Det er selvfølgelig saltblandingen som er alfa omega. Og kanskje koketiden.Pleier og kjøpe reker og sjøkreps av en fisker/båt fra Grebbestad han koker i en saltblandning som er klart bedre enn fiskhandlarnas![]()
"Vi gjør Norge billigere" = kulturelt avstumpet og totalt forkastelig sett utifra et kvalitetsmessig synspunkt.
Det holdt vel med rekelukt på jobb daDe lokale rekefiskerne tar normalt 150 kroner kiloet rett over rekka på båten etter at de har vært en tur på mottaket med hovedlasten. Vi har telefonnummeret til en liten rekebåt som av en eller annen grunn får til kokingen bedre enn de andre og dermed leverer de klart beste rekene i landet. Husker forresten en litt morsom episode i lokalsamfunnet da han kom ut av skapet som homofil etter et langt ekteskap. Det førte faktisk til et fall i homofobien blant de eldre her i Kopervik, for de beste rekene skal de ha uansett hvilken seksuell legning fiskeren har. Plutselig var ikke homo et like utbredt skjellsord.![]()
Høhø - en liten avsporingsassosiasjon: det er to ting jeg syns det er greit å ha klint rundt kjeften (mens det står på)... det andre er tannkremTja... det sies at det er to ting som lukter reke..... - det andre er reker...
Nei, den har jeg på jobben. Det er den jeg lager plinth til.Har gjort - steintøft!!!
Er det DP-75 btw? Har en DP-80 liggende.
Kom til meg du - så skal du få sitte på fanget --![]()
Noen har mer peil på sag enn andre.Som ihuga DIY'er så er det greit å kunne litt om forskjellig verktøy. Mange som aldri har satt sine ben i en sag
Vis vedlegget 485913