Cundis skrev:
Det er nettopp hva jeg gjorde; prøvde å bytte tilbake til Funk, men da var den samme signaturen tilbake. Med filtmatta på plass, så kom "lufta" tilbake, og signaturen i øvre mellomtone forsvant..
Hei, dette var interessant.
Jeg testet såvidt Achromaten igår kveld, og er slett ikke sikker på at den blir. Nå er riktignok Pink'en en spiller hvor innerchassiset er opplagret i fjærer, og ved å legge på Acromaten måtte jeg (i tillegg til å skru opp armen 5 mm) justere opphenget av innerchassiset. Skal dermed ikke garantere at alt er like optimalt justert som før........
Men, følgende ble raskt registrert:
Bedre dynamikk, mest merkbart på mer hurtighet i bassen. Noe mørkere/fyldigere lyd, kvinnestemmer låter f.eks noe dypere og mer behagelig. Opplever mer nyanser i stemmer og instrumenter. På et par kutt kunne mannsstemmer virke LITT mer innelukka, men siden dette faktisk bare ble registrert på deler av kuttene kan det også ha med innspillingene å gjøre (men kan ikke huske å ha lagt merke til det før).
Og; mistet kanskje litt luft i toppen. Vet ikke om det er realiteten, eller om det skyldes at fokuset har flyttet seg litt nedover mot mellomtonen.
Uttalelsene er basert på bare en times lytting, og må vurderes deretter........
Tester videre etterhvert
Mvh