FrP: Bygdeorginaler, gnitalus eller analfabeter?

Status
Stengt for ytterligere svar.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg vil gjerne gå attende til debatten her i strengen før ein gjekk inn på islam og pedofili.
Har de lagt merke til kva slags parti som står sterkast i rurale fråflyttingskommunar med innbyggjartal eit stykke under fylkesgjennomsnittet og forgubbingstendens (= alderssamansetning der jenter frå 25 -34 år er sterkt underrepresenterte)?
Då er spørsmålet: Er desse kommunane rurale fråflyttingskommunar FORDI desse partia står så sterkt der (dei har gjort det tradisjonelt, og over tid), eller er desse partia i oppblomstring fordi fråflyttinga og ruraliteten er så påtrengande?

B

Back_Door

Gjest
Jurassic skrev:
Så det bor en liten pedofil i alle muslimer?

Jøder lever farligere og er mer forfulgte enn muslimer?
Er det en vits? Muslimer blir arrestert og torturert uten dom av den vestlige verden.

Vg ble dømt for deler av artikkelen, det er ikke det samme som at artikkelen ikke er korrekt.
Jeg har på flere områder mer godt å si om SV enn FRP. Likevel er det tragisk å se knefallet fra venstresiden i misforstått respekt for andres kultur. Det kan bli vår kulturs bane. Det paradoksale med dette knefall, er det faktum at de verdier som kommer i størst fare, er verdier som spesielt venstresiden har vært med å kjempe frem for oss.
Begrepet rasisme brukes effektivt for å kneble en livsviktig debatt.
Jeg har stemt FRP. Må likevel innrømme at det var med tungt hjerte..

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg prøver faktisk konsekvent å i mest mulig grad støtte den svakeste eller mest uskyldige parten jeg Jurassic. Derfor støtter jeg de muslimske kvinnenes rett til å få lov til å gjøre akkurat det samme som vi andre, også deres menn, tar for gitt, rett og slett å bli behandlet som et likeverdig menneske og slippe å bli undertrykt av en umenneskelig ideologi som ikke ser på dem som mennesker, men eiendom eller varer.
Derfor støtter jeg kriminalisering av horekundene, så de kvinnene som er prostituerte mot sin vilje lettere skal kunne komme seg ut av problemene, og så det ikke skal bli så attraktivt for bakmenn å tjene seg store formuer på andres lidelse. Derfor er jeg skeptisk til abort og det å helt se bort i fra at fosteret også har verdi i seg selv. Derfor er jeg redd for at islam skal få for stor makt over vårt demokrati, som kanskje mange ser på som sterkt, men som faktisk er veldig sårbart. Når man så må velge blant disse sakene finner man ingen parti som er enig om alt dette, derfor velger jeg det jeg nå synes er den viktigste saken og stemmer mest ut ifra dette. Der er det Frp som er nærmest, dessverre kan man kanskje si, men det forundrer meg stort at ikke et parti som SV ser de store lidelsene til de muslimske kvinnene og stiller seg på deres side. Utrolig nok taler de undertrykkernes sak, de ser på alle muslimer som svake, og ser ikke hvor sterke de faktisk er, for de er så flinke til å fremstille seg selv som offer i enhver sammenheng, til å syte og klage, og noen biter på, hver gang. Som i artikkelen du linket til, der de presterer å fremstille seg som de nye jødene, det er så arrogant at det er til å grine av, når man vet i hvor stor grad de faktisk selv er med på å forfølge, krenke og undertrykke jødene. Dette skjer i stor stil i Europa i dag, også i Norge, vi har jo en som er tiltalt for dette i disse dager.

Alle muslimer er selvsagt ikke pedofile, men de beskyttes av islam til å gjennomføre sine overgrep mot barn.

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/article680257.ece

...skrevet av Stanghelle, ikke Storhaug.

“En 112-siders foreløpig rapport ble utarbeidet av forskere ved et universitet i Berlin, men EUMCs ledelse la den til side fordi rapporten pekte på at muslimske innvandere står bak hoveddelen av angrepene på jødisk eiendom og overfall på europeiske jøder. Da ble dette for vanskelig for EUs rasismebekjempere: En minoritet som selv trenger storsamfunnets beskyttelse, organiserer angrep på en annen”

Jødehatet er dessverre ingen vits nei.

J

Jurassic

Gjest
Komponenten skrev:
Alle muslimer er selvsagt ikke pedofile, men de beskyttes av islam til å gjennomføre sine overgrep mot barn.
Hva med den katolske kirke?
Der er jo omtrent kriteriene for å få jobb at en må like smågutter 8)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jurassic skrev:
Komponenten skrev:
Hva med den katolske kirke?
Der er jo omtrent kriteriene for å få jobb at en må like smågutter 8)
Har du noensinne sett meg forsvare det? Selvsagt helt forkastelig, det er da ingen som benekter det. Dessverre prøver de å holde slike tilfeller skjult, men de oppfordrer vel ikke til dem meg bekjent, de finner i alle fall ingen oppfordring fra Jesus om dette, ikke drev han vel med slikt selv heller.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
Jesus bodde hjemme til han var over 30, hadde omgang med røvere og skjøger, og hvis han gjorde noe var det et mirakel!

;D

J

Jurassic

Gjest
Komponenten skrev:
Jeg prøver faktisk konsekvent å i mest mulig grad støtte den svakeste eller mest uskyldige parten jeg Jurassic. Derfor støtter jeg de muslimske kvinnenes rett til å få lov til å gjøre akkurat det samme som vi andre, også deres menn, tar for gitt, rett og slett å bli behandlet som et likeverdig menneske og slippe å bli undertrykt av en umenneskelig ideologi som ikke ser på dem som mennesker, men eiendom eller varer.
Derfor støtter jeg kriminalisering av horekundene, så de kvinnene som er prostituerte mot sin vilje lettere skal kunne komme seg ut av problemene, og så det ikke skal bli så attraktivt for bakmenn å tjene seg store formuer på andres lidelse. Derfor er jeg skeptisk til abort og det å helt se bort i fra at fosteret også har verdi i seg selv. Derfor er jeg redd for at islam skal få for stor makt over vårt demokrati, som kanskje mange ser på som sterkt, men som faktisk er veldig sårbart. Når man så må velge blant disse sakene finner man ingen parti som er enig om alt dette, derfor velger jeg det jeg nå synes er den viktigste saken og stemmer mest ut ifra dette. Der er det Frp som er nærmest, dessverre kan man kanskje si, men det forundrer meg stort at ikke et parti som SV ser de store lidelsene til de muslimske kvinnene og stiller seg på deres side. Utrolig nok taler de undertrykkernes sak, de ser på alle muslimer som svake, og ser ikke hvor sterke de faktisk er, for de er så flinke til å fremstille seg selv som offer i enhver sammenheng, til å syte og klage, og noen biter på, hver gang. Som i artikkelen du linket til, der de presterer å fremstille seg som de nye jødene, det er så arrogant at det er til å grine av, når man vet i hvor stor grad de faktisk selv er med på å forfølge, krenke og undertrykke jødene. Dette skjer i stor stil i Europa i dag, også i Norge, vi har jo en som er tiltalt for dette i disse dager.

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/article680257.ece

...skrevet av Stanghelle, ikke Storhaug.

“En 112-siders foreløpig rapport ble utarbeidet av forskere ved et universitet i Berlin, men EUMCs ledelse la den til side fordi rapporten pekte på at muslimske innvandere står bak hoveddelen av angrepene på jødisk eiendom og overfall på europeiske jøder. Da ble dette for vanskelig for EUs rasismebekjempere: En minoritet som selv trenger storsamfunnets beskyttelse, organiserer angrep på en annen”

Jødehatet er dessverre ingen vits nei.
Tradisjonelt har ikke høyresiden akkurat stått på barrikadene i kvinnesaker.

Du sier du konsekvenst i størst mulig grad ønsker å beskytte den svake part men er samtidig skeptisk til fri abort.
Det virker for meg som om du har samme syn på abort som Børre Knudsen og Ludvik Nessa. Når skal du stå på utsida av sykehuset med en dokke smurt inn med ketchup? 8)

Personlig er jeg motstander av prostitusjon og tanken på å hjelpe de prostituerte er god og jeg har i en annen tråd sagt at jeg støtter et forbud men det vil sannsynligvis bare gjøre hverdagen til hallikene mer lukrativ.

Du er redd for at islam skal få for mye makt i demokratiet vårt men det er vel ikke noen fare for det myldrer jo ikke akkurat av muslimer på valgkorta.

