:
fint oppsett... men hva får egentlig folk til å bruke 100.000 på stereo uten noen fysisk bass?
hilsen gledesdreperen ;D
:) Du er herved invitert til en lytt 8) Trur du hadde blitt overrasket. Selvsagt ikke jordskjelv bass, men den bassen som finnes er det kvalitet over. Dessuten kan det fort bli for mye av det gode.

K

kathrine

Gjest

Greetings skrev:
bendis skrev:
hilsen gledesdreperen ;D
:) Du er herved invitert til en lytt 8) Trur du hadde blitt overrasket. Selvsagt ikke jordskjelv bass, men den bassen som finnes er det kvalitet over. Dessuten kan det fort bli for mye av det gode.
Hei!
Ikke hør på "bendis" ::);D!, kos deg med musikken ;)!
Vh
S

MerlinTheMagitian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.09.2006
Antall liker
2

Gratulerer! Nok en kar som har tråkket inn i den fantastiske verden som Merlin står for! Skulle likt og hørt det oppsettet . Har hørt mye fint om både forsterker og cd spiller. Høytalerne vet jeg er knallbra! Igjen gratulerer så mye! Nå er det bare og spille musikk!

O

om.s

Gjest

bendis skrev:
hilsen gledesdreperen ;D
Kvalitet fremfor kvantitet kanskje!? ;) :)...

mvh

Topp Bunn