Funk Firm Achromat Universal Record Mat på LP12?

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
470
Torget vurderinger
4
Sv: Funk Firm Achromat Universal Record Mat på LP12?

Vidar P skrev:
For andre, som kanskje er mer opptatt av frekvensrespons, makrodynamikk etc enn meg, så vil jeg anta at de er nesten like godt tjent med Lingo 1.

Mvh Vidar P
Hmmmmmmmmm? Jeg har hatt Lingo 1 og er fast bestemt på at den sender støy tilbake i nettet som roter til lyden. Lyden blir gråere og mer grovkornet. Trodde dette var bedre på Lingo 2....

FZ

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2

FZ skrev:
Vidar P skrev:
For andre, som kanskje er mer opptatt av frekvensrespons, makrodynamikk etc enn meg, så vil jeg anta at de er nesten like godt tjent med Lingo 1.

Mvh Vidar P
Hmmmmmmmmm? Jeg har hatt Lingo 1 og er fast bestemt på at den sender støy tilbake i nettet som roter til lyden. Lyden blir gråere og mer grovkornet. Trodde dette var bedre på Lingo 2....

FZ
Det er jeg enig i; Lingo 1 i hirez systemer låter noe gråere og mer grovkornet (som jeg egentlig mente å si i innlegget mitt også) enn Lingo 2; men man skal ha et rimelig innsiktsfullts (Naim-)system for å merke seg det synes jeg.
Makrodynamikk og frekvensrespons er neppe særlig forskjellig mellom Lingo 1 og Lingo 2; evt potensielle kjøpere vil antakelig være dypere inn i musikkbildet enn som så :)

Mvh Vidar P

B

break_out

Gjest

FZ skrev:
Vidar P skrev:

Mvh Vidar P

FZ
Jeg har også hørt rykter om dette og har tatt mine forholdsregler med å ha Lingoen på en annen kurs. Jeg har en dedikert 16 Amp kurs for herligheten min og den harmonien skal ikke ødelegges.

Hørte med Kontrapunkt da jeg kjøpte Lingoen om hva de mente om saken, og svaret jeg fikk var at den ikke sendte forstyrrelser på nettet. Men for å være på den sikre siden så har jeg nå gjort det slik… Vil ikke måtte miste nattesøvn over slike bagateller.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
470
Torget vurderinger
4

break_out skrev:
Jeg har også hørt rykter om dette og har tatt mine forholdsregler med å ha Lingoen på en annen kurs. Jeg har en dedikert 16 Amp kurs for herligheten min og den harmonien skal ikke ødelegges.
Hvis du leter litt på naim-forum finner du at flere har moddet Lingo 1. Cluet er vistnok bypass av nettfilteret.

FZ

B

break_out

Gjest

FZ skrev:
break_out skrev:
Hvis du leter litt på naim-forum finner du at flere har moddet Lingo 1. Cluet er vistnok bypass av nettfilteret.

FZ
Takker for hintet, litt DIY skader aldri :)

B

break_out

Gjest
olaps skrev:
Fremdeles ingen som har noen erfaringer å dele ang FF Achromat?
http://www.thefunkfirm.co.uk/achro.htm

Mvh
Nå har jeg brukt denne matten i et par mnd. og ja den er en oppgradering på min LP12 i forhold til filten. Men jeg klarer ikke helt å sette ord på det... Teorien med at den skal obserbere energien fra antastingen ;) av platen er vell forklaringen.. kanskje.

Uansett en verdig utfordrer i mine ører til ringmat og litt til. Gjør noe av den samme saken men bedre. Og et absolutt pluss er at den IKKE henger seg fast til vinylen :).

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.428
Torget vurderinger
10
Vurderer kjøp av denne matten og lurer derfor på om også andre kan bidra med erfaringer, f.eks om matten trekker til seg støv og må rengjøres ofte. Bruker nå ei litt tykk antistatisk filtmatte som jeg synes fungerer bra på LP12. Er derfor litt skeptisk til å gå over til ei matte med hard overflate, særlig hvis den trekker støv. Med filt er det liksom enklere, der "forsvinner" støvet inn i fibrene.

mvh.
Ketil

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
167
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
K.H. skrev:
Vurderer kjøp av denne matten og lurer derfor på om også andre kan bidra med erfaringer, f.eks om matten trekker til seg støv og må rengjøres ofte. Bruker nå ei litt tykk antistatisk filtmatte som jeg synes fungerer bra på LP12. Er derfor litt skeptisk til å gå over til ei matte med hard overflate, særlig hvis den trekker støv. Med filt er det liksom enklere, der "forsvinner" støvet inn i fibrene.

mvh.
Ketil
Dette er vel å snu problemstillinga på hodet? Achromat er vel like lett å holde rein som en "vanlig" tallerken i hardt materiale, mens filt ikke er det........??
Mvh
:)

Topp Bunn