Det store flertall av muslimer skiller seg ikke noe stort fra oss nordmenn så det er nok utbredt med muslimske tøffelhelter også på linje med gjennomsnittsnordmannen?

Venstresiden taler ikke indertrykkernes sak, er en drøy påstand fra deg fordi du ikke er enig i deres vinkling.

Ja det er skikkelig synd på jødene som kontrollerer verdens største samt midtens største militærmakt og gledelig bruker den for å fremme kapitalismen.
Har god forståelse for hvorfor antisemittismen er på fremmarsj, er en konsekvens av egne handlinger men jeg støtter ikke antisemittisme.

Forøvrig tror jeg ikke den gjennomsnittlige muslim er jødehater.

Inni er vi alle like kompo ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jurassic skrev:

Du sier du konsekvenst i størst mulig grad ønsker å beskytte den svake part men er samtidig skeptisk til fri abort.
Det virker for meg som om du har samme syn på abort som Børre Knudsen og Ludvik Nessa. Når skal du stå på utsida av sykehuset med en dokke smurt inn med ketchup? 8)

Personlig er jeg motstander av prostitusjon og tanken på å hjelpe de prostituerte er god og jeg har i en annen tråd sagt at jeg støtter et forbud men det vil sannsynligvis bare gjøre hverdagen til hallikene mer lukrativ.

Du er redd for at islam skal få for mye makt i demokratiet vårt men det er vel ikke noen fare for det myldrer jo ikke akkurat av muslimer på valgkorta.

Det store flertall av muslimer skiller seg ikke noe stort fra oss nordmenn så det er nok utbredt med muslimske tøffelhelter også på linje med gjennomsnittsnordmannen?

Venstresiden taler ikke indertrykkernes sak, er en drøy påstand fra deg fordi du ikke er enig i deres vinkling.

Ja det er skikkelig synd på jødene som kontrollerer verdens største samt midtens største militærmakt og gledelig bruker den for å fremme kapitalismen.
Har god forståelse for hvorfor antisemittismen er på fremmarsj, er en konsekvens av egne handlinger men jeg støtter ikke antisemittisme.

Her var det mye synsing uten rot i virkeligheten. Dette er i stor grad ønsketenking og fri fantasi, langt i fra realitetene dessverre.
Hvor har du det fra at jeg vil stille meg opp ved siden av Børre Knudsen og co, har du lest hva jeg har skrevet om dette, eller antar du bare at alle som ikke synes dagens syn på abort er det eneste rette er ekstremister?
Du antar at muslimske menn er tøffelhelter på hjemmebane, på grensen til å være litt morsomt, den skal du i alle fall ha. Har det ikke slått deg i hvor stor grad det nesten alltid er muslimske menn som taler muslimenes sak, og når en kvinne en sjelden gang slipper til så er det en i hijab som støtter det synet de muslimske mennene har på saken?
Tradisjonelt har ikke høyresiden stått på barrikadene i kvinnesaken nei, men tidene forandrer seg og venstresiden har mistet grepet, eller overblikket, eller futten. Meg bekjent var Hege Storhaug ganske langt til venstre, men har måttet innse at der et toget gått, og de kom seg ikke med, de står igjen på perrongen og luer på hva som gikk galt.

Om du hadde fulgt litt med på hva som foregår rundt om i Europa ville du sett at islam får mer og mer innflytelse, muslimer trenger ikke engang stå på valglistene når de kan true til taushet og lydighet som vi har sett eksempler på, og de har jo sine trofaste støttespillere på venstresiden som taler deres sak.
Og vi tilgir, og vi bortforklarer, og vi bagatelliserer, og vi forstår si inderlig vel at de må få lov til å fortsette med undertrykkingen sin som de er så vant med stakkar. Hvorfor står ikke erkefeministene på venstresiden opp for de mest undertrykte av alle kvinner, hvorfor er de så utrolig feige der? Hvem sin sak taler de mener du da?

Du skjønner altså at jøder i Norge utsettes for hets og forfølgelse basert på at det finnes stater i verden ledet av jøder som man misliker, det må vel da være grunn god nok til også å hate og forfølge muslimer det da, når man tenker på hvor mye grusomheter som begås av muslimer i mange land?
Du aner tydeligvis lite om det jødehatet man finner i islam, dette kan du f.eks lese mer om i Ayaan Hiri Alis bøker, hun hatet jøder uten en gang noensinne å ha sett eller møtt en, de ble oppfostret til å hate jøder, dette var reint religiøst hat, Muhammed hatet også jøder, det er der det kommer fra.

