I følge mine notater så bestilte du FØR 22. mars i år. Skal si du er tålmodig.Vidar P skrev:Maxwell har agenturet, men jeg har bestilt en forlengst og den er ikke ankommet ennå, så tror de har litt leveringsproblemer?
Mvh Vidar P
Hehe, fører du logg også? Møtes vi på messa i morgen kanskje forresten?toriamos skrev:I følge mine notater så bestilte du FØR 22. mars i år. Skal si du er tålmodig.Vidar P skrev:Maxwell har agenturet, men jeg har bestilt en forlengst og den er ikke ankommet ennå, så tror de har litt leveringsproblemer?
Mvh Vidar P
Mnei, desverre - jobber. I mangel av tiltro til Maxwells leveringsrutiner så sendte jeg nettopp inn bestillingen til Elusive Disc - så får vi se hvem som blir først.Vidar P skrev:Hehe, fører du logg også? Møtes vi på messa i morgen kanskje forresten?toriamos skrev:I følge mine notater så bestilte du FØR 22. mars i år. Skal si du er tålmodig.Vidar P skrev:Maxwell har agenturet, men jeg har bestilt en forlengst og den er ikke ankommet ennå, så tror de har litt leveringsproblemer?
Mvh Vidar P
Mvh Vidar P
Jeg opplever nok bedre innsikt i lydbildet ved orkestermusikk enn ved Ringmat. Aner at Ringmat er en liten rockematte mens Achromat gir en bedre subtilitet (mer vissvass) - den (Achromat) lar toner klinge mer ut - noe som gjøre det lettere å følge de enkelte instrumenter. Hvert instrument i et orkester får en bedre dypde og instrumentene blir mer tredimensjonalt tegnet.Vidar P skrev:Spennende toriamos! Synes du at Funk gir bedre eller uendret innsikt i f.eks et orkesterlydbilde? Er det lettere å følge melodilinjer og/eller rytmer i instrumenter med den ene eller andre matta? Mao, er det noen form for kvalitativt skift i tillegg til en kosmetisk endring?
Har jo forsåvidt etterhvert lært meg at det sjelden er noe som heter "free breakfast", og at man stort sett får hva man betaler for; men noen få ganger ramler det jo faktisk tiltak, tweaks eller produkter over en som virkelig utgjør et kvalitativt hopp uten at det koster mye.
Mvh Vidar P
Tja tjo, var ikke uten dynamikk med Ringmat heller. Men med Achromat blir det gildere.Continuo skrev:Du har rett og slett fått mer dynamikk i musikken?
Synes den FFA matten minner meg om Clearaudio (som jeg desverre ikke har lenger) både utseende messig og slik du beskriver lyden.![]()
Du beskriver lyd på en billedliggjort måte som er lett å kjenne seg igjen i, veldig bra!! Dette med å kunne følge melodilinjer og rytmer, og høre instrumentenes naturlige klang slik du beskriver, er veldig viktig for min lytteopplevelse; og hvorvidt det er mer eller mindre bass, trøkk, dynamikk, tomrom, "hul igenom", sort bakgrunn, lys, mørk osv betyr null og niks for meg allikevel. Du snakker om de vesentlige ting i musikkgjengivelsen, ikke bare meningsløse variabler. Kanskje skulle du ha vært skribenttoriamos skrev:Jeg opplever nok bedre innsikt i lydbildet ved orkestermusikk enn ved Ringmat. Aner at Ringmat er en liten rockematte mens Achromat gir en bedre subtilitet (mer vissvass) - den (Achromat) lar toner klinge mer ut - noe som gjøre det lettere å følge de enkelte instrumenter. Hvert instrument i et orkester får en bedre dypde og instrumentene blir mer tredimensjonalt tegnet.Vidar P skrev:Spennende toriamos! Synes du at Funk gir bedre eller uendret innsikt i f.eks et orkesterlydbilde? Er det lettere å følge melodilinjer og/eller rytmer i instrumenter med den ene eller andre matta? Mao, er det noen form for kvalitativt skift i tillegg til en kosmetisk endring?
