Fra pre+effekt til Integrert.

T

timc

Gjest
Leikis. skrev:
Valentino skrev:
20k og 100k er normalt helt ok inngangsimpedans når trinnet foran har 3-600 ohms utgangsimpedans.

Den ARen har nok endel lavere gain enn din Audio Experience. Det er det dere hører. Bare å skru opp.
Prata me Johna, den Audio Research liker vist ikke Jeff, sikringer går i Jeff når den kobles til AR. Men med anen pre funker den helt fint. AR funker også helt fint på en annen effekt (DIY Pass Labs)

Merkelige greier.

Det er ikke fordi at ARC snur fasen da og at Jeff ikke er ekte balansert? (Jeg vet ikke om det er tilfellet med Jeff)


-Tim
 

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
630
Antall liker
26
Sted
Bergen
ARC snur ikke polaritet.
Min erfaring med Sonus Faber Cremona og rør er at ARC-VT60se med 60watt som jeg først hadde ble for svak, men ARC-VT100mk2 som jeg har nå ble rikelig.
Vil tro det samme vil gjelde for SF Gr.Piano. Skal du bruke rør holder 100w ikke mindre. Transistor ca. det dobble.

Samleren
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
timc skrev:
Leikis. skrev:
Valentino skrev:
20k og 100k er normalt helt ok inngangsimpedans når trinnet foran har 3-600 ohms utgangsimpedans.

Den ARen har nok endel lavere gain enn din Audio Experience. Det er det dere hører. Bare å skru opp.
Prata me Johna, den Audio Research liker vist ikke Jeff, sikringer går i Jeff når den kobles til AR. Men med anen pre funker den helt fint. AR funker også helt fint på en annen effekt (DIY Pass Labs)

Merkelige greier.

Det er ikke fordi at ARC snur fasen da og at Jeff ikke er ekte balansert? (Jeg vet ikke om det er tilfellet med Jeff)


-Tim
Jeff er sikkert ikke balansert, den har ivertfall ikke xlr innganger.
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Samleren skrev:
ARC snur ikke polaritet.
Min erfaring med Sonus Faber Cremona og rør er at ARC-VT60se med 60watt som jeg først hadde ble for svak, men ARC-VT100mk2 som jeg har nå ble rikelig.
Vil tro det samme vil gjelde for SF Gr.Piano. Skal du bruke rør holder 100w ikke mindre. Transistor ca. det dobble.

Samleren
Jeg føler vel overhode ikke noe mangel på krefter med Jeff bak roret, den er på 2x150 i 8 ohm.

Noe som skulle gji meg 225 watt in 6 ohm, som Sonusene er på.

Med Sidewinder som pre så låter det såppas bra at jeg lurer på om jeg skal slå meg til ro med dette en stund ::) :p så lenge det går 8)

No som har kjennskap til Sidewinder kanskje, på godt og vondt ! ?
 
Topp Bunn