Musikk og Hi-Fi Frustrert!

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Ikke verdens verste frustrasjon, kanskje, men:

Går det ikke an å skru på radioen uten å få den kjedelige duetten med Madrugada og Ane Brun? Den begynner seriøst å gå meg på nervene!

Uæææh! :p

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Svaret på dette må vel bli, nei ;).

Løsningen på dette problemet, som med mye annet, må jo bli å sette seg ned og vente til det går over. Funker bra på jobben :).

L

Ludo

Gjest
Jotakk ! Kunne ikke vært mer enig ! I tillegg bør man vel nevne Madonnas nye hit, Venke Knutson og Kurt Nilsen, Idol-Ali og Katie Melua... Har blitt så sinnsykt lei de låtene... Det virker jo helt mot sin hensikt. Ingen vits å kjøpe noe radioen har gjort deg drittlei av... ???

Sånn - nå er humøret bedre ;D

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.836
Torget vurderinger
1
Hvis det er så ille, hvorfor høre på radio i utgangspunktet?

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
26
Torget vurderinger
1
Hvis det er så ille, hvorfor høre på radio i utgangspunktet?
Har kun radio på jobben, så derfor høre jeg! på "mølet",
syntes ikke det er så ille men jævligt iriterende med de låtene som går igjen og igjen, tar med R.Wiliams i samme slængen. Oppfordring--- Lytt mere på P2 ;)

Tom-Erik

christian_

Medlem
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
0
Skulle i hvertfall ønske at de store radiostasjonene hadde flere sanger på a-listene sine.
Ha radioen på en arbeidsdag, og du har hørt endel sanger tre-fire ganger. Minst.

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Antall liker
1
Samme gjelder The Voice, på tv altså. Tror playlisten de har er på 5, eller kanskje 6 sanger.

J

jekri

Gjest
På de kommerse kanalene får man jo høre musikken plateselskapene vil vi skal kjøpe. Det er jo ikke så mange av artistene nevnt her som hadde greid å skape sin egen karriere.

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Samme gjelder The Voice, på tv altså. Tror playlisten de har er på 5, eller kanskje 6 sanger.

Er det virkelig så mange? ser ikke på the voice lengre pga dårlig utvalg. Tar heller de 5-6 andre kanalene jeg har med musikk. 4 forskjellige mtv går bra.

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Ikke verdens verste frustrasjon, kanskje, men:

Går det ikke an å skru på radioen uten å få den kjedelige duetten med Madrugada og Ane Brun? Den begynner seriøst å gå meg på nervene!

Du vet at det eksisterer to radiokanaler som heter P1 og P2 ? De er ansvarlige for det aller meste av kvalitetsradio som lages i dette landet.. ;)

Jan_N.

Medlem
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
0
Helt enig, P4 har brukt opp denne sangen for lenge siden.

Jan

M

MP

Gjest
har sluttet å høre på radio, går de samme sangene om igjen og om igjen hele tiden de 2 siste årene.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
Har man en datamaskin med I-net i nærheten av der man jobber kan man jo finne seg en knakandes god nettradio. Finnes flust av de der ute

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.152
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Du vet at det eksisterer to radiokanaler som heter P1 og P2 ? De er ansvarlige for det aller meste av kvalitetsradio som lages i dette landet.. ;)

Helt enig, P3 er jeg ferdig med. Har også oppdaget at Kanal 24 faktisk har en del bra. P 4 bør skytes!

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Lift Me har vært spilt til sammen 100 ganger på P1,P2,P3 den siste måneden.

Det vil i gjennomsnitt bety ca. 1 gang per døgn per kanal.

Mye?

For en så bra låt?

Nei.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.910
Lift Me har vært spilt til sammen 100 ganger på P1,P2,P3 den siste måneden.

Det vil i gjennomsnitt bety ca. 1 gang per døgn per kanal.

Mye?
Dette kan umulig stemme. Jeg jobber om natten, og hver natt går den på nattønsket. D.v.s. at den da ikke kan spilles resten av døgnet.

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Spilt på nattønsket:
25.,24.,23.,22.,19.,14.,12.,11.,10.,8.,7.,5.,4.,3. Januar.

Zatz

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Ikke verdens verste frustrasjon,  kanskje, men:

Går det ikke an å skru på radioen uten å få den kjedelige duetten med Madrugada og Ane Brun?  Den begynner seriøst å gå meg på nervene!

Jeg er frustret over alle som klager på at
"verden" ikke er som dem vil ha den..... for mye fotball, for mye musikk, for mye reality, for mye sport, for kaldt, for....bla bla bla....

Gjør noe med det..... ikke stå der å se dum ut!!!!
Skaff deg en mp3 spiller eller bytt kanal, finn på noe annet å gjøre....hehe.... :p

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
26
Torget vurderinger
1
Du passar vel endeleg på at arbeidsgjevar betalar TONO-avgift, slik at artistane får betalt for dette?
Hugs radiolytting er tjuveri (utanfor heimen. Kanskje der også, dersom TONO finn ut at dei tener for lite)
Abeidsgiveren er en av de større bedrifter innen transport, på vestlandet, går ut i fra at de holder seg på rette side av loven, men man kan jo aldrig vite, ikke mit problem uansett ;)

Tom-Erik

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hører mye på P3, (fordi de tross alt har den musikken som jeg liker best) men er enig i at endel A-listemusikk blir spilt for mye. Røyksopp f.eks har jeg fått helt i halsen.
Men samtidig har jeg fått høre mye bra musikk, man blir oppmerksom på mange nye, og/eller gode artister, spesielt nå etter jul synes jeg det har bedret seg...

Superfamily (It's a lie), Maria Mena (Just hold me), Kent ( Dom som forsvann), Marit Larsen, Marte Wulff for å nevne noen jeg ikke har gått lei ennå..
Men gi P3 noen uker til så ordner vel det seg... ;)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Røyksopp i halsen? Da ville jeg straks sluttet å røyke...

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Det som irriterer meg mest for tiden er den Kurt-låta som høres ut som plagiat av en A-ha-låt fra Minor Earth, Major Sky - OG den nye A-ha-låte som høres ut som den forsøker å kopiere Kurt.

I alle fall om man skal tro Morten Harkets vokaluttrykk.

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
10

Går det ikke an å skru på radioen uten å få den kjedelige duetten med Madrugada og Ane Brun?  Den begynner seriøst å gå meg på nervene!

Jeg vet godt at det går an å slå AV radioen når det dukker opp musikk man ikke liker......
Hva er egentlig problemet................ !!

8)

erio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2004
Antall liker
0
Har faktisk hørt at platesalget går ned på "super-hitter" som går 24/7 (virker sånn) tror alle hadde tjent på et mer variert radiotilbud? Trådstarter: Er det ikke dette du etterlyser?

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Jeg vet godt at det går an å slå AV radioen når det dukker opp musikk man ikke liker......
Hva er egentlig problemet................  !!

8)
Problemet er når man kun har radio tilgjengelig og vil høre musikk. Da fortrinnsvis musikk man ikke er gått til de grader lei av. Den Madrugada/Ane Brun-låta er jo omtrent på alle kanaler 50% av tiden! Ihvertfall føles det slik.
Arghh!!!

Og nå begynner jeg å bli frustrert over dem som sier "du kan jo bare skru av" også. Samme kommentaren kommer når man påstår det er fotball i alle TV-kanaler samtidig også. Dobbeltarghh!

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Har faktisk hørt at platesalget går ned på "super-hitter" som går 24/7 (virker sånn) tror alle hadde tjent på et mer variert radiotilbud? Trådstarter: Er det ikke dette du etterlyser?
Jo, jeg etterlyser mer variasjon, mindre hit-spilling.

Kontinuerlig hit-onanering gjør at man blir lei, og i NRK-sammenheng burde det være forbudt, siden spilling av en låt faktisk er reklame for artisten. ;)

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Problemet med "Lift me" er vel at den er en låt som etter ti gjennomlyttinger ikke er så bra likevel.

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Antall liker
1

Nettop når jeg klikket inn på denne tråden, begynte de å spille nevnte låt på P1. Oppskrytt låt......... ;D

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.910
Frustrasjon over reklame på TV2.

Har ikke sett en film på TV2 på et par-tre år nå, inntil i går kveld da jeg så "Den grønne mil". Filmen gikk over maaange timer med 6 reklamepauser. :(

For dem som husker tilbake til 1992 da TV2 fikk konsesjon til å drive allmenkringkaster var politikerne omtrent samstemte over at reklame kun skulle tillates mellom programmene. Vi skulle for alt i verden IKKE ha amerikanske tilstander.
Nå er vi omtrent der.

Forstår det sånn at det er etter press fra TV2-gruppen at kulturdepartementet har bøyet av med argumentasjon om at kanalene som sender fra england og dermed omgår de norske reklamereglene "stjeler" reklamekroner fra TV2, derfor får Tv2 nå lov til masse reklame i programmene. Vi er altså "tvunget" til å ha noe vi ikke ønsker.

Det neste vi som samfunn er nødt til å akseptere selv om vi ikke ønsker det, er reklame for øl og vin. Det er kun et tidsspørsmål. Nå er ikke reklamen i seg selv så skadelig, og ikke tror jeg det samlede alkoholkonsum vil gå merkbart opp. Det som er problematisk er at det mangfoldet av øl vi i dag har i butikkene vil bli mindre når Carlsberg og Orkla står klar til å bruke svære pengesummer på å annonsere sine kjedelige standardprodukter. Mer enfold.

G

Gjestemedlem

Gjest
Ser ikke problemet. Er det virkelig noen under 70 som ser film på fjernsyn i 2012?

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.910
Ser ikke problemet. Er det virkelig noen under 70 som ser film på fjernsyn i 2012?
Sannsynligvis ikke. Fordi filmopplevelsen er totalt ødelagt på fjernsyn.
Nå hadde jeg bare en rolig lørdagskveld hjemme og filmen appelerte til meg.

Poenget mitt var bare at vi som samfunn (og folkevalgte) på en pussig måte er nødt til å akseptere en utvikling som ikke var/er ønsket.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.402
TV-selskapene er visst litt bekymret for dekodere med opptaksfunksjon. Folk tar opp filmen og "spoler" over reklamen. Nye, finlurige triks for å spre det glade reklamebudskap er visst på vei.
Åjada, Deppe, mange under 70 som ser film på TV.

G

Gjestemedlem

Gjest
Hvis Tv2 var eneste kilden til film ville jeg forstått problemet. Men i da kan man jo se mer eller mindre en hvilken som helst film, når som helst med maksimalt noen minutters venting.

For meg blir det som å syte over at Radio Norge avbryter en låt 5 ganger for å spille reklame... og folk fremdeles velger å høre på i stedet for å spille en plate selv, skifte stasjon, streame det de vil høre på eller ta frem blokkfløyten. Tvinger man se likevel igjennom dette fortjener man rett og slett ikke bedre.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Eh...rekord i frem fra glemselen, før dagens inlegg var siste inlegg for seks og et halvt år siden :) 25.01.2006...

Topp Bunn