Har jo forsåvidt etterhvert lært meg at det sjelden er noe som heter "free breakfast", og at man stort sett får hva man betaler for; men noen få ganger ramler det jo faktisk tiltak, tweaks eller produkter over en som virkelig utgjør et kvalitativt hopp uten at det koster mye.
Mvh Vidar P
Når det gjelder bass og andre enkeltparametre så opplever jeg at Ringmat viser en blyantsterk mens Achromat gir linjer med mer kraft og potens. Opplever ikke at bassen blir hverken strammere eller dypere men den blir mer kroppslig likevel på en måte.
Om disse to mattene hadde vært viner, ville jeg sagt at Ringmat er noe ung. Den sprudler men er kanskje litt villstyrrig? Achromat er moden, den har roen og pondusen og trenger ikke overdrive for å vise at den duger.
Jeg liker Ringmat. Jeg liker Achromat bedre. Filtmatta skal jeg lage julepynt av.
.... Satt oppe til kuene kom hjem i håp om å få en telefon fra Vadseth, hadde håpet på et saftig tilbud, men mannen har muligens ikke øyne for talenter. Nok om det!Vidar P skrev:Du beskriver lyd på en billedliggjort måte som er lett å kjenne seg igjen i, veldig bra!! Dette med å kunne følge melodilinjer og rytmer, og høre instrumentenes naturlige klang slik du beskriver, er veldig viktig for min lytteopplevelse; og hvorvidt det er mer eller mindre bass, trøkk, dynamikk, tomrom, "hul igenom", sort bakgrunn, lys, mørk osv betyr null og niks for meg allikevel. Du snakker om de vesentlige ting i musikkgjengivelsen, ikke bare meningsløse variabler. Kanskje skulle du ha vært skribenttoriamos skrev:Jeg opplever nok bedre innsikt i lydbildet ved orkestermusikk enn ved Ringmat. Aner at Ringmat er en liten rockematte mens Achromat gir en bedre subtilitet (mer vissvass) - den (Achromat) lar toner klinge mer ut - noe som gjøre det lettere å følge de enkelte instrumenter. Hvert instrument i et orkester får en bedre dypde og instrumentene blir mer tredimensjonalt tegnet.Vidar P skrev:Spennende toriamos! Synes du at Funk gir bedre eller uendret innsikt i f.eks et orkesterlydbilde? Er det lettere å følge melodilinjer og/eller rytmer i instrumenter med den ene eller andre matta? Mao, er det noen form for kvalitativt skift i tillegg til en kosmetisk endring?
Mvh Vidar P
Når det gjelder bass og andre enkeltparametre så opplever jeg at Ringmat viser en blyantsterk mens Achromat gir linjer med mer kraft og potens. Opplever ikke at bassen blir hverken strammere eller dypere men den blir mer kroppslig likevel på en måte.
Om disse to mattene hadde vært viner, ville jeg sagt at Ringmat er noe ung. Den sprudler men er kanskje litt villstyrrig? Achromat er moden, den har roen og pondusen og trenger ikke overdrive for å vise at den duger.
Jeg liker Ringmat. Jeg liker Achromat bedre. Filtmatta skal jeg lage julepynt av.
Jeg er enig med deg i beskrivelsen av Ringmat; den er veldig god og livlig, men jeg føler til tider at den kan gjøre noe musikk litt i overkant frempå, og at det noen ganger kan bli en liten ubalanse mellom høye og lave nivåer innad i f.eks et orkester.
Filtmatta er mer "balansert" der, og hvis Acromat også er det, og gir bedre innsikt men opprettholder den gode dynamikken og det rytmiske drivet fra Ringmat, så gleder jeg meg allerede
Mvh Vidar P
Nope, men 3mm er visstnok for Rega-folk som ikke har så lett justerbar VTA.Cundis skrev:Skal bestille fra www.elusivedisc.com nå, noen som veit hva den lydmessige forskjellen er mellom 3 og 5 mm?
Dette er min opplevelse også.Du beskriver lyd på en billedliggjort måte som er lett å kjenne seg igjen i, veldig bra!!