Spør den gjennomsnittlige muslim om hans syn på jøder da, kanskje vil du bli overrasket. Så kan du spørre han om hans syn på homofile, og om det er greit at du gifter deg med hans søster etterpå.

I utgangspunktet er vi alle like, men påvirkning, erfaringer, indoktrinering og hjernevasking gjør oss til den vi er, og da kan resultatet bli ganske så forskjellig på sikt.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
FrP kommer til å gjøre et brakvalg med over 30% i store deler av landet. Dermed er FrP'eren nokså lik den vanlige mannen i gata.

P

Parelius

Gjest
BBking skrev:
FrP kommer til å gjøre et brakvalg med over 30% i store deler av landet. Dermed er FrP'eren nokså lik den vanlige mannen i gata.
Skremmende!

P

Parelius

Gjest
Slike demagogiske uttrykk burde skremme noen og enhver!

J

Jurassic

Gjest
Komponenten skrev:
Jurassic skrev:

Her var det mye synsing uten rot i virkeligheten. Dette er i stor grad ønsketenking og fri fantasi, langt i fra realitetene dessverre.
Lurer på hvem som synser uten rot i virkeligheten her
Hvor har du det fra at jeg vil stille meg opp ved siden av Børre Knudsen og co, har du lest hva jeg har skrevet om dette, eller antar du bare at alle som ikke synes dagens syn på abort er det eneste rette er ekstremister?
De som ikke deler dagens syn på abort er pr min definisjon ekstremister
Du antar at muslimske menn er tøffelhelter på hjemmebane, på grensen til å være litt morsomt, den skal du i alle fall ha. Har det ikke slått deg i hvor stor grad det nesten alltid er muslimske menn som taler muslimenes sak, og når en kvinne en sjelden gang slipper til så er det en i hijab som støtter det synet de muslimske mennene har på saken?
Nå er det ikke så mange muslimske menn i mediene heller, kun et fåtall og etterhvert som flere muslimske menn dukker opp i mediene vil kvinner følge etter, med og hijab.
Tradisjonelt har ikke høyresiden stått på barrikadene i kvinnesaken nei, men tidene forandrer seg og venstresiden har mistet grepet, eller overblikket, eller futten. Meg bekjent var Hege Storhaug ganske langt til venstre, men har måttet innse at der et toget gått, og de kom seg ikke med, de står igjen på perrongen og luer på hva som gikk galt. Du mener hennes og din virkelighet er den reelle virkeligheten uten en tanke om at det kan være mer nyansert

Om du hadde fulgt litt med på hva som foregår rundt om i Europa ville du sett at islam får mer og mer innflytelse, muslimer trenger ikke engang stå på valglistene når de kan true til taushet og lydighet som vi har sett eksempler på, og de har jo sine trofaste støttespillere på venstresiden som taler deres sak.
Nå er dette en tråd om innerikspolitikk dessuten er ikke Norge større enn en forstad med 1/3 av innbyggerantallet til Paris så vi er ikke direkte sammenlignbare
Og vi tilgir, og vi bortforklarer, og vi bagatelliserer, og vi forstår si inderlig vel at de må få lov til å fortsette med undertrykkingen sin som de er så vant med stakkar. Hvorfor står ikke erkefeministene på venstresiden opp for de mest undertrykte av alle kvinner, hvorfor er de så utrolig feige der? Hvem sin sak taler de mener du da?
Nå er vel samtlige partier imot tvangsekteskap og kjønnslemlestelse, er bare metodene for å gjøre noe med det som det er uenighet om.

Du skjønner altså at jøder i Norge utsettes for hets og forfølgelse basert på at det finnes stater i verden ledet av jøder som man misliker, det må vel da være grunn god nok til også å hate og forfølge muslimer det da, når man tenker på hvor mye grusomheter som begås av muslimer i mange land?
Den vestlige verden har begått samt begår flere grusomheter enn muslimer, statskupp, krig i Irak og Afghanistan
Du aner tydeligvis lite om det jødehatet man finner i islam, dette kan du f.eks lese mer om i Ayaan Hiri Alis bøker, hun hatet jøder uten en gang noensinne å ha sett eller møtt en, de ble oppfostret til å hate jøder, dette var reint religiøst hat, Muhammed hatet også jøder, det er der det kommer fra.
Nå generaliserer du grovt

Spør den gjennomsnittlige muslim om hans syn på jøder da, kanskje vil du bli overrasket. Så kan du spørre han om hans syn på homofile, og om det er greit at du gifter deg med hans søster etterpå.
Når du ser på Israel - Palestina er det ikke vanskelig å skjønne hvorfor de har synet sitt på jøder så det spørsmålet faller på sin egen urimelighet. Utenom det er det ikke noe problem med homofili eller søsken blant de muslimene jeg kjenner
I utgangspunktet er vi alle like, men påvirkning, erfaringer, indoktrinering og hjernevasking gjør oss til den vi er, og da kan resultatet bli ganske så forskjellig på sikt.Tror du at de gjennomsnittlige muslim er hjernevasket?

Vi sitter med så forskjellig oppfatning av muslimer at jeg vet ikke hvor jeg skal starte for å debattere med deg.

I Norge fikk vi kvinnelig stemmerett i 1913.
Homofili var straffbart fram til 1972.
Forslaget om selvbestemt abort kom i 1913 og ble gjennomført i 1979.

Rom ble ikke bygd på en dag, og ja jeg er enig med deg i at praksisen til enkelte muslimer er gammeldags og tildels grotesk. Men jeg er sterkt imot generaliseringen du driver med ved å ta alle under en kam. Det finnes svært mange ressursterke muslimer av begge kjønn med liberale holdninger og likestilling i hjemmene. Men når det tok 66 år å få vedtatt selvbestemt abort i Norge er det litt mye forlangt å kreve at samtlige muslimer skal bli 100 % vestlige på en dag. Hva med å se litt nyansert på det og heller finne ordninger som hjelper de med å forstå det Norske samfunnet som for mange kan virke skremmende.
Tidligere i år gikk brukte jeg litt tid med ei latvisk jente og hun var helt forstørret over hvordan utelivet her var med så åpenlys og aggressiv jakt på sexpartnere ute på byen og for muslimer vil de oppleve den kulturforskjellen som enda større.
Og jeg føler ikke noe behov for å forsvare deres kultur da bibelen er like streng mot homofile som islam er.

Men å stigmatisere muslimer blir helt feil og det er ikke veien å gå.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
Å stigmatisere Fr.père er å gi tilbake med samme mynt. Slik er det ikke med muslimer.

For å få respekt må du gi respekt.

Z

Zomby_Woof

Gjest
BBking skrev:
Parelius skrev:
BBking skrev:
FrP kommer til å gjøre et brakvalg med over 30% i store deler av landet.  Dermed er FrP'eren nokså lik den vanlige mannen i gata.
Skremmende!
Skremmer folket deg?
'Folket' har skremt meg siden lenge før FrP fikk noen oppslutning å snakke om. Jeg har fått frysninger på ryggen av 'folket' siden Carl Ivar spiste alene i stortingskantina og ble betraktet som mer underholdende enn farlig.

Men, for all del: Jeg er tilhenger av demokratiet, i mangel av noe bedre.

;)

K

knutinh

Gjest
Gjest skrev:
Å stigmatisere Fr.père er å gi tilbake med samme mynt. Slik er det ikke med muslimer.

For å få respekt må du gi respekt.
Differensieringen din svikter ved at det faktisk er mange muslimer som stigmatiserer vesten, på samme måte som mange Frp-ere stigmatiserer folk med andre meninger på samme måte som mange med andre meninger stigmatiserer Frp-ere.

Hvis jeg skulle kaste meg på karusellen med stigmatisering så vil jeg hevde at det for meg er store likhetstrekk mellom den ukjente andelen muslimer og den ukjente andelen på høyresida som ser sitt snitt til å profitere på fremmedhat, autoritære holdninger, anti-intellektualisering, etc.

Heldigvis er det slik at ikke alle individene i disse gruppene innehar den karakteristikken som beskrevet over, enten den er et uttrykk for massemiddelpunktet, min stereotype overbevisning, eller en marginalisert subkultur. Derfor er det også uønskelig og uetisk å behandle alle individene innenfor gruppa som om de hadde samme holdninger, og som om de var ansvarlig for handlinger og overbevisninger som evt finnes i helt andre individer innenfor gruppa.

-k

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jurassic:

Så alle som ikke ser på et menneskefoster som en verdiløs celleklump som like gjerne kan fjernes som bæres fram er altså ekstremister i dine øyne… du høres vel ut som en slags ekstremist selv vil jeg si, om du ikke har et mer nyansert syn på det å drepe et foster. Ingen taler fosterets sak i dag, og etter din mening bør ingen altså gjøre det heller?

Hvor har du din kunnskap om islam og muslimer fra? Du kjenner noen og ut i fra det føler du at du har kunnskap, men har du lest noe om islam og hvordan de mer ekstreme muslimene tenker, og hvordan det er å leve slik? Vet du at en muslimsk kvinne ikke kan gifte seg med en ikke-muslim, er dette greit synes du, er ikke dette diskriminerende? Vet du at det store flertallet av den store gruppen innvandrere fra Pakistan konsekvent, og uten å selv ha mye de skal ha sagt, henter ektefelle fra hjemlandet, hva tror du dette har å si for integreringen og språket til ungene deres? Vet du at dette er det storfamiliene som står bak, og at de unge brukes som levende visum? Vet du at familiens ære står og faller på kvinnene i familien og deres sømmelighet? Vet du hvor utbredt æresdrap er, og at de som bryter med familien sine ofte må leve i skjul i frykt for at familien skal drepe dem? Vet du at det er dødsstraff for frafall fra islam?
Jeg kjenner mange kristne som er hyggelige, sympatiske, og tvers igjennom gode mennesker, på samme måte som du sikkert kjenner hyggelige muslimer, men det er ikke grunn god nok til å se bort i fra det gale som skjer i religionens navn. Og her er islam desidert verst i klassen, de ligger ikke bare litt etter, de er på et helt eget nivå. Og om du ser deg om i verden, hvor mange steder lever muslimer i gode demokratiske land, hva tror du grunnen er til at de aller fleste land som er kommet langt innen demokrati og menneskerettigheter faktisk er land med base i kristendommen, er dette bare tilfeldig?

Hvorfor er det greit som Slubbert sier å stigmatisere Frpere, og også kristne, men altså ikke muslimer, når deres ideologi faktisk kan sammenlignes med fasisme og nazisme. For det er ideologien som er problemet, ikke menneskene, men det er menneskene som viderefører ideologien.
Grunnen til jødehatet er ikke som du hevder med bakgrunn i Israel-Palestina-konflikten, du snur det på hodet, det er Israel-Palestina-konflikten som har bakgrunn i det jødehatet man finner i koranen.
Og du mener fremdeles at det er greit å hate jøder generelt med bakgrunn i den konflikten, men ikke at det er greit å hate muslimer basert i deres mange overgrep? Er dette konsekvent synes du?

Hvis homofili og det at muslimske kvinner kan gifte seg med ikke-muslimske menn ikke er noe problem blant de muslimene du kjenner, så tror jeg ikke du kjenner særlig mange, eller at de er særlig typiske, de er neppe særlig troende muslimer, eller så forteller de deg kanskje ikke hele sannheten. Det er for øvrig ganske utbredt at unge muslimske menn fester og roter rundt med norske kvinner, men når de en dag skal gifte seg er ikke de norske tøytene gode nok, da skal de ha en dydig og ren kvinne fra sitt hjemland, og stakkars henne om hun ikke er jomfru på bryllupsnatten, da ødelegger hun ikke bare sin, men hele sin families ære og kan risikere at mannen ikke vil beholde henne., men ingen bryr seg om hva han har bedrevet..

Du burde lese en av bøkene til Ayyan Hirsi Ali. Hun beskriver godt hvordan det er å vokse opp som troende muslim, hun levde i dette miljøet i mange år, før hun til slutt klarte å rømme fra et tvangsekteskap og fikk oppleve en helt annen verden da hun kom til Europa, og etter hvert motvillig måtte innrømme at mye av det hun hadde lært så langt var feil.

Du synes ikke det er interessant å sammenligne med hva som skjer ellers i Europa, hvorfor ikke når det er akkurat de samme problemene man ser mange steder, det virker som du fornekter sannheten og ikke vil se problemene. I Sverige har de store problemer i gettoer, det samme i Frankrike, og i Nederland er den opprinnelige befolkningen begynt å rømme landet. I Oslo hadde hvert 3. barn i 1. klasse fremmedkulturell bakgrunn og hver 4. snakket ikke skikkelig norsk da de begynte på skolen om jeg husker rett, synes ikke du dette er ganske betenkelig?

Joda alle er visst imot kjønnslemlestelse, men veldig få er villige til å sette i gang de tiltak som faktisk er nødvendige for å avdekke lemlestingen, vi har hatt en lov imot det i 10 år og så langt er ingen tatt, ikke så rart det når ingen har lov til å undersøke ungene, samtidig vet vi at det finnes ca 10 000 kvinner i Norge som er lemlestet. Vi binder oss selv på hender og føtter i en misforstått respekt for barbarer, det er bare helt utrolig. Og de tiltakene som var ment å settes i gang for å hindre tvangsekteskap klarte jo SV å torpedere svært effektivt, så de kan man takke for at dette nå kan fortsette akkurat like fritt som før, er det rart at folk strømmer til Frp??

Kan du dokumentere dine påstander om at den vestlige verden har begått flere grusomheter enn muslimene, og hva du legger i ordet grusomheter, dekker det også alle de ødelagte livene som mennesker blir nødt til å leve fordi de ingen frihet og menneskeverd har?

Du har tydeligvis vært blant de få heldige som har funnet et parti som fullt ut støtter ditt syn. Har du valgt partiet ut i fra dine meninger eller dine meninger ut i fra partiets syn, har du tenkt igjennom hva du mener om saker og ting, eller går dette bare på autopilot?

Det er mange andre enn muslimene som også reagerer på mye av sjekkingen, drikkingen, tilfeldig sex og alt dette fører meg seg. Men mener man dette som norsk nordmann fra Norge er man gammaldags, moralistisk, latterlig og forknytt, mener man derimot dette med bakgrunn som muslim er det helt greit og skal selvsagt respekteres og forstås på en helt annen måte. Skal bli kjekt den dagen man får den samme respekten for alle som man i dag har for muslimer, så langt er de i første rekke der i alle fall, de krever respekt, og jammen får de det i stor grad og, selv om de ofte i liten grad selv har respekt for andres tro, rettigheter og menneskeverd.

Selvsagt er ikke alle muslimer hjernevasket, men vi er alle til en viss grad indoktrinert og påvirket av våre foreldres meninger, og innen enkelte miljøer er det vanskeligere å gå på tvers av den vedtatte sannhet enn andre. Jeg regner ikke med at din far er høyremann, mine er på venstresiden og der var jeg også de første årene etter at jeg ble myndig. Men etter hvert får man annen påvirkning, og begynner å tenke mer over saker og ting selv og da kan man komme på andre tanker. Dette er enklere politisk enn religiøst, for endrer man mening om religionen man er oppvokst i risikerer man samtidig den straffedommen man er opplært til vil ramme deg, dette er da et mye større steg å ta, med store muligheter for straff, både fra en gud og fra familien din som ikke godtar ditt syn på saken. Dette er i alle fall i dag et stort problem for mange muslimer, velger de sin egen vei risikerer de at familien straffer dem, mange våger ikke dette og ender heller opp med å føre tradisjonene videre.

Heldigvis finnes det som du nevner sekulære, moderate, fornuftige muslimer, en liten gruppe av dem prøvde faktisk å demonstrere for ytringsfriheten under Muhammed-tegning-saken, men deres demonstrasjon slet med dårlig oppslutning og druknet helt i ropene til de som skrek over seg over at noen var så syndige å tegne noen uskyldige karikaturer… vi trenger mange flere av dem, og de trenger vår støtte for de har det ikke lett, derfor må vi vurdere bedre hvem vi støtter så vi ikke trår feil og hjelper ekstremistene.

(beklager lengden, hadde visst litt mye på hjertet.. ;) )

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.549
Torget vurderinger
2
Hvorfor skal alle tråder på Off Topic ende opp med jøde og muslim diskusjoner?

Det må også være mulig å diskutere politikk uten all denne drittkastingen mot hverandre, hvilket ikke er godtatt.

Jeg stenger herved tråden.

Mvh
Høvdingen

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn