Frank Zappa re-utgis!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Uncle Meat kommer også. Samme dag som roxy.

    Og ja, classic pressingene er dyre. Alt for dyre for min slunkne lommebok.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.893
    Antall liker
    26.729
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Fikk kjøpt ett ex av den 200grammern den gangen:) Så en ny press av Roxy ligger på lista!
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Veldig så Hot Rats fra Classic hadde steget i pris i det siste, ikke lenge siden jeg stusset over at de fortsatt var til salgs fra webutikker.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    Noen som vet om det planlegges mer enn bare Freak out! og Overnite Sensation på vinyl?
    Er vel bare de to som har kommet til nå?
    Hot Rats også. Den kom før de to andre om jeg ikke husker feil. Mulig den er borte fra butikkhyllene nå.....


    Ooops! Frank Zappa Hot Rats Classic 200 Grams | eBay

    Ser ut som han derre eBay skal ha betalt for den gjenutgivelsen, gitt....
    Det var Classic records som ga ut Hot Rats, det har ikke noe med det som Universal/Zappa rec. gir ut nå. Classic ga ut 2 versjoner, en på 200 gr. og en på 150 gr. vinyl. Begge er OOP og vel så det..
    Jeg kjøpte denne utgaven av Hot Rats (200g) fra Music Direct da den kom. Fantastisk lyd, men til min store skuffelse oppdaget jeg at side 2 (bare den) ikke var sentrert!! :mad: Gadd ikke klage – for mye styr. Kjempesynd, men det viser at nye pressinger ikke alltid holder godt nok kvalitetsnivå.

    Ellers må jeg nok sjekke ut Roxy & Elsewhere, en av mine all time favourites. Takk for tipset! Skal selvfølgelig høre sønnen jobbe seg gjennom hele plata på Sentrum Scene 24. november! :p
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Et annet tips kan vel også være at jeg mener å ha lest at DVD`en fra Roxy konsertene også kommer den 10 Desember som LP`en, ikke tilfeldig da dette er datoen da den første konserten ble holdt der for 40 år siden. DEN gleder jeg meg til!

    Teaser....http://www.youtube.com/watch?v=lnDqHppWS_Q
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.693
    Antall liker
    58.682
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Skal selfølgelig ha et ex av Roxy albumet.

    Ang. Sentrum Scene 24/11.
    www.dweezilzappaworld.com/posts/1968574-roxy-and-elsewhere-tour-2013

    Har billett:).
    Var på samme sted da de framførte APOSTROPHE.
    Det var meget bra, og jeg har forventninger denne gangen også.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Og som vanlig så lurer vi på forskjellene på den nye og den gamle....:)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.693
    Antall liker
    58.682
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det var noen som lurte på den nye i fht den gamle.

    Både den nye og den gamle inneholder selvsagt samme fantastisk kreative og morsomme musikken.:)

    Den nye er meget bra. Tyst og god pressing.

    Jeg har også en US pressing fra 1974, Discreet 2DS 2202,
    -den er ørlite mer dynamisk og har kanskje noe bedre kanalseparasjon.
    Den er spilt en del ganger.
    Tidens tann har ikke fart ille med den, men spor av melketenner har den, så knitring er hørbart i partier hvor Zappa introduserer låter osv.

    Hvis man kjøper for å spille musikk,(-noe jeg synes man skal:)) er jeg ikke tvil om at jeg hadde kjøpt den nye i stedet for å bruke 4-500 kr på et tvilsomt brukteksemplar.

    mvh
     
    Sist redigert:

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    Jepp! Men den har jeg ikke tenkt å rekjøpe.

    God jul, forresten! :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    I lige måde. Jeg Skulle bare innom etter Roxy og Stein Thorleif Bjella/Heim for å døy. Røyk på Uncle Meat, Hendrix/Miami pop og KC/Larks tongues in aspic også. Farlig morsom sjappe det der, altså...
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.893
    Antall liker
    26.729
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Min debut på Roxy platen blev denne re-utgave, først og fremst ett meget stykke god vinyl kvalitet. Vært mye negativt om nypressad vinyl! men her/min er ett meget godt exemplar:)
    Veldigt god lyd har denne re-utg, har som sagt ikke hørt noen org press, men denne har ett fyldigt lyd som inbringer til lytteglede, ju mer man drar på ju mer morro blir det:cool: så som det skall vare på live inspillinger.
    Som sagt min debut på denne klassiske live fremtreden:rolleyes: Spor som Dont you ever wash that thing og More trouble every day fastnet direkt;) Be-bop tango klassisk Zappa hard to follow music! som Zappa sier selv this is hard to play:rolleyes:

    DSC_0668.jpg
     

    druntblunt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.03.2014
    Innlegg
    156
    Antall liker
    169
    Sted
    Jar
    Torget vurderinger
    1
    Min musiker-onkel hadde vært over there i 73-74. Da han kom tilbake ga ham meg en kassett med Apostrophe på ene sida og Steely Dan's Katy Lied på andre sida. Der satt jeg med begge beina godt plantet i Purple, Zeppelin, Sabbath og Heep og ante fred og ingen fare. Jeg kan trygt si at den lille remsa med magnetisk tape fullstendig kullkastet mitt musikalske kompass. Sånt skulle alle 12 åringer få gleden av å oppleve.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn