Fredag den 13

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Forsiktig med mekking i dag folkens, det er FREDAG den 13.
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
Ja og hittil har dagen vært fantastisk.
 
T

theStig

Gjest
HA! Derfor gjorde jeg en solid innsats for å bli ferdig med hjemmekino-anlegget I GÅR! Og derfor er jeg veldig trøtt i dag........ ;D
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Da blir det vel snart en kinokveld med ørepropper og nyrebelte ;D ?
 
T

theStig

Gjest
Ja, og oppkast-pose. Hehe..

Jeg HAR volumkontroll, og jeg MÅ ikke spille på full pinne heller. Men spille høyt, DET kan dette anlegget. 1000W på bassen og 5x500W på resten gir mye morro.

Bilde! (litt dårlig pga. svak blitz)
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Bra for deg at det er langt til nærmeste nabo`n, men husk at lyden bærer langt på skauen ;D Dette gleder jeg meg til å høre og se på. Er det Excel 8" basser med BG Neo3 diskanter her? Og projector og nytt lerret og greier, ja her har du stått på med hammer og lommebok.
 
T

theStig

Gjest
Det har blødd både i lommeboka og på fingertuppene dette her. (Julegave til meg selv er en fin ting, av andre får jeg jo bare skrot likevel)

Ja, det er 8" Excel pluss Neo3. En "killer" kombinasjon!! Det spiller svært godt synes jeg. Ulempen med 8-tommerne er at de er designet som basselementer som skal gå dypt i små kasser. Følsomheten er bare 82 dB ca. Men - 500W får da liv i de likevel!

Bassene er med 18" Beyma i store kasser. Spiller flatt til 15 Hz omtrent.
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.866
Antall liker
4.294
Gratulerer Stig,

Det ser jo skikkelig heftig ut det der.

Men romakustikken er kanskje ikke helt opp til din standard?
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
Gratulerer the Stig
Dette ser heftig ut
Hvilket lerret bruker du,og hva er størrelsen på dette?
Hvilke effektforsterkere bruker du ?
Mvh Jan I
 
T

theStig

Gjest
Gratulerer Stig,

Det ser jo skikkelig heftig ut det der.

Men romakustikken er kanskje ikke helt opp til din standard?
Rommet er håpløst egentlig, spesielt i bassen, men ved å dra både subwoofere, høyttalere og lytteposisjon godt ut på gulvet funker det ganske bra faktisk. Akustikken er neste prosjekt. Som du ser av bildet er det noen akustikkplater som står oppstablet her og der......
 
T

theStig

Gjest
Gratulerer the Stig
Dette ser heftig ut
Hvilket lerret bruker du,og hva er størrelsen på dette?
Hvilke effektforsterkere bruker du ?
Mvh Jan I
Lerretet er et Adeo Plano DeLux med alu-ramme, 200x113 cm. Det er i største laget for dette rommet, men det går da. Måtte faktisk skifte til wide-angle linse på projektoren for å få bildet til å dekke hele lerretet.

Effektforsterkerne er en prototype jeg jobber med, basert på ICEPower moduler. Tanken er at det skal bli et ferdig produkt etterhvert.
 
Topp Bunn