Frisør i Bergen

G

Gjestemedlem

Gjest
Min faste frisør her i Bergen er flyttet på landet. Og da blir det litt slitsomt å reise dit for å klippe meg. Jeg misliker å gå til nye og ukjente frisører, og ender som oftest opp ganske misfornøyd når jeg prover noe nytt.

Så jeg trenger tips til en god frisør i Bergen.

De beste frisørene jeg har opplevd fant jeg i Tyrkia. De kunne virkelig klippe og tok seg god tid, de verste var i England. Men det er mye dårlig her hjemme også. En ting jeg ikke fatter er at med så mange gode frisører rundt middelhavet, midtøsten etc. hvorfor er de så få av de gode som flytter hit. De gangene jeg har vært hos innflyttere her i Bergen har jeg stort sett blitt behandlet som en jævla sau: Jeg blir klippet med maskin i stedet for saks. :eek: Det er for meg den ultimate nedtur hos en frisør. Hvis de ikke kan lage frisyre med saks eller kniv og må ty til en fåreskreller så burde se finne seg en jobb i renholdsverket eller som telefonselgere.

England har nok verdens verste frisører. Jeg har opplevd å komme inn hos en frisør der og jeg ble ikke spurt om hvilken frisyre jeg ville ha... men hvilket nummer jeg brukte. :-\ (Dette refererte til klippelengden på maskinen til tuttemullen)

Så, er det noen som har et godt tips til en ordentlig frisør her i Bergen?

M

MPT

Gjest
CUT vil jeg annbefale, men usikker på om de er flyttet. Ellers er det en frisør hos Xibition 2 etasje som jeg syntes er meget bra, men litt dyrt.

Peter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2002
Antall liker
1.659
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Meg selv! Bruker nr 1 på min Panasonic ;D ;D ;D

Men billig er jeg ikke :p

G

Gjestemedlem

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
Eg hadde ein "hastesak" hos ein tyrkar rett ovanfor kinoen. Uhyre effektiv (tok augebryn andre utskot så vel som god formklipp), og var dessutan billeg. Hugsar ikkje kva salongen heitte, men skal dit heilt sikkert igjen før jul...
En god tyrkisk frisør hadde vært topp. Men er den i Håkonsgaten du mener, rett dersom det lå en tippekiosk?

G

Gjestemedlem

Gjest
MPT skrev:
CUT vil jeg annbefale, men usikker på om de er flyttet. Ellers er det en frisør hos Xibition 2 etasje som jeg syntes er meget bra, men litt dyrt.
Noen spesielle frisører eller er det bare salongen generelt som er bra?

Peter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2002
Antall liker
1.659
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Proffen skrev:
DIY? ;D

Mvh
Proffen
Selvsagt. Menn, med stor M og mye testosteron (kan vel leses som dårlige vekstforhold), gjør det selv. ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
De gangene jeg har vært hos innflyttere her i Bergen har jeg stort sett blitt behandlet som en jævla sau:

That my friend is clearly because you are......! ;D ;D ;D

Ikke ondt ment Deph, det er mest som en fotballspiller som får en pasning når han står foran et åpent mål, han skyter..... ;)

Nei seriøst, det var faktisk godt å se at det er flere enn meg som har det slik. Det store problemet i denne bransjen er at når man har funnet en god (dyktig!) frisør og har vent seg til henne og hun har lært å kjenne mitt hår, da går det unge "fnøsset" (trøndersk for "tuttemulle") gjerne hen og blir gravid! :mad:

Nu har jeg funnet en praktfull dame ( hvorfor er det så mange kvinner i dette yrket? ) som er noe over fertil alder. ;) Den eneste bekymringen nå er at frisører av hunkjønn statistisk sett har en tendens til å bli uføretrygdet tidlig. Jeg tenker ofte på min frisørs helse og håper det beste! ::) Sukh !

pemek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2005
Antall liker
11
Sted
Bergen
Gjestemedlem skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Eg hadde ein "hastesak" hos ein tyrkar rett ovanfor kinoen. Uhyre effektiv (tok augebryn andre utskot så vel som god formklipp), og var dessutan billeg. Hugsar ikkje kva salongen heitte, men skal dit heilt sikkert igjen før jul...
En god tyrkisk frisør hadde vært topp. Men er den i Håkonsgaten du mener, rett dersom det lå en tippekiosk?
Hele strekningen fra kinoen til langt borte i Nygårdsgaten er full av tyrkere, kurdere, irakere osv med saks. De kan vel alle klippe kort i nakken og ved ørene. Om du spør får du nakkemassasje også.

Topp Bunn