Høyttalere Fradrag for alder ved forsikringsoppgjør for høyttalere

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Etter 4 år så er jeg det meste gått ut av handelen.
Da må man jo kjøpe alt nytt, og det tar mye tid. Jeg tenker da på matsje komponenter, det er jo ikke alt som passer sammen.
PRE, DAC, AMP, Høytalere og Kablene. kan fort ta 1 til 2 år det + og i tillegg innspillingistid på 200-400 timer.
Akkurat det gir nok forsikringsselskapet blaffen i.

Håkon X

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Antall liker
23
Sted
Molde
Blir vel de samme som at man får en stabel med materialer, hvis huset brenner.
Hvis man har bygget det selv.?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.673

Et hus er forsikret ut i fra hvor mye det koster å bygge et tilsvarende nytt og premien er beregnet på det grunnlaget.

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
14.008
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.673

Et hus er forsikret ut i fra hvor mye det koster å bygge et tilsvarende nytt og premien er beregnet på det grunnlaget.
Skulle ikke det være mulig også for innbo?
^Har du gjenstander/samlinger av stor verdi kan de forsikres separat. En innboforsikring dekker kun et "standard" innbo.

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
15.912

Met komplisert skulle jeg tro siden verdi på bolig langt på vei kan justeres ut fra boligstatistikk osv, samt at en bolig holder seg mye bedre i verdi enn hva innbo gjør. Et hus som er 50 år gammelt er fortsatt svært verdifullt. Innbo varierer mye mer, og man setter vel også selv verdien av innbo når man tegner innboforsikring og premien beregnes deretter.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.673
Jeg har en innboforsikring forbeholdt kommunister. Morsomt når overivrige selgere prøver å selge meg en forsikring og jeg forteller hvilken jeg har. Svaret er uten unntak: "Ooops, den kan vi ikke konkurrere med"

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.308
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7

Met komplisert skulle jeg tro siden verdi på bolig langt på vei kan justeres ut fra boligstatistikk osv, samt at en bolig holder seg mye bedre i verdi enn hva innbo gjør. Et hus som er 50 år gammelt er fortsatt svært verdifullt. Innbo varierer mye mer, og man setter vel også selv verdien av innbo når man tegner innboforsikring og premien beregnes deretter.
Så du mener du får utbetalt 1.5 mill for innbo om det er det innboforsikringen sier hvis huset brenner - tror ikke det er så enkelt. Da dras det som står med små skrift frem....

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.673
Står det noe med liten skrift i din forsikringsavtale? Det gjør det ikke i min.

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
15.912
Så du mener du får utbetalt 1.5 mill for innbo om det er det innboforsikringen sier hvis huset brenner - tror ikke det er så enkelt. Da dras det som står med små skrift frem....
Nå er det vel fordikringstsgers ansvar å sørge for tilstrekkelig dekning - samt kunne dokumentere hva man faktisk eier, spesielt sv ting med stor verdi. At det er fratrekk for alder, slitasje og den slags sier seg nesten selv - ellers ville forsikringssvindel vært nasjonalidretten. Hvor mange har den fjerneste aning om hva total verdi av ens innbo faktisk er? Jeg vet noenlunde verdien av huset og bilen, ellers har jeg ingen anelse og selskapet jeg bruker har heller ingen anelse siden de ikke vêr noesomhelst om hva jeg eier utover er hus og en bil.

Sist redigert:

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.667
Torget vurderinger
96
Jeg har en innboforsikring forbeholdt kommunister. Morsomt når overivrige selgere prøver å selge meg en forsikring og jeg forteller hvilken jeg har. Svaret er uten unntak: "Ooops, den kan vi ikke konkurrere med"
Forsikrings selgere, og stort sett alle selgere som ringer eller ringer på døra, er sleipe som f. En fyr ringte meg og bare startet med å snakke som om han kjente meg, brukte navn og var en jovial kødd. Heldigvis har jeg JBF som bank og forsikring, og da han fikk høre det la han raskt på.

Topp Bunn