Fra lydbølger til musikk og følelser....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Snakk om perfeksjonisme, her må vi snakke om nanosekundspresisjon:) Det høres ut som ett instrument.
    Umenneskelig. Hadde de kun gitt ut i denne kvaliteten i den digitale tidsalder kunne vi skyldt på det, men det låt like bra på 70 tallet.:)
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Tusen takk Sluk! Det var to svært gode klipp. Det er stille før stormen egentlig, men stormen er meldt i morgen.

    Urfremførte Daniel Herskedal sitt bestillingsverk på fredag forresten. Endelig... Mannen kan skrive. Opptur.:)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Du er i rute - det er godt å høre! :):)
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    God «trompet-førjul»! :)

     
    • Liker
    Reaksjoner: Bx

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Godt nytt år fra trompetnissehuset!

    4A01A07C-5270-4123-B21E-61B6EB6A82E6.jpeg



    God nyttårsdag! Tenkte å oppsummere hifiåret 2019 mens nyttårskonserten durer i bakgrunnen. Med øyne på sentralen så har 2019 vært et fattig år med bidrag fra min side med minimal skriving. Lydmessig har det derimot vært et rikt år med nyinnkjøp, kvalitetsbesøk hos Emo, Sluk, Shy og HCS pluss en del andre som ferdes utenfor nettdebattene.

    Høydepunktet må likevel være oppgraderingen av bakkanalene mine:D da JBL lsr 308 ble erstattet med Respons Grand med chipamp. Neste på lista må være oppgraderingen fronthøyttalerene ved at Ø-Icon flyttet Respons Grand bak i salen.

    Denne tråden skulle i hovedsak handle om opptak, men det har vist seg å være litt vanskelig å gripe an. En oppdatering på opptakssiden er at jeg har fått gjort en god del. Har ikke fått startet eget selskap og begynt med egne utgivelser, men får gode tilbakemeldinger på prosjektene jeg har gjennomført. Er i dialog med et internasjonalt selskap som vil gi ut et av opptakene og blir nok utgivelse av flere etterhvert. Til helga hevet meg ut på dypt vann der jeg skal lage en musikkvideo av og til en klassisk duo. Blir spennende å kombinere lydopptak med bilde også. Trives veldig godt med å kombinere det tekniske med det musikalske og bruke det lille jeg har av lydkomptanse på toppen. Litt bukken til havresekken føles det ut som.

    I 2020 blir det på nytt et forsøk med å lage et kjellerrom til lyd og musikk. Det er rart med det, forrige gang dette var tenkt ivret jeg etter å lage det perfekte lytterom akustisk sett og det var en stor nedtur da dette ikke ble noe av. Nå i dag ser jeg på det som umulig å få like god lyd i kjellerrommet som jeg har i dagens stue. Tidene forandrer seg og det gjør fokus og bevissthet også. Heldigvis...
    Skal prøve å dele litt fremdrift i det nye året.

    Ønsker med dette alle lydgærninger et riktig godt nytt år! Håper dere kommer et stort skritt videre med deres ambisjoner og drømmer i året som kommer. :)

    Legger ved et bilde av fjorårets store happening. Var så trist vær og lys at jeg syntes det trengte en liten magisk «dusj»

    Take care...


    0073C725-D2B6-4A78-A2D2-05CA1B1E77DC.jpg
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Godt nyttår og lykke til med alle årets prosjekter:) Håper å få besøkt deg i løpet av de nærmeste månedene, veldig spent på hvordan Ø låter hos deg i forhold til det jeg hørte hos retep. Blir stusselig i stua når alle godsakene flytter ned i kjelleren etterhvert, men du finner sikkert en løsning:) Du må huske å holde oss oppdatert på kommende utgivelser.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Tusen takk, bare hyggelig Distinctive! Fiklet litt med Storm den 30 desember. Dukket opp noen uklarheter som må kontrollmåles. Veldig godt produkt uansett.

    Du er alltid velkommen hit Vidar. Spennende å høre hva du synes. Sant, det er problemet med dedikert rom. Kona vil har et par Sonus faber cremona auditor i stua, så det bør gå bra. :)

    Tusen takk TA. Du får komme innom oss begge snart.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Kom over denne videoen for trompetnerder:


    Det var et par kjente fjes her:) Dette var kanskje en kjent video for deg?
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Kom over denne videoen for trompetnerder:


    Det var et par kjente fjes her:) Dette var kanskje en kjent video for deg?
    Et par kjente fjes ja. Denne videoen er fast pensum for alle trompetelevene mine. :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Den myke lyden på flugelhorn er besnærende.... her er et fint eksempel, Rou Hargrove's (RIP) udødelige komposisjon....

     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    before the recording "Hey arturo, you want a flugelhorn?" "Nah ill just use my magic trumpet powers and sound almost mellower than a flugel"

     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Den myke lyden på flugelhorn er besnærende.... her er et fint eksempel, Rou Hargrove's (RIP) udødelige komposisjon....

    Deilig flygelhornsound og deilig..... ehhmm saxsound.
    RIP Hardgrove
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    before the recording "Hey arturo, you want a flugelhorn?" "Nah ill just use my magic trumpet powers and sound almost mellower than a flugel"

    Ha ha, skulle gjerne hatt et litt av de magiske kreftene der ja...:)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Same same! Spis mer graut så blir du som Sandoval før du vet ordet av det!
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Rococo Variations i Rococo

    Endelig har jeg noe å vise frem i denne trådens ånd. Slapp denne videoen i dag.
    Skal både være promo for Bente og Barrat Dues noteforlag Plattform12.

    Kom gjerne med konstruktive tilbakemeldinger om lydbildet. Videoen har jeg stuntet, så der vil jeg helst bare at dere skal lukke øynene. :D

     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.508
    Antall liker
    14.228
    Sted
    Langesund
    Nå følte jeg plutselig et savn på å kunne spille fra nettet. Blir liksom ikke det samme å høre dette på lapptoppen:)
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Skjønner deg godt. YouTube er fremtiden tror jeg...:)
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.388
    Antall liker
    20.801
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kan fikse meg Youtube-plugin i LMS, men har du ikke en høykvalitets MP3-fil å linke til, TN?

    Godt stuntet forøvrig.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Masteren kan enkelt fikses.:rolleyes: Faktisk tror jeg YouTube versjonen er tilnærmet ukomprimert lydmessig. Så for de med PC koblet til anlegget bør det være Ok.

    Kan ikke få sagt hvor hyggelig det er å se Valentino med lydrelaterte innlegg igjen.:):)

    Edit: nå vet jeg ikke 100% hva Bente har gjort i opplastningen, men ba henne velge det beste. Filen hun fikk fra meg var Apple lossless 88khz.

    Skal laste opp en versjon for Plattform12 i kveld og da vet jeg 100%.
     
    Sist redigert:

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    God Påske fra trompethjemmet!

    Long time no see... Håper dere har det bra i «brakkene» deres?

    En del av dere har sendt halvbekymrete meldinger om hvordan det går med meg på grunn av yrkesvalget. Det har jeg satt veldig pris på. Tusen takk for det! Det viser kanskje at musikkbransjen har nådd ut med sine nødrop...

    Det går bra med meg takk! Det var en fascinerende opplevelse at allle fremtidige konserter bare ble avlyst på 48 timer. Jeg har etterhvert fått en mangfoldig hverdag hvor konserter kun er en del av mitt virke. Konserter og forestillinger er helt dødt, mens resten går tilnærmet likt vanlig. Det er tid for planlegging, søknadsskriving og administrasjon. Undervisningen er blitt digital og mange trenger en hjelpende hånd med streamingsendinger.

    I disse tider har Facebook virkelig stått frem som en viktig kanal for meg. Det er livekonserter hele tiden og initiativene og kreativiteten er både morsom og inspirerende. Videomøter har virkelig kommet til meg som en sosial ting. I forigår hadde Sarah hangout med flere av de store trompetstjernene. Aldri sett noe liknende før. Veldig gøy å se at man står sammen.


    Her om dagen viste Mathias hvem som er sjefen. Umenneskelig spilt og veldig gøy arrangement hvor man favner de fleste store øyeblikkene i trompethistorien.


    Så sumasumarum så går det helt Ok her. Dagene går og økonomien bærer.

    Anlegget står i senter i familien som aldri før og blir brukt til alt fra dataspill, til film og Facebookmusikk i tillegg til at musikk går døgnet rundt.

    Ønsker alle sammen en kjempefin Påske! :)
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Godt å høre at det går bra på alle måter:)
    God påske til deg og familien! :)
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Coronatid er lik kreativ tid. I går dukket denne videoen opp.

    Stian skulle vært solist med Haydn trompetkonsert i disse dager. Dette ble selvsagt avlyst som alt annet, men han har laget et arrangement hvor han han spiller alle orkesterstemmene selv på klaffetrompet og barokktrompet, filmet seg selv og tatt opp.

    Fantastisk!!!

     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Venneparet vi hadde på besøk i går kveld hadde nok ikke ventet disse tonene når de ramlet inn i stuen.......

    0886455D-F8B3-4E24-96E4-45085457FD62.jpeg


    ....og det hadde strengt tatt ikke jeg heller ;) Men, så har jeg jo hørt litt på Herskedal tidligere etter tips fra deg. Musikken.....nja, men fascinerende enkelt å høre på soundet at Herskedal er involvert, og det er jo et kvalitetstegn. Fortsatt god påske :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn