Frontvegg i hjemmekino

Iby

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2015
Antall liker
266
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Prøver med ett spørsmål her.

Har en hjemmekino under bygging og lurer på om eg skal lekte ut frontveggen 15 - 20 cm og fylle med rockwool..

Høyttalerduk eller molton over.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

atledreier

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.01.2011
Antall liker
211
Sted
Sandnes
Husk at materialet du bruker må stå i forhold til tykkelsen på dempingen. Rockwool whatffornoe? Hvis det er akustikkplater så bør du ikke bruke mer enn 10cm tykkelse. Vanlig gul isolasjon bør ha rundt 30cm tykkelse.

• Liker
Reaksjoner: Iby

Iby

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2015
Antall liker
266
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Husk at materialet du bruker må stå i forhold til tykkelsen på dempingen. Rockwool whatffornoe? Hvis det er akustikkplater så bør du ikke bruke mer enn 10cm tykkelse. Vanlig gul isolasjon bør ha rundt 30cm tykkelse.
Tenkte å bruke flexi A plater.

Hva menes med akustikkplater i denne sammenhengen?

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
Flexi-a er jo kongen av effektiv demping og du tenker selvfølgelig helt riktig her..

• Liker
Reaksjoner: Iby

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Antall liker
4.993
Torget vurderinger
1
Det jeg brukte i front på bafflewallen min var Lydplater fra Paroc, de har en hinne av glassfiber på den ene siden så det er litt enklere å få trekt over scenemolton og få en glatt overflate.
Er planen å bygge inn høyttalere eller å ha de frittstående på gulv foran veggen?

Iby

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2015
Antall liker
266
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Det jeg brukte i front på bafflewallen min var Lydplater fra Paroc, de har en hinne av glassfiber på den ene siden så det er litt enklere å få trekt over scenemolton og få en glatt overflate.
Er planen å bygge inn høyttalere eller å ha de frittstående på gulv foran veggen?
De blir nok frittstående.

Har tenkt på å lage en lydtransparant vegg, men det får evt bli senere. HT på gulvet i første omgang.

Eneste er at det hadde vært veldig bra å fått senteret bak lerretet....

Topp Bunn