Fretex

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.547
Antall liker
7.871
Torget vurderinger
0
Ramlet innom Fretex i går og kom ut med en liten bunke vinyl, 26 stk LP, godbiter i tildels veldig god tilstand. Deriblandt Pink Floyds dobbeltalbum "The wall", Suzi Quatro, ELO, Dire Straits, Bon Jovi, Lynyrd Skynyrd og en haug andre gamle storheter. Til 25kr pr LP var det vel verd tiden det tok å gå igjennom platebunken på jakt etter uskadd vinyl. :D :D

Mye kom tydeligvis fra samme mann. Lurer på om det er han selv eller arvinger som har tabbet seg ut ??? :p
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Ramlet innom Fretex i går
Mye kom tydeligvis fra samme mann. Lurer på om det er han selv eller arvinger som har tabbet seg ut ??? :p
Gavmildhet vil jeg velge og kalle det. ;)
Kos deg med platene. :D
 

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Innlegg
653
Antall liker
456
Torget vurderinger
24
Fant en strøken Luxman Pd-264 på Fretex til 150kr... Liker meg der jeg! :D
 

CFD

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.01.2006
Innlegg
66
Antall liker
0
Det er nesten skummelt hva folk finner på Fretex. Selv så jeg det lå noen LP plater i Bergen ,men det var ingen som ville falt helt i smak. Mange av dem virket i god stand. Så har man lyst og tid kan man sikkert tjene penger :)

Har kjøpt noen stoler på fretex ,men ikke så mye mer
 
M

Mulelid

Gjest
Vet kun at Luxman og Accuphase er sexy saker med dritbra lyd! :)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
En Luxman PD264 for 150,- må jo kunne kalles et ufattelig kupp! Gratulerer! Den kom på markedet høsten 1981 og var ment som en innstegsmodell, men ser jo slett ikke sånnn ut! Min onkel kjøpte en sånn på min anbefaling i 82, og den spiller vakkert og problemfritt enda. Armen er veldig glad i elementer fra Audio Technica, og kjøper du en AT 95E (395,-) har du en veldig fin spiller til rundt 500,-
Lykke til!
 

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Innlegg
653
Antall liker
456
Torget vurderinger
24
En Luxman PD264 for 150,- må jo kunne kalles et ufattelig kupp! Gratulerer! Den kom på markedet  høsten 1981 og var ment som en innstegsmodell, men ser jo slett ikke sånnn ut!  Min onkel kjøpte en sånn på min anbefaling i 82, og den spiller vakkert og problemfritt enda. Armen er veldig glad i elementer fra Audio Technica, og kjøper du en AT 95E (395,-) har du en veldig fin spiller til rundt 500,-
Lykke til!
Hvor mye er det vits å legge i en pickup til denne spilleren tror du?
Har siklet på en Audio Technica AT-0C9 MLII ($ 280 hos Lp gear)
da jeg har mulighet til å spille med Mc pickup
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Det er nok endel i overkant av hva armen er i stand til, for å si det sånn. Hvilken p.u. du bør sette på, handler jo litt om hvaslags lydsignatur du er på jakt etter også. Hvaslags forsterker/ riaa bruker du?
 

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Innlegg
653
Antall liker
456
Torget vurderinger
24
Har en Aragon 47k Riaa, der er det mulighet til å justere forsterkning og impedans.
Lydsignatur tja.. Det jeg trenger er vel en bra alround pickup.
Liker at det låter åpent men ikke slankt.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Da ville jeg gjort et forsøk med Grado prestige Gold. Burde passe armen mye bedre enn AT OC 9, har både åpenhet og fylde, koster ikke en årslønn og er et veldig godt kjøp. Det er riktignok en MM, men det betyr jo ikke at den er dårligere enn en MC.

OC 9 fortjener en bedre arm, så den kan du jo heller ha i tankene når du oppgraderer.
 

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Innlegg
653
Antall liker
456
Torget vurderinger
24
Ok, takk for tipset!
Gøy med vinyl! :D
 
Topp Bunn