FRANCO SERBLIN "THE MASTER IS BACK"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Frode-L

    Medlem
    Ble medlem
    27.08.2015
    Innlegg
    13
    Antall liker
    40
    Torget vurderinger
    8
    Jeg sitter i en lytteposisjon hvor det ca 12 m til bakvegg, så jeg har ingen utfordringer med for mye bass i lytteposisjon. Jeg har også den største Sonus Faber Gravis sub’n (53 kg med klasse AB forsterker) med romkorreksjon, montert ut fra sidevegg. Den utfyller Ktemaene og rommet rundt lytteposisjon på en veldig god måte med dyp, tight og luftig/dybde i bassen som faktisk er det som nye lyttere som kommer på besøk aller først legger merke til.😊
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har fått inn en ny effekt forsterker. Luxman M10X. Det er nesten uvirkelig hvordan Essencene responderer på mer kraft. De blomstrer og spiller helt uanstrengt og med mye mer realisme. Bassen er helt stram og dyp. Klangen er vidunderlig. Rommet og dybden er likeså. Disse høyttalerne elsker kvalitetspower. Det er min erfaring. Men det kan jo være andre meninger…
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Btw. Luxman har bare 2x 150 watt men en enorm kraftforsyning og takler impedans helt ned til 1 ohm. Dobler hele veien nedover…
     

    Frode-L

    Medlem
    Ble medlem
    27.08.2015
    Innlegg
    13
    Antall liker
    40
    Torget vurderinger
    8
    En liten oppdatering etter å ha spilt inn YBA Signature MKII pre / YBA Signature stereoforsterker og mine Franco Serblin Ktema. YBA Signature driver Ktema med store kraftressurser, så jeg mistenker at de offisielle tallene er litt konservative. Dynamikk, separasjon mellom instrumenter, dybde og bredde i lydbildet, dyp og nyansert bass,- alle disse egenskapene føler jeg gikk opp to divisjoner når jeg fikk YBA Signature på plass. Det er likevel mellomtone og diskant på Ktema som nå skiller seg aller mest ut i forhold til de andre forsterkerne jeg har prøvd på Ktema og forsåvidt på en rekke Sonus Faber modeller i samme klassen tidligere. Det er en sjelden kombinasjon av høy oppløsning og "analog" lydsignatur som gjør at ingen form for lyttetretthet oppstår og som er veldig vanedannende for mine ører og preferanser.
    En annen egenskap ved YBA Signature er en ekstrem byggekvalitet på kabinettene og fokus på å unngå og fjerne vibrasjoner. Både pre og effektrinn kommer med 3 demperføtter (både myke og harde varianter), som bidrar til at en får en veldig sort bakgrunn i lydbildet på Ktema og som gjør at alle mikrodetaljene blir lett for øre å fange opp. Når jeg også fikk avlastet de originale gummibeina på min Audio Research DAC9 med Ansuz darkz,- så bare forsterket det renheten i klangbildet på Ktema'ne.

    Så etter å ha fått spilt inn mine Ktema med forsterkerkombinasjonen til YBA så er jeg ikke i tvil om at dette er en helt spesiell god kombinasjon. Både Ktema og YBA Signature har samme "spisskompetanse" i mellomtone og diskant og da blir det en helt magisk match!
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.201
    Torget vurderinger
    1
    Får se om jeg tar meg råd etterhvert...:D
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    304
    Antall liker
    168
    Flott finish . Skulle gjerne hatt de , men har nok for lite lytterom , bare 14 kvm .
     
    M

    musicus

    Gjest
    Pakket opp mine nye Accordo idag, vanvittig flott finish på dette paret, mørkere enn demo settet jeg hadde lenge, spiller flott rett ut av boksen, begrenset selvsagt! Men...

    A4BC5623-B3EE-437F-87C2-EB5D1454D4FD.jpeg

    Mvh
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kan hende det blir Ktema en gang. Lever godt med Accordo’ene så lenge…
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ktema er nok den beste. Men er ikke Essence den nydeligste??
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du burde kanskje bytte til Luxman for McIntosh. For det er en vidunderlig kombinasjon… bare min mening…
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hører av og til på andres anlegg. Det er alltid hyggelig. Nå skal du høre en plate med god lyd, sier de. Og det er veldig fint. Man er jo høflig og sier at dette var flott lyd. Men det er alltid godt å komme hjem til Accordoene spille sammen med Luxman og Lumin P1. Man glemmer hifigreiene og hører bare musikken. Helt ærlig så er det veldig befriende. Alle gjør sine valg,, men for meg er musikken aller viktigst. Det formidler Serblin Accordo helt suverent med velvagte andre komponenter. Franco forsto å sette musikken i fokus.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Hører av og til på andres anlegg. Det er alltid hyggelig. Nå skal du høre en plate med god lyd, sier de. Og det er veldig fint. Man er jo høflig og sier at dette var flott lyd. Men det er alltid godt å komme hjem til Accordoene spille sammen med Luxman og Lumin P1. Man glemmer hifigreiene og hører bare musikken. Helt ærlig så er det veldig befriende. Alle gjør sine valg,, men for meg er musikken aller viktigst. Det formidler Serblin Accordo helt suverent med velvagte andre komponenter. Franco forsto å sette musikken i fokus.
    Spiller ikke du på Essence nå? ;)

    mvh
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hehe! Glemte det i farten. Du trives vel med Accordo’ene? De er jo vidunderlige formidlere…
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    892
    Antall liker
    572
    Jeg har Audioflight Strumento , det spiller Så utrolig live og engasjerende med Essence . Flere som har vært hos meg sier det er som å være på konsert .
    Audia Flight er nok det bedste match til Franco og Sonus Faber. Vanvittige lækre forstærkere de laver.
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Helt sikkert bra kombinasjon…men det er nok mange veier til god lyd for Serblins høyttalere. Vil ikke sette i gang en diskusjon om dette, men Luxman, Accuphase og andre dukker fort opp hos meg som gode valg for Serblin. Er det kvalitet så skinner det igjennom…
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    På München-messa i år, hadde Serblin et lite rom. Der brukte de Accuphase-elektronikk for å drive Accordo Essence.

    Roy
     

    sound of heaven

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.11.2013
    Innlegg
    336
    Antall liker
    551
    Torget vurderinger
    3
    Accuphase er et av flere forsterker merker som blir brukt av Massimiliano.
    Mvh
    Sound of Heaven
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.201
    Torget vurderinger
    1
    Dårlig gjort å poste slike bilder.....:rolleyes:;)
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    304
    Antall liker
    168
    Gratulerer , anbefalerer deg å koste på Isoacustics Gaia . Det var veldig positiv forbedring hos meg .
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn