Frank Zappa

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Bergen

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Hørte litt sporadisk på Zappa gjennom gymnaset, likte det uten å ta helt av. Havna litt tilfeldig på konserten i Drammen i -82(?), og da så jeg lyset.

    En fantastisk musiker med et like fantastisk band.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Da anbefaler jeg Zappaunion på det aller varmeste. Spesielt Banned from Utopia var fantastisk i fjor. :D
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Btw;...

    "It's too scary but true. We confirm with you now that ROXY, the Movie, has been sent off to SXSW for consideration for their Film Festival. We'll let you know if they accept it. Can you imagine? And yes of course, the 100th Release, Produced in it its Entirety by FZ, will be available to order next month on Zappa Records. And then some. Expect the Treat of a new Vaulternative Concert in your near future but that's not all the Tricks up our 2014 Sleeve."

    "We return now to planting our 2015 Pumpkin Seeds. Next Year we celebrate FZ's 75th anniversary of his arrival on this planet. Cross your fingers, toes, hearts and souls that the planet is still here then and none the worse for wear.
    Happy FZ's Fave Holiday!!

    xxx the barfies"
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Ikke lenge siden jeg spilte den (3 LP boks), den er veldig fin. Spilles altfor sjelden. Yepp, juvel.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    da har jeg handlet meg min første Zappa skive, det ble en live konsert, synes det var ett greit sted å begynne siden han selv aldri var glad i gitarsoloene sine på platene :)
    [h=1]The Mothers Fillmore East Live june1971,[/h]
     

    ol-fa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Innlegg
    219
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    ZAPPA FOR PRESIDENT !!!...............!!!
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har selvfølgelig hørt Zappa en del før , spessiellt i oppveksten husker jeg det ble spillt en del hjemme av han, men har aldri selv kjøpt noe vinyl av han, men kanskje er tiden inne for å ta ett dykk ned i musikken hans
     

    ol-fa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Innlegg
    219
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    IT WAS A STRATOCASTER WITH A WAMMYBAR...............
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Vet egentlig ikke noe om den annet enn at de hadde flere på Big Dipper da jeg gikk derfra... Blir spennende å høre. :D
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    OK, tenkte at det kanskje var det siden den ble "Broadcastet" 31 okt 81. Hadde vært fint om du kom tilbake med et lite inntrykk ang. lyden.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Skal prøve å huske å mene noe. Nylig hjemkommet fra London med OVK. Det begynner å nærme seg null uspilte, men det har snurra jamnt her. Nyutgivelser av Zappa kan man knapt la gå fra seg uansett...
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Må ha :):
    LIMITED EDITION COLLECTORS HARDCOVER SLEEVE EDITION!!!! THE CLASSIC FRANK ZAPPA N.Y.C. BROADCAST FROM 1981. 4LPs clocking in at 152 minutes! Zappa hit the road in September '81, with his latest touring band, comprising Chad Wackerman on drums, Ed Mann on percussion, Tommy Mars on keyboards, Scott Thunes on bass, with Steve Vai and Ray White on guitar. In November the group travelled to New York State, played a couple of shows up north before hitting the city and unloading at the infamous Ritz venue in the East Village on the 17th. The show that night was captured by WLIR FM Radio and broadcast across the East Coast to the delight of Zappa fans who hadn’t been lucky enough to secure a ticket. Playing for more than two and a half hours, with special guests Al Di Meola and Brian Peters joining on a couple of numbers, this deluxe vinyl set features the complete gig as broadcast, available here on vinyl for the first time. QUADRUPLE WHITE, RED & GREEN SPLATTER VINYL!!!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det er ikke lenge siden jeg hadde fornøyelsen av å høre Chad Wackerman spille Zappa live i Oslo med Banned from Utopia. Fytti, for en trommis!!!
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Jeg har selvfølgelig hørt Zappa en del før , spessiellt i oppveksten husker jeg det ble spillt en del hjemme av han, men har aldri selv kjøpt noe vinyl av han, men kanskje er tiden inne for å ta ett dykk ned i musikken hans
    ække noe å lure på
    R
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Zappas univers.... Har alle normale utgivelser + litt til og har lyttet og fundert siden 1976. Likevel er det stadig noe nytt!

    En real gullgruve i musikk, ironiske tekster og et kritisk blikk på usa's politikk...
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    fant litt Zappa på Nas igår også , så sovna rolig inn for kvelden med Zappa
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Tok med meg disse da jeg var i Polen nylig, ikke fått hørt så mye på dem ennå :)
    zappa.jpg
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    OK. Noen tanker om 'Puttin' on the Ritz'. Lydmessig helt OK, men kanskje ikke så mye mer. Jeg synes ikke den kommer opp på samme nivå som andre nyutgitte/reutgitte Zappating. Det gjelder strengt tatt alle sider ved det lysmessige, litt sånn typisk indistinkt livelyd, kanskje preget av lekkasje mellom instrumenter, monitorer, og mikrofoner på scenen, jeg vet ikke. Pressingene er OK, men ikke stort mer enn det. I tillegg er det ikke min favorittperiode med Zappa. Vel verdt noen runder på spilleren, men ingen desidert høydare.
     
    Sist redigert av en moderator:

    ol-fa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Innlegg
    219
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    .........................hurra !!!
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Litt mindre sigg og litt mere Brokkoli Frank..
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Fra the Barfies..

    [FONT=Courier New, Courier, monospace]Happy Birthday to Frank Zappa!
    We are very pleased to present to you now two tracks from the Vault but even more exciting is an Omentous Film/Video (who knows what to call these things anymore in the current business of music) excerpt. Yes, ladies and gentlemen, I did say Excerpt! And can I just say how thrilled we are to be able to make available to you a lovely and very seasonally delicious performance/recording by 3NSAMBL3 from over the border and into our hearts.
    We wish you an Amazing 2014 Winter Solstice, it being the longest Night of the Year, it is more than possible to Dream and Dream and Dream. May all your dreams be blessed and fulfilled.
    Thank you from all of us here in the Utility Muffin Research Kitchen. Thanks for stoking the flames of our desires.
    Check What’s New!
    xxx,
    the barfies
    [/FONT]
     

    mr.electric

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2014
    Innlegg
    113
    Antall liker
    45
    Sted
    Nes, Akerhus
    Jeg var helt Zappa-frelst i ungdommen. Faren min var sjømann, og hadde stående ordre om å kjøpe alt han kom over av Frank Zappa. Jeg har MYE Zappa.
    Men i forbindelse med et par flyttinger hadde mange av platene (vinyl selvfølgelig) havnet hos søsteren min. Jeg fikk platene tilbake for er par uker siden, sammen med ca 100 LP'er av diverse artister.
    Har hygget meg i kveld med ei flaske Glengoyne og en haug med gamle Zappa-plater.
    Han er helt konge.

    Jeg snakker selvfølgelig om gammel Zappa. Fra Freak Out og frem til Zappa In New York. For en kveld!!
    Roger
    Hei!
    Jepp, helt konge!

    Hadde gleden av å høre ham live i Skedsmohallen (av alle steder!) i april, 1988. Eneste artisten jeg har hørt med perfekt lyd i alle de idrettshallene (som definitivt ikke er bygget med hensikt på lyd) det har blitt arrangert konserter rundt om i Norge opp i gjennom årene!

    Stålkontroll, spilleglede, humor, perfeksjon, en sjelden samling av magisk samspill mellom gode musikere og en total musikalitet utført med en letthet som kun er forbeholdt genier! Glemmer det aldri!
    Hans dyktighet, musikalitet, kapasitet, arbeidsevne og enorme produksjon, tekniske innsikt og produktutvikling, hans sideprosjekter og personlighet (Ref: boken "Viva Zappa")! Sjelden har et slikt menneske gått på denne kloden...!

    Hurra :)
     

    JCP

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Innlegg
    780
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss
    Jeg klager ofte min nød over å være født et musikalsk tiår for seint. Produktutviklingssjefen på jobb ble født i rett tiår og kan dermed tørt replisere med: " - jeg var der da Zappa spelte på Club7".
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    349
    Torget vurderinger
    3
    Jeg klager ofte min nød over å være født et musikalsk tiår for seint. Produktutviklingssjefen på jobb ble født i rett tiår og kan dermed tørt replisere med: " - jeg var der da Zappa spelte på Club7".
    Skikkelig bløffmaker han produktsjefen din.

    Zappa spilte aldri på Club7...............
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Jeg klager ofte min nød over å være født et musikalsk tiår for seint. Produktutviklingssjefen på jobb ble født i rett tiår og kan dermed tørt replisere med: " - jeg var der da Zappa spelte på Club7".
    Skikkelig bløffmaker han produktsjefen din.

    Zappa spilte aldri på Club7...............
    Han var der med band etter en konsert så vidt jeg har blitt fortalt.
    Men det er vel som med Clash-konserten i Oslo som "alle" var på?
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    349
    Torget vurderinger
    3
    Jeg klager ofte min nød over å være født et musikalsk tiår for seint. Produktutviklingssjefen på jobb ble født i rett tiår og kan dermed tørt replisere med: " - jeg var der da Zappa spelte på Club7".
    Skikkelig bløffmaker han produktsjefen din.

    Zappa spilte aldri på Club7...............
    Han var der med band etter en konsert så vidt jeg har blitt fortalt.
    Men det er vel som med Clash-konserten i Oslo som "alle" var på?
    Eller Sex Pistols konserten på Penguin Club. "Alle" var der til tross for at det bare var plass til et par-tre hundre.............jeg var der ikke :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn